Europska komisija je jučer, u okviru zakonodavnog paketa o cestovnoj sigurnosti, predložila uvođenje jedinstvene digitalne vozačke dozvole u EU i nova pravila koja će olakšati naplatu prometnih kazni počinjenih u nekoj drugoj zemlji članici, kao i oduzimanje vozačkih dozvola.
EU mijenja vozačke: promjene su ogromne u prometu, evo što sve predlažu
“Današnjim paketom nastoji se pojednostaviti pravila o vozačkim dozvolama i istodobno ih prilagoditi tehnološkom i medicinskom napretku kako bi mladi vozači bili dobro obučeni”, izjavila je povjerenica za promet Adina Valean.
Što stoji u prijedlogu?
Novi paket također bi trebao eliminirati nekažnjivost onih koji čine prometne prekršaje u nekoj drugoj članici kroz bolju razmjenu informacija o počinjenim prekršajima i diskvalifikaciju vozača koji čine teške prometne prekršaje, dodala je povjerenica.
Komisija predlaže uvođenje digitalne vozačke dozvole kako bi se olakšalo priznavanje dozvola između država članica te olakšala i pojednostavila zamjena ili produljenje vozačke dozvole. Cijeli postupak izdavanja digitalne vozačke dozvole moći će se obaviti online. To će biti prva digitalna vozačka dozvola u svijetu. To će također olakšati zamjenu vozačke dozvole izdane u nekoj državi koja nije članica, ali ima slične sigurnosne standarde, za dozvolu u EU. Pored digitalne, koju će vozači imati u svojem mobitelu, zadržat će se i vozačka dozvola u fizičkom obliku.
Probno razdoblje za mlade vozače
Novi paket za cestovnu sigurnost predviđa probno razdoblje za mlade vozače od najmanje dvije godine nakon polaganja ispita i pravilo nulte tolerancije na vožnju pod utjecajem alkohola za mlade vozače. Iako mladi vozači čine samo 8 posto od svih vozača, 2 od 5 smrtonosnih sudara uključuju vozače mlađe od 30 godina.
Također se predviđaju promjene u obučavanju i testiranju vozača kako bi se bolje zaštitili posebno ranjivi sudionici u prometu, pješaci, biciklisti i osobe koje se kreću na električnim skuterima.
Prijedlog predviđa i mogućnost polaganja teoretskog i praktičnog vozačkog ispita na materinjem jeziku u nekoj drugoj članici EU.
Predlaže se i da vozači s položenom B kategorijom mogu upravljati vozilima teškim do 4.25 tona umjesto sadašnjih 2.5 tona ako ta vozila nemaju motore s unutarnjim sagorijevanjem.