Krajem kolovoza mladi poljoprivrednik iz Krvavca Luka Jelčić napisao je upozoravajući tekst na svom FB-profilu o svojoj borbi s birokracijom (HZZ) koja ga je umalo bacila na koljena, a koja je ipak uspješno okončana deblokadom računa. Glavna kultura OPG-a “Jelčić-Kican” je aronija koja je ove godine rodila velikim i kvalitetnim prinosom o čemu piše današnja Slobodna Dlmacija.

Bit će soka i pekmeza od aronije. Berba na plantažama obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva “Jelčić-Kican” nedaleko od Metkovića uspješno se privodi kraju. Aronija je dobro rodila, plodovi su kvalitetni, a najveći problem je što se sporo beru.

– Od aronije standardno proizvodimo zbog naše prepoznatljivosti sok, čaj i džem. Premda ove godine imamo u planu ubaciti još koji artikl u ponudu, a to već planiramo kad odradimo sok od šipka – kaže Luka Jelčić.

Na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu Jelčić-Kican zasađen je čak hektar ove egzotične biljke. Crne bobice najsličnije ribizlu ili borovnici, za kojima vlada pomama u čitavom svijetu zbog ljekovitih svojstava, beru se i prerađuju.

Čak 1700 grmova

Aronija je prepoznata na hrvatskom tržištu. Ipak, puno je patvorina koje se uvoze iz Poljske, kojima se zatim dodaje voda i takvi sokovi završavaju na tržištu. Ali ova neretvanska aronija itekako je bolja. U to se mogu uvjeriti svi koji je kušaju. Aroniju još zovu i super voćem ili vitaminskom bombom zbog svojih nutritivnih vrijednosti i antioksidansa te uspjeha u liječenju dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti.

Na plantaži OPG-a “Jelčić-Kican” je 1700 grmova aronije, koje su ove jeseni jako dobro rodile.

– Plantaža će se širiti na možda još 1000 grmova uz postojećih 1700. I na tome planiramo stati jer nakon toga već prelazimo kvalitetu i idemo na količinu, a to uistinu ne želimo jer naša je aronija na tržištu prepoznata kao jedan od najkvalitetnijih proizvoda. Opet tu možemo zahvaliti području doline Neretve koja je sigurno jedno od najboljih područja za bavljenje voćarstvom – kazuje Luka Jelčić, koji planira jedan sasvim novim projekt s aronijom.

– Projekt se zove se nAronija. Zaseban brand koji je krenuo još prošle godine. I sve do sada smo ga razvijali. Od najsitnijih detalja do finalizacije ove godine, gdje smo startali s otkupom domaćih neretvanskih proizvoda. Još nismo javno predstavili brend, ali i to će se dogoditi do kraja listopada. I te iste proizvode pretvaramo u konačne proizvode, sokove, džemove, med.

Posebnost našeg novog brenda je ta što su sve komponente vezane uz Neretvu, kao što se vidi i u imenu tu je i Narona, a koristit ćemo i ostale nazive vezano za Neretvu. A tako nastavljamo i dalje da bismo promovirali našu dolinu. Isto tako, u planu nam je otvoriti već dogodine prve vlastite trgovine s našim proizvodima – otkriva Jelčić.

Cijeli intervju s Lukom Jelčićem možete pročitati na portalu Slobodne Dalmacije.

Piše: Stanislav Soldo/SD