Trinaestero učenika prvih razreda Gimnazije Metković sudjelovalo je u petak 16. ožujka 2018. u nacionalnom online-natjecanju Europski kviz o novcu (European Money Quiz).
Natjecanje je organizirala Hrvatska udruga banaka uoči Europskoga tjedna novca za učenike od 13 do 15 godina u suradnji radnji sa Štedopisom, Institutom za financijsko obrazovanje i uz podršku Agencije za odgoj i obrazovanje.
Kviz je privukao čak 287 timova iz 146 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj koji su se istovremeno natjecali putem Youtube kanala i Kahoot! platforme.
Metkovski gimnazijalci su se, uz koordinaciju prof. Gordane Nikolić, izvanredno pripremili za ovo natjecanje (u jednom trenutku tijekom trajanja kviza bili su na 5. mjestu) u kojem je osim točnih odgovora u odlučivanju o pobjedniku ključnu ulogu odigrala brzina odgovaranja na pitanja.
Natjecanje Europski kviz o novcu po prvi put održava se diljem Europe pa tako i u Hrvatskoj. Riječ je o projektu Europske bankovne federacije koji učenjem i pripremama za kviz želi poboljšati financijsku pismenost djece i mladih diljem Europe.
U Europskom tjednu novca natječu se učenici iz 30 zemalja najprije na nacionalnoj, a potom i europskoj razini. Pobjednici nacionalnog natjecanja – dvoje mladih iz pobjedničkog razreda u pratnji nastavnika/nastavnice – otputovat će u Bruxelles, Belgiju, gdje će sudjelovati na Europskom finalnom natjecanju 8. svibnja 2018.
– Pobjednike europskog finala očekuje i vrijedna novčana nagrada, a odabrani među najboljima imat će priliku boriti se sa svojim vršnjacima iz gotovo cijele Europe“, izjavio je povodom početka prijave na kviz direktor Hrvatske udruge banaka, Zdenko Adrović, i dodao – Kao što smo i očekivali, odaziv razreda i timova je velik. Financijsko obrazovanje mladih izuzetno je bitno za budućnost Europe pa stoga možemo izraziti zadovoljstvo što su škole, ravnatelji, razrednici i nastavnici prepoznali ovaj projekt koji uz zabavu nudi obrazovanje premalo zastupljeno u našim školama. Vjerujemo da će natjecanje biti motivirajuće i stimulirajuće za učenje novih znanja, a cilj je potaknuti mlade na istraživanje i učenje i izvan okvira nastavnih programa.
Piše: Gordana Nikolić, prof.