Život nas uči da ništa nije jednostavno, a neki čudni zakoni tržišta pobjeđuju logiku. Uglavnom, cijene nafte padaju, a cijene goriva rastu i to radikalno, odnosno približavaju se granici od dva eura za litru.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Upozorenja nikad dosta, pa vam dostavljamo još jedan savjet za štedljivu vožnju. Što je veća brzina, veći je i otpor zraka, a to je ključni faktor u potrošnji goriva automobila.

Otpor zraka raste kvadratno na brzinu – a ne linearno. Dakle, čak i ako idete samo malo brže, otpor će se povećati mnogo više od vašeg ritma vožnje, a s tim i potrošnja. Pri brzinama od oko 140 km/h, automobil troši natprosječnu količinu goriva. Na primjer, Njemački autoklub (ADAC) je izračunao za automobile srednje klase da pri vožnji od 160 km/h troše do dvije trećine više goriva nego pri 100 km/h. Mnogi vozači i na hrvatskim autocestama vole brže voziti, a to nije ekonomično (a ni sigurno).

Koja je brzina idealna? Ubrzajte energično, prebacite u najviši mogući stupanj prijenosa i vozite brzinom između 60 i 90 km/h. To je najekonomičnije. Naravno, to nije praktično na autocesti. Idealna brzina ovdje je konstantnih 100 do 130 km/h u najvišoj brzini brzini.

OGLAS