HRT doznaje da Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje i Ministarstvo obrazovanja kreću s najvećim projektom nakon uvođenja državne mature. Uvodi se takozvana mala matura, odnosno nacionalni ispiti na kraju osmog razreda. Tako će, od iduće godine, uz ocjene iz osnovne, za upis u željenu srednju školu, vrlo važni biti i rezultati postignuti na maloj maturi.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Poplava odlikaša u osnovnoj školi, zbog uspjeha pritisci roditelja i učenika na učitelje, učenje isključivo radi ocjena, a ne znanja – sve su to argumenti da se provjerom nacionalnim ispitima utvrdi stvarno znanje osnovnoškolaca.

To će se, kažu u Nacionalnom centru, uskoro promijeniti. Jednako kao što se srednjoškolci upisuju na fakultete tako će i osnovnoškolcima mjera za upis u srednju školu biti ocjene koje su postigli tijekom osnovnog obrazovanja, ali i objektivna vrijednost vrednovanja nacionalnih ispita, kaže Ivana Katavić, ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

– Dobijete uvid ne samo u znanje pojedinih učenika nego kakvi su učenici iz pojedinih škola iz pojedinih područja. Možete analizirati što je dobro, što loše, što se može popraviti, kaže ministar Fuchs.

Nacionalne ispite, popularno rečeno malu maturu, priželjkuju i mnogi ravnatelji srednjih škola. Kažu, upisi su nam se zbog poplave odlikaša pretvorili u farsu. ‘Ne bih se složio s pristalicama da je to stres za učenike. Oni pišu u svojoj sredini sa svojim profesorima i ne vidim razlog za stres’, kaže Zlatko Stić, ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga, Zagreb. Gotovo sve europske države provode nacionalne ispite Gotovo sve europske države provode nacionalne ispite. Zanimljivo je i to da se nigdje ne doživljavaju kao bauk, nego pomoć. A ovogodišnje ispitivanje maturanata koje je proveo Nacionalni centar, pokazalo je da 90 posto njih sugerira i želi da se tijekom obrazovanja češće provode ispiti koji bi im dali uvid u njihovo stvarno znanje.

OGLAS