Otvorena i komunikativna Kominka Zrinka Medak, nakon završenog studija novinarstva na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu odlučila se vratiti u rodnu dolinu Neretve u kojoj bi željela ostati i raditi te tako biti promjena u društvu, promjena u svojoj okolini.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

„Smatram za sebe da sam dosta otvorena i komunikativna osoba. To jako bitno i važno za mene kao novinarku. Upravo se kroz takvu socijalnu dimenziju kroz novinarstvo može pomoći ljudima. Svima nam je jasno, mediji u Hrvatskoj i Svijetu imaju značajnu moć“ – ističe mlada novinarka Zrinka Medak.

Osim toga Zrinka nam u razgovoru ističući negativnosti nadodaje kako je novinarstvo izuzetno podcijenjeno zanimanje.

„Novinari moraju raditi za dobrobit društva, upravo zbog onih novinara koji imaju druge motive, ostali kvalitetni novinarski kadar pati“ – zaključuje Zrinka.

Tijekom studiranja Zrinka Medak se praktično usavršavala na fakultetskim novinama „Global“. Rekla nam je da fakultet studentu ipak ne daje dovoljno praktičnog naspram teorijskog znanja, što je zasigurno korijeniti problem brojnih fakulteta u Hrvatskoj.

 „Maraton lađa – uloga medija u brendiranju manifestacije“

Svoj diplomski rad pod nazivom  „Maraton lađa – uloga medija u brendiranju manifestacije“ posvetila je spomenutoj manifestaciji Maratona lađa na Neretvi. Događaj na koji iz godine u godinu dolazi sve manje gostiju.

„To je za mene tužno jer u Maratonu lađa vidim veliki potencijal koji nije niti polovično iskorišten. Istraživala sam kako je Maraton lađa predstavljen u najvećim hrvatskim portalima  te sam izabrala vremensko razdoblje od 2008. do 2018. godine“ – otkriva Zrinka Medak.

Proučavajući objavljivačku politiku najvećih portala u Hrvatskoj, Zrinka je u jednoj od hipoteza svog diplomskog rada zaključila da se mnogo više piše o političarima koji posjete drugu subotu u kolovozu Maraton lađa na Neretvi, nego o konkretnom događaju koji je taj dan središnji turistički događaj u cijeloj zemlji.

„Maraton lađa ima jako veliki problem brendiranja, u velikih medijima se prije Maratona lađa objavi mali broj članaka, glavne informacije dobivamo tek na dan Maratona lađa, a tada je već kasno za privući posjetitelje. Što se tiče promocije, to je na žalost isto na vrlo niskoj razini. Puno bolje zaslužuje Maraton lađa, ipak je to brend koji traje preko dva desetljeća i za koji čitava dolina Neretve živi cijelu godinu“ – ističe Zrinka u hipotezi vezanoj za njezin diplomski rad.

Zrinka zaključuje da je Maraton lađa „manjkavo“ brendiran, te smatra da je nužno angažirati osobu koja bi samo radila PR vezan za ovu manifestaciju i ovaj veliki neretvanski i hrvatski brend.

Loša promocija manifestacije

„Bitno je raditi na najavi, plakatima, reformirati promociju jer jasno je, vjerujem građanima, pa i  svima nama, ovo ne ide na dobro. Nadam se da je to vidljivo, zato trebamo nešto poduzeti“ – ističe mlada novinarka Zrinka te nadodaje: „Ja sam upravo zbog toga željela napisati svoj diplomski rad.  Zbog svoje ljubavi prema Neretvi i Maratonu lađa za kojeg i ja živim cijelu godinu. Mislim da nema te Neretvanke, Neretvanina kojeg ne dotaknu sve negativnosti organizacije, i konkretno loše promocije zbog koje Maraton lađa na Neretvi iz godine u godinu sve više trpi i samim time pada u očima gostiju i neutralnih promatrača“ – zaključuje Medak.

Vjeruje da će nakon svega, njezin rad potaknuti pozitivnu promjenu, koju želi i očekuje te se nada da ćemo barem male korake te promjene vidjeti već sljedeće ljeto na novom Maratonu lađa.

Na kraju razgovora nam je otkrila da se nakon fakulteta u Zagrebu odlučila vratiti u rodni Komin, sigurna je i smatra da će doprinijeti kroz svoj angažman, kroz novinarsku ljubav poboljšanju i Maratona lađa i životu ljudi dolini Neretve. Svjesna moći medija, želja joj je biti promjena, upravo kroz medije!

OGLAS