Nakon što su stručnjaci u prethodnoj studiji izvedivosti povezivanja, koja je dovršena krajem prošle godine, zaključili da bi se krajnji jug Hrvatske s ostatkom države treba povezati autocestom, Hrvatske autoceste su ovih dana napravile korak dalje u realizaciji tog zaključka i pokrenule su postupak izrade idejnog projekta, procjene utjecaja zahvata na okoliš, studije opravdanosti i ishođenje lokacijske dozvole za izgradnju autoceste od Metkovića do Dubrovnika. Taj natječaj je procijenjene vrijednosti 25 milijuna kuna bez PDV-a, piše Večernji.hr.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Od čvora Metković do čvora Dubrovnik sagradit će se 47 kilometara autoceste u punom profilu te još 14,7 km spojnih cesta. Procijenjena vrijednost radova je 9,1 milijardu kuna, odnosno 1,2 milijarde eura. I to ovu dionicu čini najskupljom autocestom u Hrvatskoj – kilometar će koštati oko 26 mil. eura, odnosno oko 193 mil. kuna. U HAC-u objašnjavaju da nakon ishođenja lokacijske dozvole slijedi ugovaranje izrade glavnih i izvedbenih projekata te ishođenje građevinskih dozvola. Planirani početak izgradnje je krajem 2024., a radovi bi trebali biti gotovi do 2029.

A projekt autoceste od Metkovića do Dubrovnika podijeljen je u dvije dionice.

Jedna je dionica čvor Metković – čvor Pelješac – čvor Duboka, dužine oko 22 km, a koja uključuje izgradnju 17,5 kilometara autocesta od Metkovića do čvora Pelješac te 4,45 km brze ceste od čvora Pelješac do čvora Duboka.

Druga dionica ide od čvora Rudine do čvora Osojnik, a uključuje i brzu cestu od čvora Ston do čvora Doli (5,5 km) i spojnu cesta čvor Slano do DC8 (4,7 km). Dionica autoceste od čvora Rudine do čvora Osojnik duga je 29,5 kilometara, a uključuje i izgradnju spoja čvora Rudine na postojeću cestovnu mrežu. Ove dvije dionice autoceste nastavljat će se na pristupne brze cesta na Pelješcu i na Pelješki most.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

OGLAS