Prema informacijama koje je prikupio portal 24sata, na stupovima Pelješkog mosta koji podupiru sajle primijećene su površinske pukotine, ali svejedno se traže dodatna istraživanja.

Iako su stručnjaci analizirali ove pukotine i zaključili da se ne radi o konstruktivnim problemima koji bi mogli ugroziti sigurnost mosta, zabrinutost ostaje.

Pukotine su normalna pojava na betonskim površinama uzrokovana temperaturnim promjenama i naprezanjima, ali njihovo prisustvo na jednom od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj izaziva strah i neugodnost.

Iz Dubrovačkog vijesnika su pitali Hrvatske ceste je li novi most siguran za vožnju. Evo što su odgovorili:

Važno je naglasiti da se u ovom slučaju ne radi o konstruktivnim oštećenjima, već pojavi površinskih mikro-pukotina koje nemaju utjecaj na mehaničku otpornost i stabilnost konstrukcije pa stoga nema govora ni o ugrozi sigurnosti odvijanja prometa. Tome u prilog treba dodati i da su piloni Pelješkog mosta izrađeni od betona iznimno visoke tlačne čvrstoće C70/85, projektirani za vijek uporabe dulji od 100 godina, armirani velikom količinom armature, s također velikim zaštitnim slojem od 6,5 cm.

Do pojave površinskih pukotina dolazi uslijed pojave „skupljanja betona“ zbog gubitka vode u procesu očvršćivanja betona, a istom su posebno izloženi betoni visokih klasa tlačne čvrstoće kao što je navedeni korišten na pilonima Pelješkog mosta.Kako se u ovom trenutku radi o vizualnom nedostatku, uspostavljeno je sustavno praćenje pukotina kroz vrijeme uz pomoć ispitivanja Građevinskog fakulteta u Zagrebu, koje će utvrditi potrebne buduće intervencije u smislu posebnih zaštitnih premaza za betonske konstrukcije. Primarna zaštita površine premazom na bazi silana već je izvedena sukladno projektu.

Svi radovi pokriveni su desetogodišnjom garancijom od strane izvođača radova koji je dužan aktivno sudjelovati u pregledima u fazi eksploatacije i reagirati na sve uočene nedostatke u navedenom razdoblju.