-

NAJAVA! Obiljažavanje 150 godina od posjeta cara Franje Josipa I. Metkoviću

U petak, 18. srpnja, Metković će ujedno obilježiti 150 godina od posjeta cara Franje Josipa I. Prigodni program započinje u 19 sati na Skalama V, a uključuje:

  • otkrivanje kamene ploče na kući Dominiković
  • prigodnu izložbu
  • nastup KUD-a Metković.

Pozivamo sve sugrađane i goste da nam se pridruže u proslavi i svečanom obilježavanju ovog značajnog jubileja, objavila je Turistička zajednica Grada Metkovića.

NAJAVA U subotu na opuzenskoj Pjaci nastupa Klapa Iskon

Jedna od najomiljenijih i najcjenjenijih hrvatskih klapa, Klapa Iskon nastupit će u Opuzenu u sklopu Opuzenskog lita 2025., donoseći večer ispunjenu čarobnim dalmatinskim melodijama koje diraju dušu. Koncert će se održati 19. srpnja (subota) u 21:00 na Trgu Kralja Tomislava. Ulaz je slobodan.

Klapa Iskon, poznata po svojim snažnim vokalima, prepoznatljivim harmonijama i emotivnim interpretacijama tradicijskih i modernih klapskih pjesama, obećava nezaboravno glazbeno iskustvo za sve posjetitelje. Bit će to jedinstvena prilika da uživate u bogatstvu dalmatinske glazbene baštine u autentičnom neretvanskom okruženju.

Sigurnost na prvom mjestu: Kako odabrati automobil koji štiti vašu obitelj?

Prošlog listopada – točnije 23. listopada 2023. – dogodilo se nešto što je potpuno promijenilo moj pogled na kupnju automobila. Vozio sam Slavonskom avenijom u Zagrebu kada je automobil ispred mene naglo zakočio. Hvala Bogu na AEB sustavu (automatsko kočenje u nuždi) koji je spasio situaciju. Taj dan sam shvatio da sigurnost nije samo marketing floskula već razlika između života i smrti.

Možda zvuči dramatično, ali statistike ne lažu. AutoZubak je nedavno objavio podatke koji su me šokirali – 73% vozača u Hrvatskoj vozi automobile starije od osam godina. To znači da većina nas nema pristup modernim sigurnosnim tehnologijama koje su danas standard.

Zašto brojevi govore više od riječi?

Euro NCAP je 2024. godine testirao 34 nova modela automobila. Rezultati? Samo 18 je dobilo maksimalnih pet zvjezdica. Ovo nije slučajnost – kriteriji postaju sve stroži jer se tehnologija razvija brže nego ikad.

Evo što me posebno zabrinulo: istraživanje Hrvatskog autokluba pokazuje da 67% prometnih nesreća s ozbiljnim ozljedama moglo biti spriječeno ili značajno ublaženo boljim sigurnosnim sustavima. Šezdeset sedam posto! To je više od dvije trećine.

Ali (i ovo je veliki “ali”) mnogi vozači ne znaju ni što njihov automobil može. Koliko puta ste čuli nekoga da kaže: “Moj auto ima neki sustav koji pipa kad idem unazad”? To “pipanje” je parking senzor koji može spriječiti štetu od par stotina eura.

Koje tehnologije stvarno rade?

Sustavi koji sprječavaju nesreće

Lane Keeping Assist – sustav koji vas drži u prometnoj traci. Zvuči jednostavno, zar ne? Međutim, prema podacima iz Njemačke (gdje je ovaj sustav obavezan od 2022.), broj nesreća zbog napuštanja prometne trake smanjen je za 41%. Četrdeset jedan posto!

Blind Spot Monitoring je druga stvar. Testirao sam ga prošle godine na Renault vozilima i mogu reći da je to tehnologija koja mijenja način vožnje. Posebno u gradskoj vožnji gdje biciklisti i motociklisti mogu “nestati” u mrtvom kutu.

Adaptive Cruise Control – ovo nije obični tempomat. Sustav automatski prilagođava brzinu prema vozilu ispred vas. Koristim ga već godinu i pol. Razlika u umoru nakon dugih putovanja je nevjerojatna.

Pasivna sigurnost – kada se sve ostalo pokaže nedovoljnim

Airbag tehnologija je prošla dug put od onih prvih sustava iz 90-ih. Moderna vozila imaju do devet airbagova – čelni, bočni, zavjesni, čak i za koljena. Ali evo zanimljivosti: mnogi ljudi ne znaju da se airbagovi aktiviraju različito ovisno o težini putnika. Senzori u sjedalu “čitaju” vašu težinu i prilagođavaju snagu aktivacije.

Konstrukcija karoserije je možda najvažnija stvar o kojoj nitko ne razmišlja. Zone deformacije nisu greška u dizajnu – one su namjerno dizajnirane da se “žrtvuju” kako bi zaštitile putničku kabinu. Inženjeri provode mjesece računajući točno koliko čelika treba biti na kojoj poziciji.

Kako testirati prije kupnje?

Evo praktičnog pristupa koji sam razvio nakon četiri posjeta različitim salonima:

Zatražite demonstraciju. Ne samo da sjednete u automobil – zatražite da vam pokažu kako rade sigurnosni sustavi. Većina prodavača će biti oduševljena što pokazuje tehnologiju (oni vole kad mogu pokazati “cool” stvari).

Provjerite Euro NCAP rezultate online. Ali ne samo ukupnu ocjenu – pogledajte i pojedinačne kategorije. Neki automobili imaju odličnu zaštitu odraslih putnika ali lošiju zaštitu djece.

Testirajte vidljivost. Sjednite na vozačko mjesto i provjerite mrtve uglove. Moderne A-stupove (oni stupovi pokraj vjetrobranskog stakla) su deblji zbog sigurnosti, ali mogu ograničiti vidljivost.

Što kažu ljudi koji su prošli kroz nesreće?

Razgovarao sam s Markom iz Splita koji je prošle godine imao čelni sudar na autocesti. Vozio je automobil s pet Euro NCAP zvjezdica. “Automobil je bio totalno uništen”, rekao mi je, “ali ja sam izašao s modricama. Doktor u bolnici mi je rekao da bi u starijem automobilu priča bila drugačija.”

Ana iz Osijeka ima slično iskustvo. Bočni udar na semaforu – drugi vozač je prošao crveno svjetlo. “Bočni airbag se aktivirao tako brzo da nisam ni shvatila što se dogodilo. Tek kasnije sam vidjela koliko je automobil oštećen.”

Ove priče nisu rijetke. Prema podacima MUP-a, vozila proizvedena nakon 2020. godine uključena su u 42% manje smrtonosnih nesreća u odnosu na vozila starija od deset godina.

Moja preporuka (nakon previše istraživanja)

Sigurnost košta. To je činjenica. Ali koliko košta ljudski život? Koliko košta mjesec dana u bolnici? Koliko košta trauma koja može trajati godinama?

Kada birate automobil, ne gledajte samo na početnu cijenu. Gledajte na ukupnu vrijednost – uključujući sigurnost, pouzdanost i troškove održavanja. Automobil s boljim sigurnosnim ocjenama često ima i niže troškove osiguranja.

I još jedna stvar – naučite koristiti sigurnosne sustave vašeg automobila. Pročitajte priručnik (da, znam da je dosadan, ali pročitajte ga). Mnogi od nas voze automobile koji su sigurniji nego što mislimo, samo ne znamo kako iskoristiti te mogućnosti.

Vaša obitelj zaslužuje najbolju moguću zaštitu. Ne čekajte da se dogodi nešto loše da biste to shvatili.

Udurga Život predala Domu zdravlja Metković 10 000 eura za kupnju novog digitalnog mamografa

Udruga oboljelih od malignih bolesti Život potpisala je Ugovor s Domom zdravlja Metković o novčanoj donaciji – prijenosu sredstava u iznosu od 10000,00 Eura za novi digitalni mamograf koje su prikupljali dobrovoljnim prilozima tijekom 2022. i 2023. godine.

Naše javno zdravstvene aktivnosti i istupi su bili usmjereni na ukazanje potrebe ulaganja u suvremenu opremu za otkrivanje bolesti u ranoj fazi jer je to put ka sigurnom izlječenju.
Uređaj skoro stiže a mi zahvaljujemo osoblju Doma zdravlja koji su prošle godine pokrenuli proceduru nabave. Veliko hvala našim sugrađanima koji nas podržavaju, prate naše aktivnosti i odazovu se jer bez njih ne bi uspjeli ovu a ni sve ostale akcije usmjerene na poboljšavanje kvalitete života osoba liječenih od malignih bolesti.

Nakon ljetne stanke u rujnu nastavljamo naše javno zdravstvene aktivnosti predviđene planom i programom rada Udruge. Nastavljamo i kreativne radionice s udruga Otac Ante Gabrić s kojim se suradnja pokazala jako dobra, izvrsno prihvaćena i korisna članovima Udruga, objavila je Udurga Život.

Poljoprivrednici iz Neretve izborili moćno sredstvo za zaštitu agruma

Ministarstvo poljoprivrede službeno je odobrilo zahtjev Udruge proizvođača agruma i povrća “Neretvanska mladež” iz Opuzena za proširenje registracije sredstva za zaštitu bilja Mospilan 20 SG, i to za tzv. male namjene – što je velika vijest za sve poljoprivrednike iz Doline Neretve, objavio je Dubrovački vjesnik.

Riječ je o sistemičnom insekticidu koji se već godinama koristi u poljoprivrednoj praksi, a sada je dobio proširenu primjenu na temelju Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o stavljanju sredstava za zaštitu bilja na tržište.

Što donosi proširenje?

Mospilan 20 SG sada se može legalno koristiti u širem spektru kultura i u dodatnim fazama razvoja biljaka. Najvažnije proširenje odnosi se na agrume – mandarine, naranče, limune i grejp – gdje se koristi za suzbijanje lisnih uši, i to u osjetljivoj fazi od bubrenja pupova do kraja cvatnje. Maksimalno su dopuštene dvije primjene po sezoni, u razmaku od 14 dana.

Proširenje i na povrće

Mospilan se odsad može primjenjivati i u nasadima:

  •  Kupusa, cvjetače i brokule – protiv lisnih uši i kornjaša, uz karencu od 21 dan
  • lubenica – s minimalnim razmakom od 7 dana između tretmana, uz karencu od 14 dana.

Velika pobjeda lokalnih proizvođača

Predsjednik Udruge “Neretvanska mladež” ističe da je ovo važan iskorak:

– Godinama se zalažemo za zakonsko prepoznavanje potreba malih i srednjih proizvođača. Ovo odobrenje znači sigurniju zaštitu nasada, veću učinkovitost proizvodnje i što je ključno usklađenost sa zakonskom regulativom EU-a, pojašnjava Željko Bjeliš.

“Male namjene” u zaštiti bilja odnose se na specifične primjene u manjim proizvodnim sektorima – gdje tržište nije dovoljno veliko da bi proizvođači sredstava komercijalno registrirali sve potrebne kulture. Proširenje registracije na takve namjene olakšava poljoprivrednicima zakonitu uporabu sredstava u praksi.

Proširenje registracije Mospilana veliki je korak za proizvođače u dolini Neretve, a posebice za mandarinsku zonu koja čini srž neretvanske poljoprivrede. Ova odluka dolazi u ključnom trenutku sezone i predstavlja još jedan pokazatelj da se glas malih proizvođača ipak čuje – kad je dobro argumentiran i zajednički artikuliran.

Piše: Stanisalv Soldo / Dubrovački vjesnik

OBAVIJEST! Zatvara se parking oko Gradskog parka i na Maloj rivi

Iz komunalnog redarstva mole vlasnike vozila da zbog održavanja sajma povodom proslave Blagdana svetog Ilije i Dana grada Metkovića, dana 19. srpnja 2025. godine (subota) i 20. srpnja 2025. godine (nedjelja), ne parkiraju svoja vozila u sljedećim ulicama:

  • Hrvatskih iseljenika (od Male rive do Lučkog mosta)
  • Stjepana Radića (parking uz Gradski park)
  • Trg kralja Tomislava (ispred Hotela Narona).

Također obavještavamo građane da će u navedene dane na snazi biti zabranjen promet navedenim površinama.

Molimo građane za razumijevanje te poštivanje privremene regulacije prometa, kao i korištenje obilaznih pravaca, poručuju.

IZMJENA PROGRAMA Metkovskog ljeta 2025.

Obavještavamo vas da je došlo do promjene u programu manifestacije Metkovsko ljeto 2025. vezano uz jedno od događanja. Naime, program Obilježavanje 150. obljetnice dolaska cara Franje Josipa u Metković, koji je prvotno bio planiran za četvrtak, 17. srpnja, održat će se dan kasnije, u petak, 18. srpnja 2025. godine s početkom u 19:00 sati, na Skalama V.

Zahvaljujemo na razumijevanju te vas pozivamo da nam se pridružite na ovom značajnom događaju, objavila je Ustanova za kulturu i sport Metković.

Proslava svetkovine Gospe Karmelske u Bagaloviću: mons. Pavao Banić podijelio krizmu

U svetištu Gospe Karmelske u Bagaloviću u srijedu, 16. srpnja, svečano je proslavljen blagdan zaštitnice Župe Bagalović.

Središnju koncelebriranu misu, kojoj je prethodio ophod s Gospinim kipom, u 9 sati predslavio je mons. Pavao Banić u suslavlju sa župnik don Damirom Bistrićem i drugom svećenicima.

Tom prigodm je mons. Banić podijelio sakrament sv. potvrde.

U 19 sati misu predslavio župnik don Damir Bistrić kada je bio i blagoslov djece.

OBAVIJEST! Privremena regulacija prometa kroz Sportsku ulicu!

Iz komunalnog redarstva obavještavaju građane da će za vrijeme održavanja koncerta povodom blagdana Svetog Ilije i Dana grada Metkovića, na snazi biti privremena regulacija prometa kroz Sportsku ulicu, i to na:

  1. dionici od križanja s ulicom Ante Starčevića pa do kućnog broja 3 (Sportska ulica)
  2. dionici od kućnog broja 3 (Sportska ulica) do kućnog broja 5 (Sportska ulica – uz Boćarski dom i ex CB „Pauk“)

Privremena regulacija prometa iz točke a) na snazi je dana 17. srpnja 2025. godine od 17:00 sati pa do 01:00 sat narednog dana i 18. srpnja 2025. godine od 17:00 sati pa do 01:00 sat narednog dana, a privremena regulacija prometa iz točke b) na snazi je od 17:00 sati dana 17. srpnja 2025. godine pa do 02:00 sata dana 19. srpnja 2025. godine.

Za vrijeme trajanja privremene regulacije prometa zatvoren je promet za sva vozila, osim za vozila s dozvolom.

Molimo građane za strpljenje i poštivanje privremene regulacije prometa te korištenje alternativnih pravaca. Zahvaljujemo na razumijevanju, poručuju.

Kažnjen novčanom kaznom, uvjetnom kaznom zatvora i zaštitnom mjerom zbog niza prometnih prekršaja

Jučer, 15. srpnja, policijski službenici PP Metković su u Opuzenu uočili osobno vozilo splitskih registarskih oznaka koja je dijelom bila nečitljiva.

Policijski službenici su krenuli za vozilom i pokušali ga zaustaviti s upaljenim zvučnim i svjetlosnim signalima, ali je vozač nastavio vožnju u smjeru Metkovića gdje se zaustavio uz naglo kočenje dovodeći u opasnost vozila koja su se kretala iza njega.

Kontrolom vozača i vozila utvrđeno je kako istim upravlja 32-godišnjak, te da je na vozilu napuklo vjetrobransko staklo u većem opsegu i da su slova na registarskoj pločici prekrivena naljepnicom.  Osim toga, vozač kod sebe nije imao prometnu dozvolu za vozilo.

Tijekom postupanja policijskih službenika vozač je bio izrazito drzak u ophođenju te nije postupio po naredbi policijskih službenika da iziđe iz vozila, a s takvim ponašanjem je nastavio i nakon upozorenja policijskih službenika zbog čega je uhićen i doveden u prostorije policije.

Zbog počinjenog niza prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira 32-godišnjak je, uz optužni prijedlog, odveden na Općinski sud u Metkoviću gdje je kažnjen novčanom kaznom od 710 eura i uvjetnom kaznom zatvora u trajanju od 10 dana s rokom kušnje od tri mjeseca te zaštitnom mjerom zabrane upravljanja vozilima B kategorije u trajanju od jednog mjeseca.

Zadnje objavljeno