Vozači kamiona koji su u ponedjeljak ujutro blokirali tranzitni promet na GP Bijača su postogli dogovor s nadležnima, te su kamioni krenuli, doznaje Bljesak.info.

Iz Uprave za neizravno oporezivanje za Bljesak.info su ranije rekli kako očekuju da će sve nadležne službe, uključujući i Upravu za neizravno oporezivanje, zajedno s prijevoznicima uskoro pronaći rješenje kako bi se ubrzao prolazak kamiona na prijelazu Bijača.

Govoreći o problemu na GP Bijača iz UNO BiH objasnili su kako sustav funkcionira.

Svaka roba koja ulazi u carinsko područje BiH mora biti evidentirana. Najčešći postupak na graničnim prijelazima je prijavljivanje robe za postupak provoza do odredišne carinske ispostave. Pored toga, a u skladu s Odlukom o posebnim slučajevima u kojima se ne podnosi provozna carinska prijava, postoji mogućnost da roba s graničnog prijelaza bude upućena u carinsku ispostavu koja se nalazi pored, ili u neposrednoj blizini graničnog prijelaza, navode iz UNO BiH.

U konkretnom slučaju, kažu, vrši se samo elektonsko evidentiranje robe koja ulazi na graničnom prijelazu Bijača, a konačno postupanje s tom robom vrši Carinska ispostava Ljubuški, koja se nalazi u neposrednoj blizini.

Na ovaj način su obveznici oslobođeni obveze podnošenja provoznih carinskih prijava i polaganja jamstva za iste, međutim ulazak robe u BiH se mora evidentirati. Zbog situacije koja se dogodila u Jablanici i prekida željezničke komunikacije, dogodlo se da promet roba iz Luke Ploče ulazi u BiH na kamionima, što je znatno opteretilo granični prijelaz Bijača. Dnevno se ovih dana na prijelazu Bijača evidentira i preko 700 kamiona, što je stvorilo gužve, navode iz UNO BiH.

U ponedjeljak ujutro su kamioni blokirali tranzitni promet, odnosno promet robe i dobara, kako bi iskazali svoje nezadovoljstvo ukazali na problem koji imaju u posljednje vrijeme. Novinari Bljeska otišli su na GP Bijača kako bi saznali zašto je došlo do prosvjeda i blokade kamionima.

Vlasnik više kamiona, koji je želio ostati anoniman za Bljesak.info je opisao kako su gužve i čekanja postali gotovo svakodnevni problem. Nedostatak radnika na carini i tranzitu rezultirao je velikim kašnjenjima, pri čemu se vozači suočavaju s višesatnim čekanjima između granica i čak su prisiljeni noćiti na autocesti.

Uzrok ovih problema, prema riječima sugovornika, djelomično leži u naredbama iz Banja Luke koje se slijepo provode bez prilagođavanja specifičnim potrebama prijelaza. Vozila koja su ranije prevozila teret željeznicom sada se preusmjeravaju na kamionski prijevoz, dodatno opterećujući prijelaz i stvarajući nepremostive gužve. Vozači, nezadovoljni trenutnom situacijom, planiraju osnovati udrugu prijevoznika kako bi se organizirano borili za svoja prava.

Ako se njihovim zahtjevima ne udovolji, prijete potpunom blokadom prijelaza, uključujući putnički i tranzitni promet. Iako im je ponuđeno privremeno rješenje, sugovornik smatra da to neće značajno poboljšati situaciju s obzirom na veliki broj kamiona koji svakodnevno prolaze prijelazom.

Vozači naglašavaju da trenutna situacija ne utječe samo na njih nego i na gospodarstvo, posebno opskrbu gorivom. S obzirom na to da su mnogi vozači već izrazili nezadovoljstvo zbog dugotrajnog čekanja, zabrinuti su da će uskoro ostati bez radne snage jer mladi vozači ne žele provoditi sate u kolonama.