Učenici Gimnazije Metković sa svojim su mentorima briljirali prošlog vikenda u projektu Škole budućnosti, na Danima inovacija – STEMwaves. Kući su se vratili s nagradama za najuspješnije programiranje heksapoda. Ovaj rezultat nije slučajnost. Metkovska gimnazija može se pohvaliti izvrsnim rezultatima svojih učenika.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

„Ova jednodnevna konferencija o inovacijama u podučavanju informatike i robotike održana je u Svetoj Klari na modernom kampusu Alpha Centauri tvrtke Infobip koja je, uz STEMI i A1 Hrvatska, nositelj projekta Škole budućnosti. Uz brojne izlagače i sponzore iz svijeta tehnologije te igre i izazove za sudionike predstavljeni su najuspješniji uratci ovogodišnje sezone Škole budućnosti. Tako su naši učenici Ana JelčićMarija ŽderićValentina Šutalo i Lovre Galov prezentirali svoj rasplesani heksapod za koji su oni i njihove mentorice, prof. Ljubica Jerković i prof. Petra Ujdur, nagrađeni vrijednim nagradama”, objavila je Gimnazija Metković. Uz pobjedničku ekipu 3. b sudjelovalo je i dvadesetak učenika prvih, drugih i trećih razreda ove škole koji dijele njihov interes za računarstvo i robotiku.

“Učenici su izjavili kako je upravo zahvaljujući ovakvim aktivnostima naša škola postala više od obične, gdje učenje nije naporno nego se uči stvaranjem. U svojoj su prezentaciji iznijeli izazove s kojima su se nosili prilikom osmišljavanja i programiranja koreografije za svog robota, ali i podsjetili da prava inženjerska perspektiva zahtijeva neprestalno učenje i poboljšavanje”, navode iz Gimnazije.

Mentorica, nagrađivana profesorica matematike, Ljubica Jerković kaže kako su s projektnim aktivnostima krenuli još lani u listopadu. Inženjeri iz STEMI-ja su održavali online edukacije za profesore, detaljno prolazili sve cjeline kurikula i neprestano bili raspolaganju za sve možebitne nejasnoće ili poteškoće.

– Učenici i profesori od početka projekta imaju pristup STEMI Labu – virtualnoj učionici za vođenje nastavnog procesa sa svim nastavnim materijalima na jednom mjestu. Tu se nalaze interaktivne prezentacije, upute za učenike i profesore, predlošci za rad na nastavi, rubrike za evaluaciju, ankete, a kroz chat je osigurana stalna podrška. Kako bi se što bolje organizirali i sve stigli na vrijeme, imali smo rokove: do 23. prosinca složen Hexapod, 15. veljače napravljenu mobilnu aplikaciju, 6. travnja dizajn svih dijelova robota i 26. svibnja plesnu koreografiju. To je uistinu pomoglo. Istina je da smo često dovršavali pet do podne, ali je na kraju sve bilo u roku – prepričava za Dubrovački vjesnik prof. Jerković.

Završni projekt je trebao zadovoljiti zadane kriterije, kao što su aplikacija u App inventoru, 3D izradu krovne i temeljne ploče ili ples hexapoda kroz arduino kod a trebalo je voditi računa i o tome da ples na snimci mora trajati najmanje minutu i da plesni koraci moraju odgovarati odabranoj glazbi i ritmu, a ovako to izgleda https://bit.ly/za_elizu_stemi.

– Odlazak u Zagreb na Dan inovacija, završnu konferenciju, nam je snažan motivacijski faktor od početka. Bili smo i prošle godine, oduševili se svime što smo vidjeli i doživjeli, vratili se s idejom „Think Big“, motom prošlogodišnje konferencije i u duhu te ideje nastavili. STEMI je, uz Infobip i A1 Hrvatska, i ove godine pripremio nezaboravan spektakl i hvala im za to. Na ovogodišnjem Danu inovacija, 17. lipnja 2023. u Zagrebu, je predstavljeno novo ime projekta Škola budućnosti – STEMwave. Osnovna ideja ostaje ista, učiniti učenje zabavnim i motivirajućim. Osim u Hrvatskoj, u kojoj je projekt prema STEMI-jevoj statistici, u 2022./2023. okupio 3959 učenika, 459 učitelja i 228 škola, prisutan je još u Bosni i Hercegovini i u Sjedinjenim Američkim Državama.

Ovaj projekt je izuzetno iskustvo, širi horizonte i pomiče granice te ga iskreno preporučam – kaže prof. Ljubica Jerković.

Više možete pročitati na portalu Dubrovački vjesnik.

OGLAS