Postavljanje kolnika budućeg Pelješkog mosta zasjenilo je vijest da su graditelji pristupnih cesta, iako su zbog kašnjenja javne nabave i pandemije posao započeli znatno kasnije od plana, uspjeli uhvatiti dinamiku gradnje. Uz radnike austrijskog STRABAG-a na 478,3 vrijednoj dionici Komarna – Brijesta – Zaradeže, tomu su pridonijeli i radnici grčkog AVAX-a. Doprinos Grka na 511,5 milijuna teškoj dionici Zaradeže – Prapratno – Doli koja će Dubrovnik približiti matici, sve je uočljiviji.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Šef gradilišta Antonios Mavridis i njegova desna ruk, inženjera Ioannis Papoutsis su u razgovoru za Dubrovački vjesnik otkrili da je dionica duga 18 kilometara a tuneli Polakovica i Supava svaki po 1,3 kilometar. Spajat će ih 600 metara dug Most Ston. Ta tri objekta najzahtjevniji su dio dionice na gradilištu s ukupno 150 radnika. Grka je samo 30 i rade isključivo na probijanju tunela, dok trasu cesta rade kooperanti.

– Da bismo došli do lokacije početka bušenja tunela Polakovica iskopali smo 60 tisuća kubika zemlje i kamena. Visina tunelske cijevi je 9, a širina 10,5 metara. Dosad je iskopano 150 metara glavne i 70 pomoćne cijevi. Iste su dimenzije i tunela Supava. Zbog teškog pristupa gradilištu te obveze očuvanja okoliša Stonskog zaljeva, tuneli se kopaju samo s kopnene strane, iz smjera Prapratnog i Zamasline. Tuneli se moraju kopati 24 sata dnevno, bez pauze. Iskop bi bio znatno brži da se kopa i s morske strane, ovako će se sve prokopati tek za 12 mjeseci – priča Mavridis te naglašava da im poseban problem predstavljaju uske lokalne ceste do gradilišta kojima se kreću teški građevinski strojevi. Kod tih su susreta nemoguća mimoilaženja te, dok ne pronađu proširenje, manja vozila moraju voziti natraške i do 200 metara.

Iako je uprava gradilišta nedaleko raskrižja za Prapratno, Mavridis je rijetko posjećuje. Stalno je na trasi te nadzire i potiče radnike da odrade što više. Iza njih je kišni tjedan koji je poljske prilazne putove pretvorio u glib. Tada su se radili samo tuneli. Štapine dinamita u duboko izbušene rupe postavljaju radnici naše, za to specijalizirane, tvrtke Karabid d.o.o. iz Zagreba.

Više možete pročitati na portalu Dubrovački vjesnik.

Piše: Ahmet Kalajdžić /DV
Foto: Božo Radić

OGLAS