Kineski poduzetnik Karl Soong osnivač i izvršni direktor Poly International Group, jedne od vodećih kompanija za proizvodnju električnih proizvoda za kućanstvo i električnih vozila iz južne Kine, nedavno je u Zadru registrirao tvrtku Greentech Group.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Preko te tvrtke namjerava u Metkoviću izgraditi tvornicu električnih automobila i električnih skutera za hrvatsko tržište vrijednu nekoliko desetaka milijuna eura. Iza Karla Songa je 25-godišnje iskustvo u marketingu i upravljanju u vodećim pozicijama. Prema poslovnom profilu objavljenom na LinkedInu, Karl Soong, pravim imenom Xuegao Song, od 2005. se godine, nakon završenog EMBA programa na sveučilištu Sun Yat-Sen u Guangzhou, intenzivno bavi istraživanjem i razvojem električnih vozila. Surađivao je sa vodećim svjetskim stručnjacima u području razvoja tehnologije električnih baterija koje su mogu koristiti u javnom prijevozu i automobilima, od Elona Muska, vlasnika Tesla Motorsa, do našeg Mate Rimca.

Plasman u EU-u

Soong je vlasnik prototipa električnog vozila koji drži svjetski rekord u prevaljenoj dužini za jedno punjenje litijske baterije.

Domaćin Karlu Soongu u Zagrebu je zadarski poduzetnik Mladen Ninčević, s čijim je najstarijim sinom, Antonyjem, odličnim studentom građevinarstva na Sveučilištu u Zagrebu, Soong već sada planira razvoj novih biznisa utemeljenih na proizvodnji zelene energije i električnih vozila.

Gospodine Soong, kako ste odlučili ulagati u Hrvatsku? Što želite napraviti u Metkoviću?

Uz Hrvatsku me veže Nikola Tesla, otac elektroindustrije koja polako, ali sigurno preuzima autoindustriju. Proučavajući Nikolu Teslu kao osobu i izumitelja, puno sam saznao o njemu i Hrvatskoj. U Hrvatsku sam prvi put došao u želji da kupim Rimac Automobile od vlasnika Mate Rimca. Nakon probne analize hrvatskih potencijala, odlučio sam se na područje doline Neretve kao najpogodniju lokaciju za budući razvoj. Tu želimo izgraditi pogone za proizvodnju električnih automobila i električnih skutera. U Metkoviću se nebi proizvodili svi dijelovi, ali bi se sastavljali u finalni proizvod, koje bi smo potom plasirali na europsko tržište.

Zašto ste izabrali Metković?

Zbog više razloga. U Metkoviću sam bio 28. ožujka ove godine, gdje su me primili čelnici grada koji su mi pokazali poduzetničku zonu u Metkoviću i nekim drugim manjim okolnim mjestima. Pokazali su nam i luki Ploče, koja je za nas jedan od vrlo bitnih faktora u ovom poslu.

Također su nam objasnili razvoj plana koridora C5 kroz BiH, peko kojeg će biti moguće plasiranje gotovih proizvoda prema istočnom dijelu EU-a, uz postojeću autocestu koja povezuje dolinu Neretve za zapadnim djelom EU-a. Također su nas upoznali sa Mihovilom Štimcem, vlasnikom poslovnih hali u Metkoviću, koje bi smo mogli unajmiti do izgradnje novih proizvodnih pogona.

Jeste li možda potpisali neke sporazume o suradnji s predstavnicima lokalne samuprave?

Posao je s moje strane pripremljen, ali jop nije sklopljen zbog dva razloga. Naime, nije bilo moguće potpisati bilo kakve ugovore s Gradom Ploče i Općinom Metković zbog raspuštanja gradskih vijeća. Za naše planove potrebno nam je zemljište od nekih 30 hektara, a sva raspoloživa zemljišta te površine na tom dijelu Hrvatske u vlasništvu su općine ili gradova.

Želim istaknuti da su moje namjere vrlo ozbiljne. U Hrvatskoj sam zatražio radnu dozvolu i dobio sam je 22. svibnja ove godine. Nadamo se da ćemo vrlo skoro krenuti u posao.

Više pročitajte u tiskanom izdanju Slobodne Dalmacije

OGLAS