Kvarljivost je jedna od vječitih tema vozačkih rasprava u kojima uglavnom dominiraju subjektivni stavovi, sve dok se na stol ne stave brojke koje jasno pokazuju kako stvari stoje. I, evo ih: egzaktni podaci Centra za vozila Hrvatske na svjetlo dana donose istinu o prolaznosti 2,073.488 osobnih automobila, koliko ih je 2018. pristupilo tehničkom pregledu. Jednima će u tim raspravama dati za pravo, a druge ušutkati. Uglavnom, tehnički pregled ispravnosti otprve nije prošlo 432.170 automobila, odnosno njih gotovo 21 posto ili svaki peti, što ne čudi s obzirom na starost voznog parka od 13 godina.
Izdvojili smo pritom tri kategorije proizvođača po godinama starosti, u kojima se izdvajaju oni s najmanje i najviše padova na tehničkom. Iz tablica je vidljivo da su po razredima najbolje rezultate postigli Mazda, Audi i Toyota, a najlošije Dacia, Chevrolet i sada već rijetka Lada.
TABLICA 1: Prolaznost osobnih automobila po markama mlađih od 5 godina
TABLICA 2: Prolaznost osobnih automobila po markama starijih od 5 a mlađih od 10 godina
U razredu pet do deset godina starih automobila među pet najboljih četiri su premiuma, a najbolje su prolazili Audijevi modeli
TABLICA 3: Prolaznost osobnih automobila po markama starijih od 10 godina