I ove godine sa prvim znacima lijepog vremena, već tradicionalno, povećava se broj  mopeda i motocikala na našim prometnicama. Iako ovi limeni ljubimci vlasnicima pored samog užitka upravljanja ovakvim vozilima pružaju i neke druge prednosti sudjelovanja u prometu, njihovi vozači vrlo često ne vode dovoljnu brigu o sigurnosnom aspektu vožnje što za krajnji rezultat ima prometne nesreće i stradavanja vozača i putnika.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

Veću pozornost na prisutnost vozača motocikala i mopeda moraju skrenuti i vozači automobila koji također svojim ponašanjem u prometu mogu ugroziti sigurnost motociklista i mopedista.

Ovom prilikom skrenut ćemo pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom
  • ne nose zaštitne kacige
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima
  • upravljaju prije stjecanja prava
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
  • provjeriti tlak u gumama
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
  • ne voziti slalom između vozila
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.

Tijekom narednog perioda policijski službenici će vršiti pojačani nadzor prometa prema ciljanoj skupini vozača, a 14. travnja 2018. (subota) u vremenu od 10 do 12 sati na Trgu kralja Tomislava u Metkoviću održat će preventivno-promidžbenu akciju Mopedi i motocikli u prometu.

OGLAS