Danas, s početkom u 11,30 u Galeriji GKS-a je održana uvodna konferencija projekta Razvoj vodnokomunalne infrastrukture aglomeracije Metković.
Povod je bio današnji početak radova na dionici 1 projekta – Splitska ulica (u prilaznom traku) koje izvodi tvrtka COMSA S.A.U. iz Barcelone s kojom je ugovor potpisan 1. veljače ove godine. U svibnju se također planira početak radova na desnoj obali u Norinskoj ulici i u Ulici Ćirila i Metodija te na zaštiti građevnih jama svih crpnih stanica.
O projektu Aglomeracije Metković je podrobnije govorio. Filip Dominiković, direktor Metković d.o.o.
Projekt Izgradnje sustava javne odvodnje na području aglomeracije Metković i rekonstrukcije vodoopskrbne mreže uključuje dvije komponente:
1. Sanacija i dogradnja sustava odvodnje u aglomeraciji Metković:
- 44.491 m gravitacijskih kolektora
- 1.418 m tlačnih vodova
- 16 crpnih stanica
- 2.326 prespajanja postojećih kućnih priključaka
- 1.745 novih priprema za kućne priključke
- 90 m sanacije bez raskopavanja
- sanaciju 100 revizijskih okana
- sanaciju 150 spojeva kućnih priključaka na kolektore
- 15.107 m SDNU – sustav daljinskog nadzora i upravljanja
2. Rekonstrukcija i dogradnja sustava vodoopskrbe unutar grada Metkovića što uključuje:
- rekonstrukciju 11.875 m vodoopskrbnih cjevovoda
- dogradnju 5.551 m vodoopskrbnih cjevovoda
- prespajanje 1.340 kućnih priključaka
- nabava i ugradnja 5.500 vodomjera za daljinsko očitanje potrošnje s pripadnim terminalima i repetitorima
- izgradnja 11 lokalnih stanica za podizanje tlaka.
- Projekt Razvoj vodnokomunalne infrastrukture aglomeracije Metković se sastoji od šest elemenata javnih nabava:
- Izgradnja sustava javne odvodnje na području aglomeracije Metković i rekonstrukcija vodoopskrbne mreže za koji je danas potpisan ugovor
- Izgradnja Uređaja za pročišćavanje otpadnih voda trećeg stupnja s postrojenjem za solarno sušenje mulja o kojem će odluka biti tijekom veljače
- Usluge nadzora za što je potpisan ugovor s Sedra consulting d.o.o.
- Usluge vođenja projekta, potpisan je ugovor s zajednicom ponuditelja EKONERG d.o.o., Bim projekt d.o.o. i Subnecto d.o.o.
- Promidžba i vidljivost, agencija Evant Lab iz Dubrovnika
- Nabava opreme – javna nabava 03/2021.
Predviđeno je da projekt traje 36 mjeseci, njegova ukupna vrijednosti je 488.622,361,25 kn, od čega je nepovratnih sredstava iz Kohezijskog fonda 253.696.378,57 kn. EU fond financira 70,68%, Republika Hrvatska 11,73%, Hrvatske vode 11,73 % te Metković d.o.o. i Grad Metković 5,86% sredstava.
Prisutnima su se obratili gradonačelnik Dalibor Milan, župan Nikola Dobroslavić i saborski zastupnik Branko Bačić.
– Ponosan sam što sam ovdje danas na ovom svečanom događaju za Grad Metković, da smo pisali sve aktivnosti koje smo morali poduzeti prilikom realizacije ovog projekta, ne bi stalo u dvije knjige, ali danas je dan kada možemo reći da nam se to sve isplatilo. Projekt razvoja vodnokomunalne infrastrukture aglomeracije Metković veliki je i sveobuhvatan, imali smo brojne izazove koji su nam bili na putu do današnjeg dana, a želja je da svako kućanstvo u Metkoviću dobije mogućnost priključenja na kanalizaciju. Danas je veliki dan za građane grada Metkovića, projekt je ovo kojeg možemo nazvati milenijskim. Pred nama je niz infrastrukturnih i drugi izazova i želim svima uspjeh na provedbi i realizaciji ovog projekta.- kazao je gradonačelnik Dalibor Milan.
Podsjećamo riječ je o kapitalnom infrastrukturnom projektu koji je započet još početkom kolovoza 2014. godine. Tada su bivša gradska vlast na čelu s gradonačelnikom Božom Petrovom i komunalno poduzeće Metković d.o.o. donijeli odluku i počeli ralizaciju ovoga projekta potpisivanjem ugovora o Izradi studijsko-projektne dokumentacije potrebne za prijavu projekata sufinanciranih iz EU fondova za projekt Razvoj sustava vodoopskrbe i odvodnje grada Metkovića.
Potom je 2016. uslijedilo uvrštavanje ovoga projekta u strateške projekte Vlade Republike Hrvatske, a nakon toga i rješavanje imovinsko pravih odnosa nužnih za dobivanje građevinske i drugih dozvola. Tijekom 2020. su provođeni natječaji za realizaciju projekta.