S grčkim Avaxom ugovorena je kompletna izrada i montaža na gradilištu čelične konstrukcije vijadukta Prapratno dugačkog 212 metara i teškog oko 600 tona. Najveći raspon između dva stupa je 50 metara. Brodosplit je u svojim radionicama izradio i pobojao konstrukciju sastavljenu iz pet segmenata, transportirao ih do gradilišta te na gradilištu segmente međusobno spojio zavarivanjem.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Nakon toga su ih naguravali hidrauličkim pumpama od istoka prema zapadu u konačni položaj. Posao na gradilištu izvelo je 30 stručnih radnika i inženjera.

Segmenati su nakon izrade pobojani u kondicioniranim halama i transportirani morem do samog gradilišta.

– Ovakvim načinom izrade i montaže postigla se zahtijevana kvaliteta i dugotrajnost konstrukcije koja mora zadovoljiti uvjet na trajnost konstrukcije od 100 godina – pojasnili su iz Brodosplita.

Iz Brodosplita su segmenti vijadukta dopremljeni u luku Prapratno trajektom Jadrolinije, te su od pristaništa do mjesta ugradnje transportirani isključivo noću samohodnim modularnim transporterima SPMT velike nosivosti uz povremena zatvaranja prometnica na tim dionicama zbog gabaritnog transporta. Najveći segment je dužine gotovo 50 metara i težine 126 tona.

Piše: Jozo Vrdoljak / Jutarnji list

OGLAS