Glavno radničko vijeće, nakon održanog sastanka sa Upravom društva HŽ Cargo d.o.o., gdje su obje strane iznijele činjenice i to potkrijepile podacima, donijelo je odluku da nije suglasno sa Prijedlogom odluke o zatvaranju organizacijske jedinice Regionalnog područja HŽ Cargo Jug – službeno mjesto Ploče, piše Rogotin.hr.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Podsjetimo, Uprava HŽ Carga namjerava zatvoriti pločansku ispostavu u kojoj je, nakon niza smanjenja broja radnika zadnjih godina, ostalo još 32-je zaposlenika, među kojima je i 19 hrvatskih branitelja. U obrazloženju odluke stoji kako su nastupile promjene na željezničkom tržištu, ušli su privatni prijevoznici na liberalizirano tržište željezničkih usluga, te da trgovačko društvo HŽ Cargo d.o.o. već duži vremenski period ostvaruje gubitak tereta na području Ploča. „Prema pokazateljima rada u 2019. i prvih šest mjeseci 2020. godine društvo HŽ Cargo d.o.o. ostvaruje pad prihoda na području Ploča više od 90 posto“, stoji u obrazloženju, a kao dodatni razlog navodi se situacija s koronavirusom i stečaj Aluminija Mostar. Radnicima su ponuđene tri opcije zbrinjavanja, a oni su, pak, ogorčeni ponašanjem odgovornih iz HŽ Cargo prodaje koji su na natječajima gubili poslove od konkurencije koja, za razliku od HŽ Carga, nije imala lokomotive ni vagone.

Nakon usvajanja svih relevantnih činjenica i podataka od strane Uprave HŽ Carga za period od šest mjeseci, Glavno radničko vijeće smatra da s drugačijom organizacijom rada i s potrebnim brojem izvršitelja poslovna jedinica Ploče može pozitivno poslovati. „Prema Vašim izračunima trošak devet (9) radnika s troškovima trasa, ranžiranja i troškova prema Luci Ploče i režijama ne iznose više od 900 tisuća kuna. Mišljenja smo da samo s osnova postojećih potpisanih ugovora možemo ostvariti prihode dovoljne za uspješno poslovanje. Suglasni smo da se možebitni višak, ako su radnici za to zainteresirani, zbrinu kroz Željeznički fond, a radnici koji su traženi na tržištu odmah rasporede na rad u druga mjesta rada gdje HŽ

Cargo pruža uslugu prijevoza. Dojam koji ste ostavili na članove Glavnog radničkog vijeća daje optimizam za nastavak poslovanja društva i bez obzira na pad količine prevezenih tona, odnosno pad prihoda koje je s obzirom na ostvarenu naplatu dovelo organizacijsku jedinicu u daleko bolju poziciju nego prethodnih godina kada su stvoreni i pored ostvarenog prijevoza milijunski gubici, mi smo mišljenja da ste Vi kompetentnija Uprava od prethodne i da ćete poduzeti sve radnje kako bi povećali opseg prijevoza tereta u spomenutoj jedinici. Kako se u ovom trenutku pojavljuju novi privatni prijevoznici, smatramo da i HŽ Cargo d.o.o. može i mora naći vlastiti interes na spomenutom području“, smatra Tomislav Klarić, predsjednik Glavnog radničkog vijeća, prenosi Rogotin.hr.

Glavno radničko vijeće također smatra da većim angažmanom Prodaje na području Ploča i koridoru iz Luke Ploče prema BiH, Ploče moraju ostati organizacijska jedinica HŽ Carga, te da problem neprofitabilnog poslovanja nije samo problem organizacijske jedinice Ploče već velikim dijelom i drugih organizacijskih jedinica na cijelom području Republike Hrvatske.

Temeljem predstavki predstavnika branitelja i sindikata iz HŽ Carga Ploče, nadležnom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, te Upravi HŽ Carga, obratilo se Ministarstvo hrvatskih branitelja. Iz toga Ministarstva zamoli su da se ispitaju svi navodi iz predstavki, te da se podnositeljima dostavi odgovor o potencijalnim rješenjima.

OGLAS