Već postaje pravilo da se krajem svake godine, kada se rade sistematizacije radnih mjesta u HŽ_Cargu, radnicima te tvrtke u Pločama ostvaruju najgore noćne more, jer se značajno smanjuje broj zaposlenika.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Izuzetak nije ni ova godina, kada je od preostalih 53 djelatnika tehnološkim viškom proglašeno njih čak 23, kako su Dubrovački vjesnik obavijestili sami radnici. Uz desetero zaposlenika koji su lani proglašeni viškom, a izabrali su jednogodišnje čekanje u Željezničkom fondu, taj broj raste na 33.

Otpremnine nikad manje

I ove godine radnici proglašeni viškom mogu birati između sporazumnog otkaza o radu, uz koji dobiju otpremninu, i Željezničkog fonda. U prvom slučaju predviđen je iznos otpremnine od 50 tisuća kuna, a za branitelje 80 tisuća. No taj je iznos svake godine manji. Lani je bio sto tisuća kuna, prije toga 120 tisuća, a nekada preko 200 tisuća kuna. Ako, pak, odaberu Željeznički fond, godinu dana primati će umanjenu plaću a u slučaju potrebe biti će pozvani na posao. Kada istekne rok od godinu dana, ako nema potrebe za njihovim uslugama, ostaju bez posla i otpremnine.

Kako to izgleda na terenu, najbolje svjedoče brojke. Na primjer, u Tehničkom pregledu vlakova i vagona (TPV) od sadašnjih osam djelatnika, s voditeljem, ostati će trojica bez voditelja. A prije tridesetak godina bilo ih je oko 180. Najprije su nestale čistačice, pa bravari, električari, nadzornici, školski instruktori i drugi dok se nije došlo do sadašnje brojke.

Slična je situacija i u ostalim granama u Pločama, u HŽ Vuči vlakova (strojovođe, nadzornici) i u Područnom centru, koji okuplja planere, manevriste, vlakovođe i druga zanimanja.

Razlog ovako drastičnog smanjenja broja radnika je ogroman pad prometa koji ostvaruje ova tvrtka u Pločama. Trenutačno prevoze zanemarive količine staroga željeza, nešto goriva i po potrebi B-materiju, koju, sukladno zakonskim propisima, ionako ne smiju prevoziti privatni prijevoznici. I upravo iz ove činjenice proizlazi sav bijes i ogorčenje djelatnika HŽ-a u Pločama.

Prema riječima nekih od njih, koji iz straha za posao žele ostati anonimni, nije problem ni u liberalizaciji tržišta ni u konkurenciji. I sami su pobornici tržišne utakmice u kojoj će posao dobiti onaj tko ponudi najbolje uvjete. No, ogorčeni su ponašanjem odgovornih ljudi u samome HŽ Cargu, konkretno u HŽ Cargo prodaji. Nikako im nije jasno kako se na raspisanim natječajima konstantno gube poslovi za prijevoz tereta unatoč činjenici da imaju svoje lokomotive i vagone, za razliku od konkurencije koja dobiva poslove, a lokomotive i vagone iznajmljuje. Također im nije jasno zašto oni koji u nizu gube poslove i dalje rade taj posao.

Pribojavaju se da sve vodi ka konačnome gašenju HŽ Carga Ploče, koje bi, ako se nastave ovakvi trendovi, kako tvrde, moglo nastupiti već za koju godinu. A kakvo raspoloženje vlada među djelatnicima, najbolje svjedoči činjenica da mnogi među njima više ne vjeruju da će se išta promijeniti i pokušavaju tražiti rezervne solucije. Važno im je, tvrde, da negdje ostane zapisano kako je nekada postojao HŽ Cargo Ploče.

Direktor bez odgovora

Direktora HŽ Carga Gordana Žurgu novinar Dubrovačkog vjesnika pitao je kako objašnjava činjenicu da HŽ Cargo ima svoje lokomotive i vagone, a gubi poslove od konkurencija koja ih iznajmljuje, što za posljedicu ima proglašavanje viška radnika. Do objave ovoga teksta nije stigao odgovor.

OGLAS