Na gradilištu Pelješkog mosta počela je gradnja prvih stupova. Na morskom stupnom mjestu 8 (S8) potpuno je gotova naglavnica pilota, trenutačno se izvode armirački radovi, a nakon toga slijede betonski pa se već priprema i oplata za gradnju stupa, prenosi Večernji list.

Izrada naglavnica pilota u tijeku je pak na stupnim mjestima 5, 6, 7 i 9. Na kopnenoj strani S2 je u poodmakloj fazi gradnje i već je dobrano niknuo, a na pelješkoj strani na S13 trenutačno se rade temelji, u što smo se i sami uvjerili pri obilasku gradilišta najvažnijeg hrvatskog infrastrukturnog projekta.

Jure Šegedin, voditelj projekta Pelješkog mosta, u ime investitora, Hrvatskih cesta, objašnjava da su na S6, 7, 8 i 9 najveće naglavnice, a u svaku od njih ide 3200 kubnih metara betona te 1200 tona armature. Te naglavnice, dodaje, imaju dimenzije rukometnog igrališta, 29 puta 25 metara, a debljina im je pet metara. S8 bi prvi trebao biti gotov, i to do kraja godine, a to ovisi i o vremenskim uvjetima.

Šegedin kaže da je u pogonima u Kini počela priprema i za početak izrade čelične rasponske konstrukcije. Za to se dovršava izvedbeni projekt.

Materijal i pogoni su već spremni za početak proizvodnje. Očekuje se da bi potkraj siječnja ili početkom veljače 2020. prvi elementi mogli stići na gradilište – kaže Šegedin, koji je sredinom listopada i obišao jedan od dvaju pogona u Kini u kojima će se proizvoditi čelična rasponska konstrukcija za Pelješki most.

Više možete pročitati na portalu Večernji list

Piše: Josip Bohutinski
Foto: Hrvatske ceste