Danas su na mostu Pelješac počela probna ispitivanja opterećenja mosta. U Hrvatskim cestama ističu da su na završetku ugradnje asfalta i opreme mosta, u obliku zaštitnih ograda i opreme unutar rasponske konstrukcije, ostvareni uvjeti za probno opterećenje mosta.
Za tu priliku na gradilište je stigao 21 kamion težine do 40 tona, kojima će se provoditi ispitivanje u suradnji sa stručnjacima s Građevinskog fakulteta u Zagrebu. Probno opterećenje provodi se na ciljanim točkama konstrukcije u pokretu brzinama 20/40/60 km/h te pri naglom kočenju, donosi Jutarnji list.
Cilj je ispitivanja pokazati je li ponašanje konstrukcije pod pokretnim i nepokretnim opterećenjem u skladu s projektiranim vrijednostima. Za potrebe ispitivanja koristit će se postojeći sustav monitoringa, poput senzora već ugrađenih u most te s dodatnim kontrolnim senzorima fakulteta.
Na pelješkom gradilištu ovaj je tjedan riješen još jedan logistički problem. U srijedu je s barže na operativnu obalu budućeg mosta Ston iskrcana dizalica Manitowoc kapaciteta 750 tona. Ona će se koristiti za podizanje i montažu šest segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta Ston dugog 485 metara koji spaja direktno dva tunela na stonskoj obilaznici. Most Ston je na dionici buduće ceste preko Pelješca koju gradi grčka tvrtka Avax.
Nakon što je kod mosta iskrcana dizalica i potporna skela za pridržavanje segmenata konstrukcije do okrupnjavanja zavarivanja, barža se vraća u Split u tvrtku Brodosplit po prva dva segmenta mosta koja bi na gradište trebala biti dopremljena početkom idućeg tjedna. U prvoj isporuci je i najduži segment mosta, segment A dug 93 metra i težak 330 tona. Ukupno su planirane tri isporuke segmenata, a sama montaža završila bi se do kraja ožujka, nakon čega slijedi betoniranje kolničke ploče, ujedno najduljih radova na mostu.
Most Ston je dug 485 metara, a njegova je specifičnost što će iznad stonskog zaljeva povezivati dva tunela – Polakovicu koji je dug 1242 metra i Supavu dužine 1290 metara. Most ima pet stupova i dva upornjaka, a bit će visok 40 metara.
U Hrvatskim cestama ističu da je dolaskom opreme i čeličnih segmenata nosive konstrukcije na gradilište mosta Ston riješen problem njihove dopreme koji je nastao zbog teškoća u osiguranju specijalne barže s obzirom da je more na tom dijelu izrazito plitko.
Radovi na montaži počeli su već u jesen prošle godine kada se počelo raditi na ostvarivanju svih uvjeta za izvođenje preostalih radova na gradilištu i dolazak segmenata. Isto tako, bilo je jako puno radova i na operativnoj obali, zatim oko temelja za privremene skele i omogućavanja uvjeta da barža dođe na gradilište. U sklopu radova montaže na izradi operativnih obala i temelja za privremene oslonce, sklapali su se i privremeni oslonci za prihvat nosača na stupovima.
U Hrvatskim cestama naglašavaju da će Pelješki most u promet biti pušten ovo ljeto, kao i dionica pelješke ceste Duboka – Sparagovići koju gradi tvrtka Strabag. Također će u promet biti pušten i dio dionice koju gradi grčki Avax, osim stonske obilaznice čiji je dio i most Ston. Stonska obilaznica, otkrivaju u Hrvatskim cestama, bit će gotova na jesen, najkasnije do kraja 2022.
Foto: Hrvatske ceste