Kako bi mreža autocesta u Hrvatskoj bila kompletirana, nedostaje još dio koji bi suvremenom prometnicom s ostatkom zemlje spojio krajnji jug. Autocesta od Metkovića do Dubrovnika gradit će se u dvije faze, od Metkovića do Pelješkog mosta i od Dola do Dubrovnika. Prva na redu je upravo ova druga dionica.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

“Najskuplja autocesta u Hrvatskoj”

HRT-ov reporter Matija Mlinarić kazao je za središnji Dnevnik HTV-a kako će bez imalo dvojbe, ovo biti najskuplja autocesta u Hrvatskoj.

Procjenjuje se da će koštati milijardu i dvjesto tisuća eura.

Početak radova ovisi o završetku javnih natječaja i ishođenju raznih dozvola. Najoptimističnija verzija kaže da bi radovi trebali početi već ove godine, a završiti 2029.

Najveći je problem to što nema brze ceste od Dubrovnika do zračne luke i do granice s Crnom Gorom.

– Prometni kaos je već sada tu, a bez nove autoceste i bez novih pristupnih cesti situacija bi trebala postati samo još gora, dodao je Mlinarić.

Ovako bi trebala izgledati nova autocesta do Dubrovnika. Čak 19, od ukupno 28 kilometara dionice bit će u vijaduktima i tunelima.

Uskoro bi trebali početi radovi na etapi od Rudina do Slanog i od Slanog do Mravinjaca. Dubrovčani zadovoljni.

Autocesta se gradi na zahtjevnom terenu. Prolazit će vrlo uskim područjem. S jedne strane bit će more, a s druge granica s Bosnom i Hercegovinom.

– Radi se o terenu koji je praktički najgori mogući za gradnju autocesta, sami elementi govore koliko vijadukata i mostova i tunela će trebati, a isto tako radi se i o području koje je dosta naseljeno, pa će biti bitno koliko će biti čvorova i kakav će spoj biti da bi se osigurala puna funkcionalnost ceste, poručio je izv. prof. dr. sc. Marko Ševrović, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Od Metkovića do Dubrovnika sagradit će se ukupno 47 kilometara autoceste, a bit će tu i gotovo 15 kilometara spojnih cesta.