Nakon punih osam godina, voznim redom predviđena je željeznička linija Sarajevo – Ploče i obrnuto, od 1. srpnja do 28. kolovoza, piše Rogotin.hr.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Kako su izvijestili iz HŽ Putnički prijevoz, s obzirom da su uoči prošlogodišnje turističke sezone održavani razgovori između ŽFBH i HŽPP-a o mogućnostima uvođenja sezonskih vlakova između Sarajeva i Ploča, HŽPP je u novom voznom redu u plan stavio vožnju sezonskih vlakova te će se ponovno pokrenuti razgovori s ŽFBH o mogućnostima i interesu putnika za potencijalno uvođenje sezonskih vlakova“.

U HŽPP su se, istina, ogradili kako će se pri donošenju konačne odluke uz komercijalne i tehničke uvjete, vodit računa i o pandemiji koronavirusa, no ova vijest zasigurno će obradovati sve ljubitelje putovanja željeznicom.

Prekidom putničkog prometa u prosincu 2013., iako je prijevoz tereta nastavljen, tada je bila završena priča koja je trajala više od 120 godina, jer je prugu od Sarajeva do Ploča započela Austro-Ugarska, nastavila Kraljevina Jugoslavija, a završila SFRJ. Pruga je bila izgrađivana u više etapa i bila je jedan od najvećih prometnih i infrastrukturnih projekata prošloga stoljeća. Dugačka je gotovo 200 kilometara, sa 27 željezničkih postaja, 71 mostom i 106 tunela. Tuneli su dugački oko 37 kilometara, a među njima je, s preko tri kilometra, najdulji Ivan, tunel prokopan kroz istoimenu planinu.

Dana 1. kolovoza 1891. godine, uz prigodnu svečanost i pucanje topova s obližnjih brda, došao je prvi vlak u Sarajevo iz pravca Metkovića. Neretvanska pruga, kako su je zvali, građena je punih sedam godina i u nekoliko etapa. U novinskoj vijesti objavljenoj u mostarskom Novom Hercegovačkom Bosiljku, od 30. kolovoza 1884. godine stajalo je: Glasa se da će opća radnja željeznice Mostar- Metković započeti 8. idućeg mjeseca, te do 30. travnja 1885. mora biti izručena sasvim gotova državi.

OGLAS