Čak 47 vinara s područja cijele Dubrovačko-neretvanske županije i preko stotinu ugostitelja okupilo se na četvrtom Poslovnom susretu za pripremu vinskih karti za sezonu 2018., održanom u organizaciji Dubrovačko-neretvanske županije i Regionalne razvojne agencije DUNEA, u Dubrovačkim vrtovima sunca u Orašcu.
Susret je otvorio dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić koji je naglasio važnost vinogradarstva i vinarstva za našu županiju te visoku kvalitetu naših vina koja zaslužuju prva mjesta na vinskim kartama hotela i restorana.
– Naša vina trebaju ići po svijetu, ali moraju se usidriti na našim stolovima, u našim restoranima. Jer je nepotpuna ponuda onih ugostiteljskih objekata koji nemaju naša vina na svojim vinskim kartama. Zahvaljujem ugostiteljima koji zadnjih godina sve više prepoznaju vrijednost županijskih vina i uvrštavaju ih u svoju ponudu, ali siguran sam da možemo još bolje – kazao je župan Dobroslavić.
Istaknuo je i kako Županija i dalje ustrajno radi na promociji naših vina te pozvao na peto izdanje Dubrovnik FestiWinea, koji se ove godine održava od 16. do 22. travnja 2018., na novoj lokaciji, na plaži „Sunset Beach Uvala Lapad“. Organizator je ponovno Dubrovačko-neretvanska županija, produkciju potpisuje Dubrovnik Partner, a ovogodišnji festival vina najavio je županijski pročelnik Upravnog odjela za turizam, pomorstvo, poduzetništvo i energetiku Ivo Klaić.
Ove godine organizatori Poslovnog susreta uveli su i novi sadržaj te je održana radionica ”Potencijali nove berbe/kušanje mladih vina”, na kojoj je sommelierski prvak Hrvatske i sudac Decanterovih svjetskih nagrada Siniša Lasan, polaznicima predstavio vina nove berbe s Korčule, Pelješca, Komarne i iz Konavala. Potencijal berbe 2017. ocijenjen je jako dobrim, unatoč problemima s kojima su se vinogradari susreli. U sklopu Susreta održan je i okrugli stol ”Gdje je mjesto lokalnim sortama na hrvatskim vinskim kartama?”, na kojem su kao panelisti sudjelovati sommelieri, vinari i ugostitelji, i koji je izazvao veliki ineters okupljenih. Zaključak je kako se ide u dobrom smjeru i da su županijska vina sve prilagođenija svjetskim trendovima i gastronomskoj ponudi. Moderator je također bio Siniša Lasan.
Poslovni susret organizira se s ciljem povezivanja vinara i ugostitelja u vrijeme kada se formiraju vinske karte za novu sezonu. Omogućuje direktnu prezentaciju vina potencijalnim novim kupcima, a ugostiteljima je prilika da otkriju nova vina. Susret je zatvorenog tipa te nije dostupan za širu javnost kako bi se postigla ciljana atmosfera nesmetanog dogovora i fokusa na ostvarivanje poslovne suradnje.