Zakon o fiskalizaciji stupa na snagu 1. rujna 2025., a njegova primjena kreće od 1. siječnja 2026. godine. Do tada poduzetnicima je osigurano prijelazno razdoblje za prilagodbu novom sustavu poslovanja, priopćila je Porezna uprava.

Novim Zakonom postojeća fiskalizacija (F1), koja obuhvaća gotovinske transakcije, proširuje se i na račune naplaćene putem transakcijskih računa, uključujući servise poput PayPala, Google Paya ili Stripea.

Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a morat će izdavati i fiskalizirati eRačune u poslovanju s drugim poreznim obveznicima. Oni izvan PDV sustava tada će morati zaprimati eRačune, a od 1. siječnja 2027. godine i izdavati ih. Za njih će Porezna uprava omogućiti besplatnu aplikaciju MIKROeRAČUN.

U prijelaznom razdoblju od rujna do prosinca 2025. porezni obveznici moraju prijaviti informacijskog posrednika i odabrati način dostave i fiskalizacije eRačuna. Novost je i obveza dostavljanja OIB-a u fiskalizacijsku poruku za R-1 račune do 700 eura plaćene gotovinom ili karticom.

Predviđeno je i uvođenje jedinstvenog šifrarnika roba i usluga za cijelu Hrvatsku. Ako se ne bude koristio ili se primjenjuje pogrešno, propisane su kazne. Uz to, eRačun se može ponovno izdati pod istim brojem samo ako se ispravlja podatak koji ne utječe na obračun poreza.

Obveznici će Poreznu upravu morati obavještavati o neizdanim eRačunima u roku od pet dana te do 20. u mjesecu prijavljivati naplaćene i odbijene račune za prethodni mjesec.

Novim Zakonom ukidaju se knjiga IRA, knjiga URA, izvješća RAD-1G, PPO, DON-H, PDV-F, a pojednostavljuje se obrazac PD IPO. Rok za predaju PDV obrasca vraća se na zadnji dan u mjesecu.

Promjene su brojne i značajno će utjecati na poslovanje, stoga je s pripremama najbolje krenuti odmah. Obrtnici, poduzetnici, računovođe i informatičari morat će usko surađivati kako bi spremno dočekali početak 2026. – istaknula je Đurđica Mostarčić, predsjednica Sekcije računovođa HOK-a na besplatnom webinaru kojem je prisustvovalo više od 600 sudionika, a snimka je već zabilježila gotovo 6.000 pregleda.

Hrvatska obrtnička komora osigurala je i pogodnosti za članove – kroz suradnju s tvrtkom Elektronički računi obrtnici ostvaruju 30 % popusta na usluge servisa mojeRačun te besplatnu sinkronizaciju eArhiva, uz produljeni rok za preuzimanje dokumenata do 31. kolovoza 2025.