Najveći posao u Hrvatskoj, izgradnja Pelješkog mosta, samo što nije krenula. Kineska tvrtka radove će početi u roku od 100 dana, ali gigantski građevinski zahvat, težak više od dvije milijarde eura, ipak neće moći obaviti sami.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Kinezima će kooperanti u gradnji biti mnoge hrvatske tvrtke koje ovdje vide šansu za odličan posao. Koristi neće imati samo građevinci jer će gradnja mobilizirati i dio domaće ugostiteljske, ali i prijevozničke industrije koja će biti na usluzi tisućama radnika na gradilištu.
Pregovori s Kinezima već debelo traju, a među onima koji bi mogli raditi na ovom strateškom projektu je i Brodosplit iz kojeg poručuju kako za njih mega konstrukcija od čak 34 tisuće tone čelika neće biti nikakav problem.

“Mi ćemo to progutati u pet minuta, ali tu će sigurno raditi više stotina ljudi. Točnu brojku sada ne možemo reći, ali za nas nema problema da i ovaj posao odradimo kao i ovaj most Čiovo”, rekao nam je glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić.

Udio domaćih tvrtki i radnika može biti maksimalno 30 posto. U poslu će najbolje proći oni domaći igrači koji se bave čelikom i betonom jer će njih Kinezi zbog obima posla najviše i trebati.

Još jedna velika hrvatska tvrtka koja je zainteresirana za sudjelovanje u gradnji Pelješkog mosta je Dalekovod. Uprava tvrtke nam je potvrdila kako će sve što imaju staviti na raspolaganje za ovaj projekt.

“Dalekovod ima veliko iskustvo i znanje postavljanje ogromnih čeličnih konstrukcija”, poručili su. A osim spomenutih u borbi za dio kolača gradnje su i Zagreb Montaža, Holcim i Kamgrad. Hrvatska će gospodarska komora stoga uskoro morati skupiti sve zainteresirane tvrtke kako bi s Kinezima održali veliki zajednički sastanak.

“Mi smo već odradili dio aktivnosti i pokušali okupiti dio kompanija. Odazvao se određeni broj tvrtki. Uglavnom su to možda i naše najveće kompanije”, izjavila je potpredsjednica HKG za graditeljstvo Mirjana Čagalj.

Tako bi, prema nekim procjenama, na ovo morsko gradilište uskoro moglo doći 2000 radnika. Sve će njih trebati hraniti i prevoziti ali i pružiti im smještaj. A to je još jedan efekt ekonomske koristi koji se otvara od gradnje toliko čekanog Pelješkog mosta.