U Hrvatsku oko 16. siječnja stiže kontigent od 24 pilota i njihovo pobijanje počinje odmah nakon obavljanja carinskih formalnosti.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Na gradilištu Pelješkog mosta trenutačno su u tijeku radovi na rušenju starih stupova, koji su izgrađeni za prijašnjih radova na tom mostu prema starom projektu od kojeg se u međuvremenu odustalo.

U Hrvatskim cestama kažu da je obavljeno i završno ispitivanja testnih pilota (konstrukcijski element nalik ukopanom stupu, kojim se omogućuje temeljenje građevine na slabo nosivu tlu; naziva se i šip, dok je pilon stup visećega mosta koji prenosi opterećenje s glavnoga užeta ili kosih vješaljaka na temelj i u tlo) nakon njihove dopreme na gradilište te da 9. siječnja počinje njihovo pobijanje kako bi se provjerila adekvatnost odabrane opreme i potvrdile sve predviđene procedure kod izvedbe glavnih radova na temeljima mosta. Nakon toga, krajem ovog mjeseca započinje i pobijanje stalnih pilota na stupnim mjestima.

Prema podacima koje smo dobili iz Hrvatskih cesta, prvi kontingent od 24 pilota i to za stupna mjesta S7 i S8 stiže u Hrvatsku oko 16. siječnja, a njihovo pobijanje počinje odmah nakon obavljanja carinskih formalnosti i završnih ispitivanja pilota prije ugradnje.

Troškovi temeljnja

U Hrvatskim cestama kažu da bi prema dosadašnjim spoznajama, troškovi temeljenja trebali ostati u okviru predviđenih vrijednosti. No s obzirom na to, napominju u toj tvrtki, da se radi o temeljenju na dubinama većim od 120 metara, u krškom terenu, a imajući u vidu činjenicu da se, prema ugovoru, obračun radova provodi prema stvarno izvedenim količinama, manja odstupanja su ipak moguća.

Za temeljenje Pelješkog mosta, prema važećem projektu i građevinskoj dozvoli predviđeno je pobijanje 148 pilota. A oprema za pobijanje pilota stigla je krajem prošle godine na gradilište mosta koji će spojiti Hrvatsku. Nju je doteglio brod za specijalne terete Zhen Hua 7 koji je dug više od 240 metara. Na njemu su bila dva remorkera za postavljanje sidara, jedno plovilo za zabijanje pilota i jedna teglenica za prijevoz tereta.

Zhen Hua 7 putovao je oko mjesec dana od kineskog Šangaja do Luke Ploče u koju je uplovio kako bi obavio svu potrebnu carinsku proceduru prije nego je otplovio na mjesto gdje će se graditi most. Na brodu su bila i dva probna pilota, od kojih je jedan dug čak 130 metara.

Više pročitajte na portalu Večernjeg lista

Piše: Josip Bohutinski/VL