Gradski vijećnici su u posljednje vrijeme poprilično aktivni, odradili su dvije sjednice u dva tjedna. Jučer, 19. rujna bila je 13. sjednica Gradskog vijeća na kojoj su bile samo dvije točke: izvršenje Proračuna za prvih pola godine i Odluka o otpisu dugova fizičkim osobama.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Prijedlog Polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Metkovića od 1.1.2018. do 30.6.2018. godine je jasno usvojen. Za njega nisu bili vijećnici Mosta  jer smatraju da je bilo sredstava i prostora u Proračunu i za druge projekte, a neki su čak prebačeni u sljedeću godinu.

Ukupni prihodi do 20.6.2018. iznose 25.876.104 kuna, tj. 32% godišnjeg plana, a rashodi 21.892.631 kuna, tj. 25% godišnjeg plana. Raspoloživa sredstva iz prethodnih godina iznose 5,8 milijuna kuna.

Premda u pozivu nije navedena, dnevni red je dopunjen Prijedlogom Odluke o otpisu dugova fizičkim osobama. Prijedlog je prošlo sjednici pokušala uvrstiti u dnevni red Katarina Taslak (Most) koja se na početku rasprave zahvalila što je prijedlog uvršen u dnevni red ove sjednice ali ga smatra krnjiim u odnosu na njezin jer se odnosi samo na dugovanja prema Gradu Metkoviću.

Riječ je o primjeni Zakona koji je donio Sabor na prijedlog Vlade RH i koji je stupio na snagu 21. srpnja 2018. Njegovom primjenom su automatski pobrisani dugovi građana do 10 000 kuna čiji su dugovi prema državi i društvima kojima je država osnivač ili suosnivač registrirani na FINA-i na dan 31. prosinca 2017. Odnosi se na nenaplative dugove. Tako je 23. srpnja tako država otpisala 1,3 milijarde kuna duga fizičkih osoba.

Vlada RH je tada uputila poziv gradovima i općinama da učine isto za dugove vezane za komunalne i slične usluge jer im to Zakon omogućuje. Rok za to ističe sutra, 21. rujna.

Prema analizi gradske uprave potraživanja Grada i gradskih tvrtki prema građanima fizičkim osobama tolika da bi u značajnoj mjeri onemogućio uredno redovno poslovanje gradskih tvrtki i ugrozio njihovu likvidnost i mogućnost financiranja ulaganja, ali i izazvao negativan efekt na građane koji uredno podmiruju svoje obveze. Zato je u Odluci navedeno da neće biti automatskog otpisivanja dugova, kako je to učinila država, već na temelju zahtjeva dužnika za otpis duga koji je evidentiran na FINA-i na dan 31. prosinca 2017. i do sada nije naplaćen.

Odluka o otpisu dugova fizičkim osobama usvojena je većinom glasova. Vijećnici Mosta bili su suzdržani, a vijećnica Katarina Taslak izrazila je nezadovoljstvo odabirom načina i kriterija otpisa dugova fizičkim osobama koji bi, prema njezinome mišljenju, trebali biti automatski čime bi se izbjegla neinformiranost građana i papirologija i odnositi se ne samo na Grad Metković već i na njegove tvrtke ( (Čistoća d.o.o., Metković d.o.o., Metković Razvoj d.o.o.) kojima je ostavljeno da same donose svoje odluke.

Na kraju su bila vijećnička pitanja upućena gradonačelniku Daliboru Milanu i suradnicima.

Katarina Taslak (Most) je pitala zašto Ministarstvu poljoprivrede nije dostavljena cjelokupna dokumentacija vezana za Plan Programa raspolaganja poljoprivrednim zemljištem i što je s prigovorima te vlasničkim listom dostavljenim u sklopu jednoga prigovora? Odgovoreno je da je sve je napravljeno u skladu sa zakonom i da se prigovor rješava.

Siniša Bebić (HSU)  je ponovio pitanjesa zadnje sjednice o pucanju cijevi u Dubrovačkoj ulici i nezadovoljstvo lošom izvedbom asfaltnog sloja u Ulici neretvanskih gusara zbog zadržavanja oborinskih voda. Odgovoreno mu je da će se promijeniti vodovodne cijevi u Dubrovačkoj ulici i izaći na teren u Ulici neretvanskih gusara i utvrditi stanje.

Miljenka Manenica (HSLS) je pitala što je s realizacijom spoja Jadranske ulice sa Ulicom Put Narone. Odgovoreno joj je da će se problem odvodnje riješit će se projektom koji se planira početi raditi početkom sljedeće godine.

Marijana Gluščević (Most) je pitala zašto je poništen oglas za prijam u službu Jedinstvenog upravnog odjela Grada Metkovića, radno mjesto višeg stručnog suradnika za opće poslove? Dobila je odgovor da je to radno mjesto vezano za projekt Dječjeg vrtića Metković i da se naknadno zaključilo da je potrebno napraviti pravilnik o unutarnjem redu za sve projekte koje se provode duže od godinu dana. Nakon toga odlukom Gradskoga vijeća utvrditi koeficijente za to radno mjesto pa ćemo onda pristupiti raspisivanju natječaja, a uvjeti će biti isti.