Jučer je u Hrvatskom saboru vladajuća većina predvođena HDZ-om izglasala Proračuna RH za 2020. godinu, težak 137,7 milijardi kuna.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Tome je prethodila rasprava tijekom koje je Vlada redom odbila sve oporbene amandmane na prijedlog proračuna za 2020., a bilo ih 320 i najviše su ih podnijeli klubovi Mosta i SDP-a.

Pogledali smo što su zastupnici Mosta predlagali za područje doline Neretve, a vladajuća većina u Saboru to nije prihvatila:

  • Nikola Grmoja je predložio spoj autoceste  A1 (čvor Metković/Čarapine) s Gradom Metkovićem, svoj prijedlog je obrazložio činjenicom da je postojeća preko Kule Norinske neadekvatna (dužina 20km), a drugi spoj na čvor Karamatići predug (30 km) i bitno zaobilazi područje Metkovića i okolice. Grad Metković od čvora Metković udaljen je svega 10 km (preko Pruda) i potrebno je izgraditi izravni spoj s A1. Ovaj prijedlog je odbijen, a u proračunu Hrvatskih cesta za 2020., u stavci spojevi na autoceste, nisu predviđena sredstva za ovaj projekt.
  • Božo Petrov je predložio da se u proračun Ministarstva prometa, prometa i infrastrukture za 2020. osiguraju sredstva za izgradnju kapitalnog projekta izgradnje drugoga mosta preko rijeke Neretve u Metkoviću s kojim bi se rasteretio promet u središtu Metkovića te bi isti bio dio spoja Metkovića s autocestom A1.
  • Petrov je predložio i proširenje Međunarodnog graničnog prijelaza Metković/Doljani na način da se sredstva za to osiguraju povećanjem proračuna Ministarstva prometa, prometa i infrastrukture za 2020.
  • Grmoja je predložio da se u državnom proračunu za 2020., u stavci Ministarstva znanosti i obrazovanja, osiguraju sredstva za izgradnji srednjoškolskog centra – kompleksa sa športskom dvoranom u Pločama.
  • Grmoja je predložio i izgradnju kružnog toka na ulazu u Opuzen iz smjera Dubrovnika (Jadranska magistrala/D8, skretanje prema Blacama, odnosno prema poslovnoj zoni) kojim bi se ubrzao promet, osobito tijekom turističke sezone, kojega sada na tom mjestu usporavaju semafori. I ovaj amandman na proračun Hrvatskih cesta je odbačen.

Ovi prijedlozi nisu prošli, Proračun je usvojen s 81 glasom za i 40 protiv te jednim suzdržanim.

OGLAS