Antea Kaleb je uspješna i mlada poduzetnica, majka troje djece, koja je svoj novi dom pronašla u Dubrovniku, pravi primjer kako se sve može u životu kad se hoće sa svojim trudom i radom

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

MOŽEŠ LI SE ZA POČETAK PREDSTAVITI ZA TOP EVENT DUBROVNIK PORTAL, KAKO SI DOŠLA NA IDEJU DA KRENEŠ U PODUZETNIČKE VODE, JE LI U POČETKU BILO DOSTA ULAGANJA I RIZIKA KAO ŠTO JE TO SLUČAJ ZA VEĆINU MLADIH PODUZETNIKA KOJI TEK ULAZE U SVOJ PRIVATNI BIZNIS?

Prošlo je četrnaest godina od ulaska u poduzetničke vode jer sam odmah po završetku srednje škole počela voditi poslovne knjige za nekoliko prijatelja. Nisam se ni okrenula, a imala sam 20 godina, dvoje djece i puno ambicije. Svjesna ozbiljnosti računovodstvene profesije upisala sam fakultet i krenula u ostvarenje svojih snova: uspješne karijere. Studirala sam na Ekonomskom fakultetu u Splitu, a živjela i radila u Metkoviću tako da sam svakodnevno morala putovati kako bih stekla diplomu specijalista za računovodstvo i reviziju. Radila bih u uredu do 14 sati, zatim putovala u Split na predavanja do 20 sati i nakon toga se vraćala u Metković gdje bih učila do dugo u noć. Taj period mog života bio je vrlo intenzivan i od cijele obitelji zahtijevao je puno truda i kompromisa. Trebalo je uskladiti obiteljske obveze, uhodani posao i odlaske na fakultet, no znali smo da je to kamen temeljac za profesionalno odrađivanje poslova računovodstva i poreznog savjetovanja. Moj posao zahtjeva konstantno ulaganje i veliki trud, nema mirovanja. U samim počecima ulažeš u informatičku opremu i programe, a ulaganje u znanje je svakodnevno.

ŠTO JE NA POČETKU TVOJE KARIJERE BIO NAJVEĆI IZAZOV?

Odluka o otvaranju vlastitog poduzeća sa dvadeset godina u ovoj djelatnosti bila je zasigurno veliki izazov. Sami početci nisu bili jednostavni jer se u svakoj, pa i u ovoj profesiji moraš istaknuti u masi ostalih koji rade iste ili slične poslove. Računovodstvo je vrlo rasprostranjena grana poslovanja jer danas gotovo svatko misli da može biti računovođa. Za svakog se klijenta trebalo boriti, no vrlo sam brzo shvatila da su znanje i posvećenost klijentima ključni za uspjeh posla.

ANTEA, MOŽEŠ LI ČITATELJIMA TOP EVENT DUBROVNIK PORTALA OBJASNITI PO ČEMU SE IZDVAJAŠ OD DRUGIH RAČUNOVODSTVENIH SERVISA U DUBROVNIKU, KOJE USLUGE ZAPRAVO TVRTKA ADUT d.o.o. MOŽE PONUDITI KLIJENTIMA?

Računovodstvo nije samo prepisivanje podataka i knjiženje. Kvalitetan računovođa zaista vodi računa o svom klijentu, savjetuje ga, upozorava, prati i podržava u njegovom poslovanju. Moji klijenti od mene dobivaju potpunu uslugu savjetovanja i nebrojeno puta se pokazalo prilikom poreznog nadzora da je s njihovim knjigama sve u najboljem redu. Takav trud i zalaganje klijenti uvijek prepoznaju pa tako s brojnima od njih suradnje traju već godinama. Pročulo se da sam stručnjakinja za poreze i da mogu pomoći ljudima koji se nalaze u jako teškim situacijama, a kako se dobra riječ daleko čuje, s godinama se i sve više povećavao broj klijenata.

ZAŠTO SI UPRAVO DUBROVNIK PREPOZNALA KAO VELIKI POTENCIJAL U SVOM POSLU?

Nekoliko godina moje poduzeće indirektno surađuje sa poduzetnicima na dubrovačkom području na kojem nema dovoljno poreznih stručnjaka koji bi pokrivali sve aspekte računovodstva i poslovnog savjetovanja. Dakako da ima kvalitetnih računovodstvenih servisa, no ne s ovakvim uslugama kakve mi nudimo. To tržište jednostavno traži stručnjake kakve im moj tim i ja može ponuditi.

KOJE SU PREDNOSTI TVRTKE ADUT?

Našim klijentima pružamo cjelovitu uslugu računovodstva i poslovnog savjetovanja. Savjetujemo klijente u svim etapama njihovog razvoja; od planiranja poslovanja, upućivanja na načine otvaranja tvrtke, savjetovanja kako se postaviti na tržištu pa sve do povezivanja različitih klijenata kada primijete da nekima od njih trebaju međusobne usluge. Primjerice, planira li tko od naših klijenata otvoriti trgovinu ili restoran, povezujemo ga s dobavljačima, marketinškim stručnjacima, web-dizajnerima i slično. Velika prednost Aduta je i to što bilo koji klijent može nazvati ured ili osobno doći te pitati sve što ga zanima o bilo kojem aspektu vlastitog poslovanja.

ŠTO JE TVOJ POKRETAČ U ŽIVOTU, A ŠTO VODILJA?

Poduzetnički duh je usađen u meni od rođenja i nikad nisam uzimala u obzir opciju da radim za nekog drugog osim za sebe. Bar ne za ozbiljno, iako sam kao tinejdžerica preko ljeta radila kao prodavačica na štandu s voćem i povrćem, kuhanim kukuruzom i jedno vrijeme u caffe baru kao konobarica. Ulazeći u svoj poslovni pothvat očekivala sam uspjeh i ništa drugo. U svim poslovnim i privatnim aktivnostima zacrtam cilj i radim na njemu besprijekorno. Ulažem puno vremena i truda, maksimalno se angažiram. Dakle, ako nešto radim, to mora biti uspješno. Vjerujem u uspjeh i radim na njemu.

KAKO ANIMIRATI MLADE I PERSPEKTIVNE LJUDE DA SE ODVAŽE TE KRENU U SVOJ PRIVATNI BIZNIS, KAKO BI IH TI SAVJETOVALA I KOJI SU BITNI FAKTORI ZA USPJEŠNO POSLOVANJE U SVOM POSLU?

Za pokretanje vlastitog posla kao elementarni čimbenik mora postojati poduzetnički duh. To je faktor s kojim se rodiš ili se on pojavi kad čovjek uvidi da ne može pronaći adekvatan posao pa ne poklekne nego se odvaži i krene dalje. Kod donošenja odluke o pokretanju vlastitog biznisa moraš biti objektivan, nastojati realno sagledati situaciju i napraviti kvalitetan poslovni plan. Ukoliko je osoba vrijedna, kvalitetno radi svoj posao, ulaže u svoje znanje, poštuje svoje kupce i poslovne partnere smatram da ima zagarantiran uspjeh. Poznajem dosta mladih ljudi koji su ostvarili svoje snove i/ili ambicije kroz vlastiti posao. Moram naglasiti da su samo oni koji su se maksimalno posvetili i predali svom poslu te bili jako vrijedni uspjeli postići i zadržati uspjeh, te još više napredovati.

ZAŠTO JE BOLJE BITI SAM SVOJ ŠEF NEGO RADITI ZA DRUGOGA, PREDNOSTI I MANE?

Biti sam svoj šef nije nimalo lagan posao, osobito kada si previše kritičan prema sebi i uvijek tražiš više, a sama sam takva. Najveći nedostatak kod vlastitog biznisa je vrijeme kojeg nikad nemaš dovoljno jer si u poslu cijeli dan, i to uglavnom svaki dan u tjednu. No ukoliko se pojavi potreba za bolovanjem ili nekim drugim razlogom odsustva, ne moraš se nikome opravdavati. Prednosti su brojne, a naglasiti ću mogućnost napredovanja koja ovisi samo i isključivo o tebi i visina primanja na koju opet utječeš sam.

VEĆINA SE LJUDI ŽALI NA ADMINISTRACIJU, ŠTO BI TI PROMIJENILA U TOM POGLEDU?

Kompliciranost administracije u poslovanju poduzetnika u Hrvatskoj u posljednjih deset godina nije se smanjila, dapače, od pristupanja u Europsku uniju dodatno se zakomplicirala. Je li kriva EU ili netko drugi, možemo samo nagađati. Tekuće poslovanje je opsežno administrativno popraćeno i svaki poduzetnik u toku svog radnog dana koji traje 24 sata (da, traje 24 sata) sigurno s papirima i oko njih mora provesti 6 sati. Dnevno mora izvještavati o isplatama plaća, plaćanju doprinosa, radnika mora prijaviti taj dan točno u minutu i sekundu, čekati rješenja iz jedne državne institucije, nositi u drugu, čekati i po nekoliko tjedana odgovor i da dalje ne nabrajam. O učestalosti zakonskih promjena suvišno je i govoriti. Poduzetnici se tek naviknu na jedan način poslovanja, a na snagu je već stupio novi zakon koji im poslovanje značajno mijenja. Zakonske izmjene bi trebalo reducirati, a izvještavanje iz svih domena svesti na mjesečnu razinu umjesto dnevnu. Vjerujem da bi elektronska razmjena informacija, rješenja i sličnog između različitih državnih institucija značajno olakšala poslovanje.

MOŽEŠ LI NAM PREDSTAVITI I SVOJ DRUGI POSAO KOJI VOLIŠ RADITI, KAKO UZ OBITELJ I PODUZETNIŠTVO USPIJEVAŠ USKLADITI SVE OBVEZE TE PRONAĆI VRIJEME ZA SEBE?

Vatrogastvo nije posao, to je poziv. Biti vatrogasac, odnosno dobrovoljna vatrogaskinja je bila moja dugogodišnja želja koju sam u ljeto 2015. godine i ostvarila. To je nešto što što me ispunjava i čini boljom osobom. Aktivna sam članica DVD-a Kula Norinska i sudjelujem u intervencijama zajedno s mojim kolegama. Svi smo dobrovoljci, a to smo postali samo zato što želimo pomagati i aktivno sudjelovati u svim akcijama u kojima možemo pomoći kao vatrogasci i kao ljudi. Vatreno krštenje imala sam na Pelješcu gdje je bio najveći požar u našoj županiji u skorije vrijeme. Uskladiti sve želje, obveze i mogućnosti se može uz veliku volju, trud i ljubav prema onome što radiš. Moja obitelj, troje djece i muž su mi velika podrška u svemu što radim. Trudim se ići kroz život čineći dobro u svakom pogledu, kako u privatnoj sferi tako i u poslovnoj. Svaki dan mi je ispunjen brojnim obvezama koje rješavam s velikom zadovoljstvom i osmjehom na licu jer su one zapravo moj život i u sve sam se upustila zato što ih volim. Obitelj, posao i volontiranje.

I ZA KRAJ MOŽEŠ NAM REĆI TKO TI JE NAJVEĆA POTPORA I KOJI TI JE ŽIVOTNI MOTO?

Moja obitelj mi je najveća potpora u svemu, osobito moja starija djeca, kći Leona i sin Mihovil koji su uvijek brinuli o svojoj maloj sestrici Eni dok sam ja učila ili radila. Na tome ću im biti zahvalna cijeli život. Ciljeve u životu treba ostvarivati i ne odustati kad je teško. Treba biti ustrajan, vrijedan i uvijek ulagati u svoje obrazovanje i znanje bez obzira na godine i ograničenja. Ne tražiti opravdanja za neuspjeh, nego načine za uspjeh i znati da za promjenu uvijek treba krenuti od sebe.

Izvor: top-event.hr | Autor: Marko Kriste

OGLAS