Više od 70 tisuća ljudi odazvalo se pozivu portala Slobodne Dalmacije da predlože službeno ime mostu kopno-Pelješac i glasaju za najbolje rješenje. Cinici će reći da besposlen pop i jarce krsti, a kamoli neće mostove, no golem interes za ovu temu svjedoči, prije svega, kako je ljudima iznimno stalo da se najveća i najljepša infrastrukturna građevina našega doba naknadno ne nagrdi nikakvim nakaradnim postupcima i politikantskim prepucavanjima.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

O tome zorno govori i ime koje je dobilo daleko najveću, natpolovičnu, potporu svih sudionika u anketi: Pelješki most. Nijedan drugi prijedlog, a bilo ih je sijaset, nije se ni izbliza približio ovome masovnome opredjeljenju naših čitatelja.

Kad na našoj obali već imamo Paški, Krčki, Maslenički, Čiovski, Virski ili Murterski, Pelješki most se, po sudu većine, posve logično nameće kao nastavak te prirodne niske temeljene na vjekovnim jadranskim toponimima. Ovo ime je ujedno vjerojatno i najdugotrajnije moguće rješenje u njegovu krsnom listu, lišeno svake ideologije i kratkoročnih profiterskih i supermacijskih strasti aktualnoga političkog trenutka.

Tko uopće i kako nadijeva imena mostovima i drugim infrastrukturnim projektima u Hrvata, te je li narodna volja iskazana u anketi Slobodne uopće referentna za ovlaštene ‘matičare’? Odgovor na ovo pitanje nije baš plošan i jednodimenzionalan: stariji će se prisjetiti kako je jedna slična davna anketa Slobodne, provedena sredinom 2000-ih dopisnim putem nakon dovršetka autoceste Zagreb-Split, jednako masovno kroz prijedloge građana iznjedrila ime ‘Dalmatina’ za državnu prometnicu službenoga naziva A1.

To ime joj na kraju nije birokratski zavedeno u osobnoj karti, no Dalmatina je do danas itekako prisutna u pučkom vokabularu i svakodnevnom javnom diskursu, čak su joj posvećene i neke iznimno popularne pjesme (TBF).

Foto: Marin Veraja