Hrvatske autoceste (HAC) u listopadu će raspisati natječaj za odabir izvođača radova za nastavak autoceste do Dubrovnika. Vlada je nedavno odobrila HAC-u mogućnost novog zaduženja u iznosu od 2,172 milijardi eura kao bi se refinancirali postojeći krediti od 1,572 milijardi, a ostatak od 600 milijuna eura uložit će se u nove dionice autoceste među kojima je i ova do Dubrovnika, piše Južni.hr.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

No, kad ova dionica bude završena, putnici se do Dubrovnika i naravno obratno, neće sve vrijeme voziti autocestom. Naime, autocesta trenutno završava na čvoru Metković uz spoj brzom cestom s Pločama, a do Dubrovnika će se autocesta nastaviti od čvora Doli, odnosno čvora Rudine do Osojnika, što je dionica za koju Hrvatske ceste u listopadu raspisuju natječaj za izvođača radova.

Inače, kompletan plan je da od čvora Metković autocesta dalje krene prema Pelješkom mostu, a zahvaljujući ovoj dionici svoj spoj na autocestu dobilo bi i područje Opuzena koje zasad također nije direktno povezano na A1. Od čvora Metković preko Opuzena do čvora Pelješac dionica je duga 18,4 kilometara. Na ovoj dionici gradit će se i gotovo tri kilometra (2.960 metara) dug most Neretva i tunel Ježevac duljine tri kilometra.

Kad autocesta dođe do čvora Pelješac, koji se, iako tako nosi ime, nalazi zapravo u dolini Neretve, spojna (brza) cesta duga 5,5 kilometara vodit će na čvor Duboka, tj. Pelješki most i dalje na brzu cestu do Stona.

Za ovu dionicu, Metković – Pelješki most, u tijeku je izrada projektne dokumentacije, a natječaj za izvođača radova očekuje se u roku od tri godine. Tom dionicom završili bi i planovi prometnog povezivanja juga autocestom, a sve bi trebalo biti gotovo do 2030. godine.

Više možete pročitati na portalu Južni.hr.

OGLAS