Jučer je s kopnom spojen još jedan stup u moru Pelješkog mosta i to onaj s južne strane poluotoka. Spojen je 52 metra dugim čeličnim dijelom konstrukcije. Njegovim postavljanjem na svojem je mjestu više od trećine konstrukcije.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Još jedan veliki dio rasponske konstrukcije spreman je za podizanje. Dugačak je 52 metra i težak 580 tona.

– Njima to nije problem imaju strojeve i grade bez ikakvih problema, govori Petar Šešelj iz Komarne.  A poslove podizanja svih dijelova konstrukcije vodi Hrvat.

– Na projektu je 20-tak hrvatskih inženjera od strane izvođača, inženjera građevine, inženjera zaštite na radu, elektroinženjera tako da kineski kolege koji dolaze iz jedne respektabilne i svjetske kompanije su na jedna dobar način prihvatili tu suradnju, naglašava Ivica Granić, dipl. ing., voditelj montaže čelične rasponske konstrukcije Pelješkog mosta, CRBC.

Ta suradnja Hrvata i Kineza pokazala se i na djelu jer je dio postavljen na svoje mjesto za manje od dva sata. Preostalo je još precizno podešavanje i zavarivanje.

Postavljena su još dva manja, 12 metara duga dijela rasponske konstrukcije. Dakako, sve se radi pod budnim okom nadzornih inženjera.

– Svi zavari se ispituju. Dva puta i sami izvođači ispituju za sebe ultrazvukom, a i nadzorna služba ima svoju kontrolu i ultrazvukom i radiografijom, naglašava Zoran Trogrlić, dipl. ing.nadzorni inženjer montaže čelične konstrukcije Pelješkog mosta, IGH.

Danas se na sidrištu luke Ploče očekuje brod s novih 29 dijelova čelične konstrukcije mosta. A poslove podizanja svih dijelova konstrukcije vodi Hrvat.

Autor: Pero Štrbe/HRT
Foto: Ilustracija