Podaci Centra za vozila Hrvatske pokazuju da na tehničkom pregledu najmanje detektiranih grešaka generalno imaju japanski automobili i modeli europskih premium proizvođača, a očekivano najviše još živuće stare Lade i Zastave, piše Jutarnji list.
Kvarljivost je jedna od vječitih tema vozačkih rasprava u kojima uglavnom dominiraju subjektivni stavovi, sve dok se na stol ne stave brojke koje jasno pokazuju kako stvari stoje. I, evo ih: egzaktni podaci Centra za vozila Hrvatske na svjetlo dana donose istinu o prolaznosti 2,073.488 osobnih automobila, koliko ih je 2018. pristupilo tehničkom pregledu. Jednima će u tim raspravama dati za pravo, a druge ušutkati. Uglavnom, tehnički pregled ispravnosti otprve nije prošlo 432.170 automobila, odnosno njih gotovo 21 posto ili svaki peti, što ne čudi s obzirom na starost voznog parka od 13 godina.

Izdvojili smo pritom tri kategorije proizvođača po godinama starosti, u kojima se izdvajaju oni s najmanje i najviše padova na tehničkom. Iz tablica je vidljivo da su po razredima najbolje rezultate postigli Mazda, Audi i Toyota, a najlošije Dacia, Chevrolet i sada već rijetka Lada.

TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA

TABLICA 1: Prolaznost osobnih automobila po markama mlađih od 5 godina

TABLICA 2: Prolaznost osobnih automobila po markama starijih od 5 a mlađih od 10 godina

U razredu pet do deset godina starih automobila među pet najboljih četiri su premiuma, a najbolje su prolazili Audijevi modeli

 TABLICA 3: Prolaznost osobnih automobila po markama starijih od 10 godina

TABLICA 4 : Neispravnost po markama osobnih automobila koji su prešli 0 do 50.000 km.

Zanimljiva je i (ne)uspješnost po prijeđenoj kilometraži: u razredu do 50 tisuća najmanje neispravnosti imali su Mazda, Toyota i BMW, a najviše Ford, Volkswagen i Fiat.

TABLICA 5: Neispravnost po markama osobnih automobila koji su prešli od 50.000 do 100.000 km

Između 50 i 100 tisuća najbolji su Audi, BMW i Mercedes, a najlošiji Fiat, Ford i ChevroletTABLICA 6: Neispravnost po markama osobnih automobila koji su prešli više od 100.000 km.

U kategoriji više od 100 tisuća kilometara najviše razloga za zadovoljstva imali vlasnici BMW-a, Toyote i Suzukija, a najmanje Daewooa, Fiata i Seata.

TABLICA 7: UDIO GREŠAKA PREMA SKLOPOVIMA NA REDOVNOM TEHNIČKOM PREGLEDU u 2018. GODINI ZA SVE VRSTE VOZILA (prilikom prvog pregleda vozila)

Neispravna i nepodešena svjetla te pregorjele žarulje na drugom su mjestu razloga neprolaska na tehničkom pregledu, sa 23 posto udjela u neprolaznosti. Neravnomjerno ili slabo kočenje je rak rana hrvatskih rabljenih automobila i u neprolaznosti na tehničkom pregledu imaju najveći udio, čak 30 posto. Zanimljivo, negativan eko test sudjeluje s iznenađujuće malih pet posto.