Od drugog polugodišta ove školske godine učenicima će korištenje mobitela biti zabranjeno ne samo na nastavi nego i pod odmorima. Izmjenu Pravilnika o pedagoškim mjerama najavili su u resornom ministarstvu ponukani poraznim podacima o ovisnosti mladih o društvenim mrežama i korištenju mobitela.

 

– Već sada škole su jedino mjesto gdje djeca ne smiju koristiti mobitele, ali to je za sada samo pod nastavom, a izmjenama Pravilnika o pedagoškim mjerama će se za osnovne škole propisati da se ne mogu koristiti ni tijekom odmora, rekla je Šimetin na okruglom stolu “Kradu li mobiteli i društvene mreže našoj djeci djetinjstvo?” u organizaciji saborskog Kluba nezavisnih zastupnika.

Izmjene Pravilnika u pripremi, a ubrzo u proceduri

Savjetnica Šimetin, međutim, ističe kako reguliranju upotrebe mobilnih telefona nije mjesto u Zakonu, kao što zakonom nisu regulirana ni druga neprihvatljiva ponašanja učenika, nego to treba regulirati Pravilnikom, kojim se ujedno propisuje kako to škole mogu provesti.

– Izmjene Pravilnika su u pripremi i bit će brzo u proceduri, za mjesec do dva. A osim dijela vezanog za korištenje mobitela, donijet će još jednu novost, ograničavanje prava roditelja da opravdaju izostanak učenika s nastave do tri dana, na dva do tri puta u polugodištu, umjesto dosadašnjeg neograničenog broja, najavila je Šimetin.

Negativan utjecaj prekomjerne uporabe mobitela na psihološki razvoj i zdravlje djece i mladih

Sudionici okruglog stola, predstavnici ministarstava i struke također su upozorili na negativan utjecaj prekomjerne upotrebe mobitela na psihološki razvoj i zdravlje djece i mladih, od problema sa snom, pažnjom, koncentracijom i međuljudskim odnosima pa do ozbiljnih simptoma tjeskobe, depresivnosti i stresa.

Ukazali su i na gubitak interesa za čitanje, nedovoljan razvoj govorne i pisane komunikacije, poremećaja vida, nedovoljnu fizičku aktivnost te pretilost i potrebu za većom ponudom alternativnih besplatnih sadržaja djeci i mladima.

Prema istraživanju Svjetske zdravstvene organizacije, koje je 2022. proveo Hrvatski zavod za javno zdravstvo, među učenicima petog i sedmog razreda osnovne škole i prvog razreda srednje škole 12 posto njih problematično koristi društvene mreže, što znači da sami primjećuju da su ovisni te da se osjećaju nelagodno, anksiozno i nervozno ako im nije dostupan mobitel i društvene mreže.

Više na HRT-u