U ovu vrlo zanimljivu temu o kojoj se kod nas tek rijetko može nešto pročitati, uputiti će nas biskup Ivan Šaško člankom objavljenim u Živom vrelu br. 5/2009.

‘Mladomisnički blagoslov je na početku bio istovjetan sa završnim misnim blagoslovom tzv. mlade mise. Tamo gdje se pojavio kao zaseban, podjeljivao se u korskome ruhu i to redovito najprije kao zajednički, protegnut na sve prisutne, a zatim kao pojedinačni i to prema redoslijedu: kler, roditelji (negdje i prije klera), rodbina i prijatelji te ostali vjernici.

Često je mladomisnik najprije izmolio molitvu, ispružio ruke nad narodom, odnosno položio ruke na glavu pojedinaca (kod davanja blagoslova svećenicima ruke su bile sklopljene ili ih je polagao na ramena) te je zatim uslijedio blagoslovni znak križa. Molitveni obrazac najčešće je glasio: Per extensionem / impositionem (za svećenike: e levationem) manuum mearum (sacerdotalium) et invocationem (B. Mariae Virginis et) omnium  sanctorum (omni benedictione caelesti et terrestri) benedicat vos/te omnipotens Deus Pater et Filius et Spiritus Sanctus. Što znači: Širenjem / polaganjem (za svećenike: podizanjem) mojih svećeničkih ruku i zazivanjem Blažene Marije Djevice i svih svetih svakim blagoslovom nebeskim i zemaljskim blagoslovio vas / te svemogući Bog Otac, Sin i Duh Sveti.

Mladomisnički se blagoslov mogao u javnome svečanome obliku podjeljivati nekoliko tjedana ili do stupanja u prvu stalnu službu, a u privatnome obliku (na primjer kod pohoda obiteljima) to je moglo biti i dulje. Značenje ‘mladih misa’ bilo je osobito naglašeno produbljivanjem i proširivanjem prakse oprostā. Potpuni oprost bio je dan samomu mladomisniku, sedam godina oprosta za sve vjernike koji su bili na toj misi, za najbližu rodbinu, ako se pričesti, potpuni oprost, a sto dana za one koji su poljubili ruku mladomisniku (običaj koji je bio, a negdje je još prisutan u nekim romanskim i slavenskim zemljama). Apostolska pokorničarnica dala je mladomisnicima dopuštenje jedanput podijeliti potpuni oprost. Danas je to pojednostavljeno i vrijedi pravilo potpunoga oprosta za mladomisnika i za sve koji ‘pobožno’ s njime slave mladu misu. Nakon Drugoga vatikanskoga sabora, tj. sada važeći oblik i obrazac mladomisničkoga blagoslova, koji nalazi se u liturgijskoj knjizi Blagoslovi (broj obrasca 1271-2, str. 513-516.), poznaje svečani blagoslov na kraju mise (s prethodnom molitvom nad narodom), koji može biti zamjena za završni misni blagoslov, te obrazac za podjeljivanje mladomisničkoga blagoslova pojedinim osobama.’

Dodajmo još i to da mladomisnik nakon mlade mise u raznim prilikama može izgovoriti ovaj blagoslov, kako se to uvriježilo, u prvoj godini svoga svećeništva. Poznajete li nekog svećenika mladomisnika, iskoristite prigodu, zamolite ga da nad vama izgovori ove riječi da primite Božji blagoslov, čime i njemu samom potvrđujete da je odabran – odvojen u službu prezbitera o kojoj ovisi posvećenje i spas mnogih na Zemlji.

dnevno.hr