U Prirodoslovnom muzeju Metkoivć jutros je upriličeno otvaranje izložbe pod nazivom Soline autorice Marite Burić Teskera.
Uz autoricu o izložbi je govorila ravnateljica muzeja Ivana Baće.
– Nastojim kroz taktilnu memoriju prenijeti ljepotu prirode, zabilježiti pojavu, doživljaj trenutka, sjećanje i osjećaj… – riječi su kojima Marita Burić Teskera opisuje svoj dugogodišnji umjetnički rad.
Marita Burić Teskera rođena je 1969. godine u Kominu na ušću Neretve. Diplomirala je Vrtlarstvo i oblikovanje pejzaža na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Radi kao ovlaštena krajobrazna arhitektica u Zagrebu. Živi i stvara u Velikoj Gorici.
Oduvijek je zanima umjetnost. Potrebu kreativnog izražavanja ostvaruje kroz rad s glinom kojom se počela baviti prije deset godina. U svom radu često se služi uzorcima iz prirode koja joj je trajna inspiracija. Kontinuirano sudjeluje na domaćim i inozemnim specijaliziranim radionicama i seminarima iz područja keramike i porculana. Nove ideje generiraju iz uspostave emocionalne veze s temom. Kad zasićena svakodnevnicom raspršujem svoje misli i ulazim u maštu, tad se oslobađa latentna toplina stvaranja, koja nastaje kad materijal promjeni agregatno stanje.
Članica je H L D-a i U L U PUH-a u Zagrebu. Izlagala je samostalno i na šezdeset skupnih žiriranih izložbi u Hrvatskoj, Italiji, Sloveniji i virtualno u Tunisu. Na izložbi Centrum mundi u Ludbregu 2018. osvojila je prvu nagradu. Godine 2020. organizira međunarodnu skupnu izložbu keramike Granule u Botaničkom vrtu PM F-a u Zagrebu i instalaciju Granule 2021. u parku Bundek u Zagrebu. Svojim radom želi potaknuti uživanje u detalju i zamjećivanje stvari u prirodi oko nas.
„gruda zemlje, komadić ljubavi…“
U Maritinim rukama, glinena kugla postaje medij za izražavanje – provodnik emocija i platno za dušu. Dok je prsti oblikuju, um pronalazi utjehu u ritmičkom plesu između misli i djelovanja. Postoji intiman dijalog između kreatora i kreacije, kaos digitalnog doba utišava i zamjenjuje ga utočište kreativnog tijeka, predah od neumornog zujanja i ponovno otkrivanje jednostavne radost prisutnosti u trenutku. Crpeći kreativnu inspiraciju iz prirode, umjetnica je doslovno transformira uzimajući glinu i minerale iz zemlje i manipulirajući njima u nešto novo.
Tri glavne teme keramičke umjetnosti u prošlom stoljeću žive i danas u njenom djelu – Skulptura i apstrakcija(Lote), Priroda i krajolik(Oseke) i Površina i dekoracija(Jara) – pokazujući kako iste kreativne niti svaka generacija drugačije tumači.