Danas smo posjetili gradilište Pelješkoga mosta čiji su radovi počeli u krajem srpnja 2018., prema ugovoru trebali bi biti dovršeni do 31. srpnja 2021. Iz mora su izronila tri, a jedan se betonira i na kopunu (Komarna) od uputno dvanaest stupova budućega mosta.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Brojne se aktivnosti na terenu izvode paralelno pa se u skladu s time neki piloti betoniraju, drugima se vadi mulj, a na trećemu se mjestu režu piloti koji su predugi. Dinamičkim je planom predviđeno to da bi ovi radovi trebali biti dovršeni do 1. ožujka 2020.

Betoniranje prve naglavnice pilota na mostu koje je počelo sredinom kolovoza 2019. Ta golema armiranobetonska ploča nalazi se na sredini mosta pokraj prolaza za brodove. Ispod površine povezuje najduže pilote i temelj jednog od dvaju najvećih stupova. Istodobno se radi i na drugim stupnim mjestima. Tako se na nekima armira naglavnica, na nekima je u tijeku postavljanje oplata, a na ostalim se stupovima betoniraju piloti.

Istodobno se na drugoj strani svijeta, u dvjema tvornicama u Kini pripremaju
čelični elementi za glavnu konstrukciju mosta, koji će brodovima biti dopremljeni do Pelješkoga kanala, a potom će se spajati na gradilištu mosta, vjerojatno već u veljači 2020.

Pelješki most pripada skupini zahtjevnijih mostova u svijetu, ne samo po složenosti gradnje, nego i po složenosti projektiranja konstrukcije. Potporna konstrukcija (temelji, stupovi upornjaci) čini oko 40 posto ukupne vrijednosti investicije, što je relativno velik postotak u usporedbi s drugim mostovima. Očekuje se da će po dovršetku biti uvršten među pet najvećih i najatraktivnijih europskih mostova izgrađenih početkom 21. stoljeća.

Više tehničkih detalja o Pelješkom mostu i pristupnim cestama možete pročitati u časopisu Građevinar.

OGLAS