Radovi na Pelješkom mostu idu po planu: petstotinjak Kineza radi u tri smjene, stižu i novi brodovi iz Kine!

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Dok se Hrvatska bori s koronom, radovi na pelješkom mostu, koji grade Kinezi pristigli iz pokrajine Hubei, napreduju predviđenom dinamikom. Petstotinjak radnika radi u tri smjene i nalijeva stupove, nosače čelične konstrukcije budućeg mosta koja je nedavno brodom dopremljena iz Kine.

A uskoro se očekuje dolazak novih čeličnih elemenata koji će se ugraditi u most, jer dvije tvornice koje su početkom veljače zbog epidemije zatvorile vrata, kako doznajemo, ponovno počinju s radom. Tako neće biti zastoja na mostu, gdje je, bez obzira na informacije o koroni, ovih dana iznimno živo.

– Radi se nekoliko stupova u moru na kojima su završene naglavnice. Trenutačno se radi na stupovima broj četiri, pet, šest, sedam, osam i devet u moru, te stupno mjesto broj 13 na kopnu s pelješke strane – objasnio nam je Jere Šegedin, voditelj gradilišta Hrvatskih cesta.

Osim toga, finalizira se betoniranje upornjaka koji se pripremaju za montažu rasponske konstrukcije. Tako je napravljena skela koja omogućava montažu prvog raspona između upornjaka na kopnenoj strani i prvoga stupa, koji je već prije izveden.

U moru je još brod koji je dovezao čelične dijelove za rasponsku konstrukciju iz Kine; još se iskrcavaju. Kako se i pretpostavljalo, to ide sporije zbog težine elemenata. Podsjetimo, brod je dovezao više od 200 tona čeličnih profila za konstrukciju mosta, a nakrcan je u Wuhanu, koji je bio epicentar pandemije.

Kinezi rade na pelješkom most dan i noć, pa ako se radovi nastave ovakvom dinamikom, dovršit će se i prije predviđenog roka u srpnju 2021. godine. No, to ne uključuje i radove na pristupnim cestama od Jadranske magistrale i Komarne, pa preko Brijeste do Stona, gdje su radovi zbog peripetija oko javne nabave i izbora izvođača kasnili više od godinu dana. Ipak, sada se radi i na pristupnim cestama.

Na predjelu Duboka trenutačno se priprema teren za pristupnu cestu nedaleko od ulaza na gradilište, krči se šuma i makija, nakon čega će uslijediti zemljani radovi. Dionicu je dobio “Strabag”, koji je u studenom uveden u posao. Drugu dionicu pelješke ceste, Sparagovići – Doli, gradit će grčka tvrtka “Avax”, koja je počela s raščišćavanjem terena.

– U Dančanju se već rade iskopi pred velikim tunelom Debeli brijeg, a radovi na tunelu mogli bi početi za petnaestak dana – objasnio je Šegedin.

Piše: Stanislav Soldo/SD