Novi korektivni koeficijent za hibridna vozila trebao bi iznositi 0,5 posto, dok bi se vozila na električni ili alternativni pogon u potpunosti oslobodila plaćanja zasebne naknade za okoliš.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Bivše Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, koje je sada postalo dio novog Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja za sobom je ostavilo dobru vijest za vlasnike motornih vozila, piše Večernji list.

Vozači osobnih vozila sada će, umjesto 35 kuna, plaćati 33,25 kuna. Vozači kamiona će izdvojiti 24 kune manje, sada 456 kuna, a vozači autobusa plaćat će 304 kune, u odnosu na prijašnjih 320.

Sve je to dio izmjene Uredbe o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon. Kako navode iz Ministarstva, izmjenom drugih članaka trebali bi se smanjiti iznosi naknada za vozila na hibridni pogon i to za 50 posto.

Novi korektivni koeficijent za hibridna vozila trebao bi iznositi 0,5 posto, dok bi se vozila na električni ili alternativni pogon u potpunosti oslobodila plaćanja zasebne naknade za okoliš.

Prema tumačenju Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, ta posebna naknada obračunava se i plaća pri registraciji vozila, odnosno pri ovjeri tehničke ispravnosti vozila na temelju rješenja Fonda, stoga će tehnički pregledi od listopada biti jeftiniji.

“Prijedlogom Uredbe ostvarit će se rasterećenje građanstva i gospodarskog sektora u iznosu od 10 milijuna kuna na godišnjoj razini”, poručili su iz Ministarstva.

Pojasnili su i da su s prijedlogom Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe krenuli sukladno akcijskom planu za smanjenje neporeznih i parafiskalnih davanja u 2020., a kojim je i predviđeno smanjenje jediničnog iznosa za pet posto za sve obveznike.

Iako smanjenje nije veliko, moglo bi olakšati situaciju u korona krizi i situaciji koja nas očekuje na jesen.

OGLAS