Google je izradio izvješće COVID-19 Community Mobility Report za velik broj zemalja, među kojima se našla i Hrvatska, piše Bug.hr.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

U ovim se dokumentima, javno objavljenima na ovim stranicama, mogu pronaći zbirni podaci sa servisa Google Maps, a odnose se na kretanje korisnika u različitim područjima – trgovinama, rekreacijskim zonama, parkovima, postajama javnog prijevoza, rezidencijalnim ili poslovnim četvrtima i slično.

Podaci su dobiveni na temelju lokacijskih podataka iz mobilnih uređaja, agregirani su i pokazuju ukupne trendove kretanja za cijelu Hrvatsku, ali i pojedinačno po županijama. Promatrano razdovlje uključuje posljednja dva tjedna veljače te cijeli ožujak.

Utjecaj kampanje #ostanidoma i naputaka MUP-a i Civilne zaštite vidljiv je od sredine ožujka, odnosno od dana kada su mjere zatvaranja počele stupati na snagu.

Pad kretanja i preko 80%

Stanovnici Hrvatske u ovom su razdoblju počeli sve manje izlaziti van kuće, kako bi i trebali. Po Googleovim podacima u restorane, kafiće, trgovačke centre, muzeje, kina i kazališta izlazi se 82% manje nego što je prije krize bilo uobičajeno. Trgovine mješovitom robom, ljekarne, tržnice i drogerije posjećuje se 57% manje, a u parkovima se Hrvati zadržavaju oko 45% manje nego prije.

Pad broja ljudi na postajama javnog prijevoza je 74%, u područjima tipičnima za radna mjesta je 50%, dok je u rezidencijalnim područjima povećana prisutnost u prosjeku za 15%, na razini cijele države.

Ovo su podaci za Dubrovačko-neretvansku županiju