Poddionica Sparagovići – Prapratno i Prapratno – Doli čini rugi, južni dio pristupnih cesta Pelješkom mostu, dužine 18 kilometara, a vrijednost radova bila je procijenjena na 449,1 milijun kuna bez PDV-a.
Na tom javnom natječaju, koji je bio raspisan lanjskog prosinca, uz Avax je sudjelovao i austrijski Strabag, čija ponuda je iznosila 569,3 milijuna kuna bez PDV-a. Avaxovu ponudu u HC-u su ocijenili ekonomski najpovoljnijom. Strabag ima pravo podnijeti žalbu na tu odluku o odabiru.
Hrvatske ceste donijele su i novu odluku o odabiru Strabaga za gradnju dionice Duboka – Sparagovići, koji je ponudio 478,3 milijuna kuna. Procijenjena vrijednost radova na toj dionici dugačkoj 12 kilometara bila je 482 milijuna kuna bez PDV-a.
Ponude na tom javnom natječaju otvorene su još lani u lipnju, no Hrvatske ceste su odluku o odabiru donijele tek krajem veljače ove godine. Tada je donijeta odluka da Avax dobije taj posao, no na to su se žalili austrijski Strabag i grčki Aktor.
Grčka žalba je odbijena. Strabag je pak u svojoj žalbi naveo da su Hrvatske ceste trebale isključiti Avax zbog profesionalnog propusta odnosno sudjelovanja te tvrtke u kartelskom sporazumu u Grčkoj između 2005. i 2012.
HC je danas donio odluku da je Strabag dao ekonomski najpovoljniju ponudu, a isključio ponudu Avaxa jer nije svojim pojašnjenjem otklonio postojanje profesionalnog propusta, vezanog uz sudjelovanje te tvrtke u kartelskom sporazumu.
Na to odluku moguće je podnijeti žalbu u roku od 10 dana.
Inače, predviđeni rok za izvođenje radova na sve četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, dok je referentan rok Hrvatskim cestama za završetak svih radova 31. siječnja 2022. godine.
Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. travnja prošle godine između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporationk, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.
Izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.