Zbog enormnog povećanja carina na uvoznu robu iz Kine upitan je poslovno-poduzetnički projekt sklapanja električnih vozila i skutera u poslovnoj zoni Nova Sela u općina Kula Norinska. Dijelovi za električna vozila koji bi se sklapali na Novim Selima smatraju se uvoznom robom i podliježu plaćanju carinskih pristojbi pa tako ostaje otvoreno pitanje hoće li i koliko će biti isplativa ta djelatnost u novoj poslovnoj zoni.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Dio dijelova za skutere i električne automobile bi se dopremao iz Kine, a dio bi se proizvodio upravo na Novim selima tako da može nositi naziv „hrvatski proizvod“.

Mladen Ninčević iz tvrtke Green Tech Group, koja investira u poslovnu zonu se nada da će kalkulacije pokazati da će se takva proizvodnja isplati s obzirom da je na neke uvozne dijelove iz Kine, EU podigla carine i do 80 posto. On također smatra da bi država na neki način trebala „uskočiti“ u smislu oslobođenja od plaćanja carina uvoznih dijelova za sklapanje jer će se u pogonima na Novim Selima odvijati gospodarska djelatnost koja će zapošljavati ljude.

Podsjetimo, tvrtke Green Tech Group, koju je u Zadru prije nekoliko godina osnovao Kinez, Karl Soong skupa sa hrvatskim poduzetnicima Mladenom i Antonijem Ninčevićem u Novim selima kupila je više od 500 tisuća metara kvadratnih prostora za 16 milijuna kuna gdje namjerava graditi proizvodne hale i skladišta koja će se zatim iznajmljivati zainteresiranim gospodarstvenicima.

Osim proizvodnih i uslužnih djelatnosti tu bi bili i transportni logistički centri te proizvodni pogoni poput proizvodnje sokova i džemova, što je izravno vezano za poljoprivrednu proizvodnju u dolini Neretve.

Unatoč korona krizi i zastoju svjetske ekonomije Poslovna zona Nova sela ipak ide dalje. Do rujna se očekuje završetak radova na infrastrukturi te bi poslovna zona trebala primiti prve poduzetnike.

Investicija vrijedna oko 100 milijuna eura

Prema poslovnim planovima projekt izgradnje tvornice električnih automobila i skutera trebao se odvijati u tri faze kroz narednih deset godina a ukupna investicija je procijenjena na oko 100 milijuna eura.

Za početak je plan bio zaposliti dvadesetak radnika. Međutim, kad se investicija proizvodnje, električnih skutera, automobila i baterija za njihovo pokretanje zaokruži, na različitim poslovima u pogonima proizvodnje električnih vozila moglo bi se zaposliti i do 500 radnika.

No, sama investicija je upitna zbog isplativosti dopreme dijelova za sklapanje sa dalekog istoka, koji podliježu carinskim dažbinama što u konačnici proizvodnju čini neisplativom.

Više o ovome možete pročitati na portalu Slobodna Dalmacija.

Piše: Stanislav Soldo/SD

OGLAS