-

Od ponedjeljka će biti aktivan sustav e-Propusnice: evo kako se izdaju!

Od 21. prosinca 2020. godine ponovno je dostupan sustav e-Propusnice koji omogućuje građanima jednostavno slanje zahtjeva za izdavanje propusnica korištenjem usluga e-Građani i NIAS (Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav).

Sustav e-Propusnice omogućava sljedeće funkcionalnosti za građane:

  • predaja zahtjeva za izdavanjem e-Propusnica prema nadležnom stožeru civilne zaštite
  • pregled predanih zahtjeva za izdavanjem e-Propusnica i njihovih statusa
  • pregled i preuzimanje odobrenih e-Propusnica u PDF obliku.

Proces izdavanja e-Propusnice:

  • u internetskom pregledniku upišite adresu e-propusnice odaberite listu vjerodajnica, kao i prilikom svakog drugog pristupa sustavu
  • potvrdite svoje podatke
  • ulaskom u korisničko sučelje, izaberite jednu od opcija: zahtjev za propusnicom, pregled propusnica ili pregled zahtjeva
  • ukoliko želite predati zahtjev za izdavanjem propusnice, ispunite tražene podatke te potvrdite zahtjev
  • nakon odobrenja, vaša e-Propusnica bit će vidljiva u pdf formatu.

Digitalne e-Propusnice u potpunosti zamjenjuju fizičke propusnice, a građanima ih izdaju stožeri civilne zaštite prema mjestu prebivališta ili boravišta.

Razlozi izdavanja e-Propusnica:

  • pružanje medicinske skrbi
  • putovanje na posao i s posla ako je obavljanje posla neophodna i ne može se obaviti od kuće
  • ostali opravdani razlozi.

Podaci o izdanim e-Propusnicama će s vremenskim odmakom od najviše 1 sat (tj. u skoro realnom vremenu) biti dostupne u MUP-u radi provjera na terenu.

U slučaju da pojedini građani nemaju pristup navedenim prijavama svi dosadašnji kanali predaje zahtjeva za izdavanjem propusnica, poput slanja elektroničke pošte nadležnom tijelu ili osobnoj dostavi zahtjeva još vrijede.

Eventualna pitanja u vezi s funkcionalnostima sustava e-Propusnice za građane možete uputiti službi za podršku putem obrasca dostupnog na stranicama usluge e-Propusnice (0-24 h).

Kontakt za sva pitanja vezana uz e-Propusnice:

Predblagdansko stanje na granicama: velika gužva na granici u Neumu

Pojačan je promet na važnijim cestama i graničnim prijelazima. Gužve su i kolone na većini graničnih prijelaza sa Slovenijom na ulasku te Bosnom i Hercegovinom i Srbijom na izlasku iz zemlje, a zbog aktualnih kontrola i pojačanog prometa na nekim su graničnim prijelazima čekanja višesatna, objavio je HAK.

Gužve su i na ulasku u Hrvatsku kod Neuma. Kamera HAK-a na ulazu u Hrvatsku, u smjeru Dubrovnika, danas u 16 sati zabilježila je sljedeće stanje…

Foto: HAK

ŽUPA SV. ILIJE: Umjesto blagoslova po kućama bit će mise s blagoslovom u crkvi prema rasporedu

Zbog epidemije ove godine u Župi sv. Ilije proroka Metković neće kao do sada biti blagoslov obitelji po kućama i stanovima. Umjesto toga bit će mise za božićni blagoslov u crkvama sv. Ilije i sv. Franje prema rasporedu na koje bi zbog ograničenja trebao bi doći po jedan član obitelji koji bi trebao sa sobom ponijeti vodu koja će biti blagoslovljena. Nakon mise će ponijeti kalendar, naljepnicu i molitvu koju bi trebao po povratku trebao izmoliti s članovima svoje obitelji.

Raspored svetih misa za božićni blagoslov je sljedeći:

 

STOŽER: U Županiji 53 novozaražena – Metković 8, Ploče 6, Kula Norinska i Opuzen 1 novi slučaj

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji u posljednja 24 sata zabilježena su 53 nova slučaja zaraze koronavirusom (od toga 19 slučaja brzim antigenskim testom). U posljednja 24 sata obrađeno je 277 uzoraka.

Radi se o 18 osoba iz Dubrovnika, osam iz Metkovića, sedam iz Konavala, šest iz Ploča, pet iz Lumbarde, četiri iz Korčule, dvije iz Orebića, po jednoj osobi iz Kule Norinske i Opuzena te jednoj osobi koja nema prebivalište na području naše županije.

Preminula su tri osobe; jedna muška osoba iz Dubrovnika (rođ. 1935.), jedna ženska osoba iz Dubrovnika (rođ. 1940.) i jedna muška osoba koja nema prebivalište na području naše županije (rođ. 1948.).

Izliječeno je 56 osoba: 21 iz Dubrovnika, deset iz Metkovića, osam iz Konavala, šest iz Župe dubrovačke, četiri iz Opuzena, dvije iz Ploča, po jedna iz Kule Norinske, Orebića, Slivna i Trpnja te jedna osoba koja nema prebivalište na području naše županije.

U OB Dubrovnik hospitalizirane su 54 osobe pozitivne na koronavirus. Osam pacijenata zahtijeva intenzivnu skrb, četiri pacijenta su na invanzivnoj ventilaciji, a četiri pacijenata na neinvanzivnoj ventilaciji.

U samoizolaciji je 1226 osoba, a u posljednja 24 sata zabilježeno je jedno kršenje mjere samoizolacije.

Stožer CZ DNŽ i dalje apelira na građane da se drže svih propisanih mjera od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Stožera civilne zaštite RH.

Neretvanin, fotoreporter Zoran Marinović dobitnik je nagrade HND-a

Zoran Marinović iz Baćine, višestruko nagrađivani hrvatski fotoreporter s dugogodišnjim iskustvom, čiji je rad posvećen složenim socijalnim i humanitarnim temama, dobitnik je još jednog priznanja. Ovoga puta, prestižnu nagradu HND-a za najbolji snimateljski rad Žarko Kaić osvojili su potresni kadrovi koje je za Novu TV, najgledaniju televiziju u Hrvatskoj, Zoran snimio u kongoanskoj džungli tijekom smrtonosne epidemije ebole.

Zoran već godinama za renomiranu istraživačku emisiju ‘Provjereno’ donosi ekskluzivne priče, a u novinarskoj struci njegov je rad iznova prepoznat te okrunjen nagradom za snimke koje je, riskirajući život, 2019. godine zabilježio u žarištu epidemije.

„Ovo je već drugi put da sam dobio tu nagradu HND-a. Definitivno je dobro kad struka prepozna uloženi trud i rad. Pojavom društvenih mreža imamo ocean nagrada, a ovo je nagrada struke. Kada kolege prepoznaju vaš rad, onda je to posebno, to je jedan viši nivo. Jako sam zadovoljan i sve je to motivirajuće“, rekao je Zoran za kojega je 2019. bila, kako sam kaže, vrlo aktivna godina.

Prilog iz Konga objavljen je u emisiji ‘Provjereno’ 2. svibnja 2019. godine, a prikazuje tamošnje centre za liječenje ebole, dajući uvid u potresno stanje koje vlada u siromašnom i politički rastrganom području, dok teški uvjeti kojima su izloženi stanovnici žarišta otežavaju liječničku skrb o bolesnicima. „Priča o eboli jedna je od onih koje ne bih ponavljao ni za kakav honorar jer toliko je teško, mučno i komplicirano bilo sve od putovanja do prizora koje sam ondje zatekao. Trebalo mi je samo pet dana da dođem u taj centar koji se nalazi duboko u džungli. Toliko su mi prizori bili strašni i teško je bilo snimiti, a da kadrovi ne budu uznemirujući. To je kategorija priloga koju je jako teško emocionalno izgurati. Cijelu prošlu godinu bio sam na mnogim mjestima: Venezuela, Sirija, Irak, Černobil…a taj prilog o eboli je kruna svega“, rekao je Zoran.

Osim za istaknuti prilog o eboli, za najbolji snimateljski rad nominirana je i reportaža iz Černobilskog četvrtog reaktora, najradioaktivnijeg područja na zemlji, koji je Zoran posjetio iste godine i zabilježio izjave svjedoka te ostatke najveće nuklearne katastrofe koja je 1986. uzdrmala svijet. „Bio sam posvuda i došlo je vrijeme da saberem dojmove. Gotovo 20 godina sam stalno na terenu, maksimalno sam motiviran za fotografiranje, no u ova je vremena to komplicirano. Ovo malo zatišje koristim da napišem knjigu s temom o drugoj strani objektiva, svoje vlastite utiske o onome što sam snimao“, otkrio je Zoran.

HND-ova nagrada za snimatelja godine nazvana je prema Žarku Kaiću koji je 1991. poginuo snimajući agresorske tenkove bivše JNA, a dodjeljuje se za najbolji rad objavljen u kalendarskoj godini u kojoj se natječaj raspisuje. Iako se nagrade dobitnicima tradicionalno uručuju na Svjetski dan slobode medija, proglašenje ovogodišnjih dobitnika održano je u petak, 18. prosinca elektroničkim putem zbog epidemioloških mjera.

FOTO Jutarnji đir po maglovitom gradu

Gusta magla zavila je rano jutros naš grad… Užurbanost je oku vidljiva na prvi pogled, redovi pred mesnicom, na tržnici, pred pekarnicama, ali i na uglovima gdje se ispija drive in jutarnja kava.

Malo sa strane grad je poprilično pust, čekaju se prve ozbiljnije zrake sunca. Ukratko, u ovo prohladno subotnje jutro izašao je onaj tko je morao ili kome je to postalo navika…

Damir Trut: ‘Odlazak roditelja k bakama i djedovima po djecu nije opravdanje za propusnicu’

Damir Trut, pomoćnik ministra unutarnjih poslova rekao je kako će ovoga puta sustav izdavanja e-Propusnica biti stroži, no da su ostavili dovoljno vremena da se sve aktivnosti pripreme, kao i sama mjera. Dodao je kako vjeruje da su svi građani svjesni situacije te da će napraviti sve kako ne bi širili zarazu.

Na pitanje što ako se dogodi da nakon Božića bude tisuće ljudi koji su ipak odlučili otputovati negdje, a vraćaju se u mjesto prebivališta bez propusnica, Trut je za RTL Danas rekao kako vjeruje da se to neće dogoditi, no da svi koji otputuju prije nego što mjere stupe na snagu, mogu se vratiti na mjesto prebivališta ili stalnog boravišta.

Ipak, ističe Trut, bit će onemogućeno daljnje putovanje putnicima koji putuju u autobusu ako nemaju propusnice za županiju u koju idu.

Što se kazni tiče, pomoćnik ministra rekao je da o njima nisu razmišljali, no da je dovoljna kazna što ljudi neće moći doći na svoje odredište.

Na pitanje što će biti s djecom koju su roditelji odvezli bakama i djedovima i hoće li ih moći vratiti kućama, odnosno hoće li biti opravdanje da se moraju vratiti po djecu, Trut kaže da to nije opravdanje i da se za to neće dobiti propusnica.

A što je s građanima iz dijaspore koji su u Hrvatsku došli s negativnim testom, ali nemaju više prebivalište u Hrvatskoj?

– Oni mogu ući u Hrvatsku i doći do odredišta koji prijavili na granici i tamo mogu boraviti, a ako žele  ići u druge županije morati će tražiti propusnicu – objasnio je Trut.

Poručio je kako se sustav priprema za navalu i da će tijekom vikenda sve pripremiti za ponedjeljak kada će građani moći zatražiti propusnice.

Foto: Screenshot

Vojska pomaže stanovnicima poplavljenih Kokorića

Potporu mještanima u čišćenju i sanaciji poplavljenog terena pruža 15 pripadnika Satnije mornaričko-desantnog pješaštva, piše N1.

Pripadnici Hrvatske ratne mornarice od petka, 18. prosinca 2020. godine, pružaju potporu u sanaciji posljedica poplave na vrgoračkom području, u naselju Kokorići.

Potporu mještanima u čišćenju i sanaciji poplavljenog terena pruža 15 pripadnika Satnije mornaričko-desantnog pješaštva Flote HRM-a, smještene u vojarni “116. brigade HV” Ploče.

Nakon opadanja razine vode, pružanje potpore provodi se u suradnji i koordinaciji s predstavnicima lokalne samouprave, a pripadnici Hrvatske ratne mornarice težišno su angažirani na uklanjanju “zečjeg nasipa” i čišćenju prometnica.

Foto: HRM

Nadbiskupi M. Barišić i D. Kutleša objavili odredbe za slavlje Božića i božićnih blagdana

Splitsko-makarski nadbiskup i metropolit mons. Marin Barišić te nadbiskup koadjutor splitsko-makarski mons. Dražen Kutleša uputili su svim svećenicima Splitsko-makarske nadbiskupije dopis o odredbama, mjerama i preporukama za slavlja Božića i božićnih blagdana.

Redovite mjere zaštite

I dalje su na snazi propisane mjere zaštite od širenja virusa. To su: obveza nošenja maske za svećenika i vjernike nazočne u crkvi, obveza dezinfekcije ruku i prostora, obveza držanja razmaka, dijeljenje pričest isključivo na ruku te izbjegavanje zbornog pjevanja. Svećenike pak koji predvode misna slavlja molimo da propovijedi pripreme te prilagode da budu sadržajne i kratke. Isto tako: uvodi u svetu misu, župne obavijesti i božićne čestitke neka se maksimalno skrate.

Badnjak i Božić

Nacionalni stožer civilne zaštite RH, imajući u vidu važnost svetkovine rođenja Kristova za vjernike, propisao je posebne mjere koje vrijede osobito za Badnjak i Božić. Stožer moli podršku u osiguravanju pridržavanja mjera prilikom svetih misa. Ako se tih mjera vjernici budu pridržavali, smanjuju rizik prijenosa bolesti tijekom misnog slavlja. Te mjere su:

  • trajanje svetih misa u božićno vrijeme, a osobito polnoćku, treba koliko je moguće skratiti, a povećati broj svetih misa te pomaknuti mise na Badnjak u ranije termine, da završe do 22 sata;
  • u crkvama maksimalni broj vjernika na misi ograničiti na način da se udovolje slijedeći uvjeti: broj vjernika koji mogu istovremeno biti u crkvi ovisi o unutarnjoj površini crkve na način da ne smije biti više od jednog vjernika na sedam (7) kvadratnih metara prostora predviđenog za vjernike. To znači da se broj vjernika u crkvi određuje na temelju kvadratnih metara prostora unutrašnjosti crkve (u površinu crkve se u ovom slučaju ne računa prostor oko oltara) te istovremeno treba osigurati dva metra razmaka u svim smjerovima između vjernika na misi;
  • obavijest o najvećem dopuštenom broju vjernika na misi treba biti istaknuta na ulazu, a župnici trebaju voditi računa o tome da zaduže nekoga da kontrolira broj osoba koje ulaze;
  • članovi istog kućanstva i obitelji koje zajedno dođu na misu, ne trebaju održavati međusoban razmak od dva metra, ali između jednog kućanstva/obitelji i drugog kućanstva/obitelji treba biti razmak od dva metra. Preporučujemo odrediti klupe koje su namijenjene vjernicima koji dolaze u grupama iz istog kućanstva/obitelji (npr. prvih par klupa);
  • radi osiguravanja udaljenosti, može se koristiti tek svaki drugi red klupa i treba označiti koje su klupe predviđene za vjernike a koje se ne mogu koristiti;
  • u redu za pričest treba održavati razmak od dva metra i smjer kretanja, po mogućnosti, treba biti takav da se nakon pričesti vjernik ne vraća istim putem kojim je išao na pričest, već da zaobiđe klupe i vrati se na svoje mjesto;
  • i dalje treba izbjegavati zborsko pjevanje, a pjevanje jednostavnih napjeva, koje će vjernici pjevati na svojim mjestima, moguće je iznimno ove dane;
  • cijelo vrijeme boravka u crkvi (osobito za vrijeme govora i pjevanja), vjernici trebaju nositi masku (osim dok se pričešćuju);
  • pri ulasku u crkvu, potrebno je dezinficirati ruke;
  • treba izbjegavati fizički dodir (rukovanje i ljubljenje) pri čestitanju Božića;
  • prije mise i nakon mise pridržavati se ograničenja vezanih uz fizički kontakt s osobama koje nisu članovi kućanstva.

Cijeli dopis možete pročitati na mrežnoj stranici Splitsko-makarske nadbiskupije.

SVE NA JEDNOM MJESTU | Evo koje sve zabrane stupaju na snagu 21. i 23. prosinca

Na jednom mjestu donosimo epidemiološke mjere koje stupaju na snagu 21. prosinca, a traju do 10. siječnja 2021.

U drugom dijelu teksta donosimo vodič o propusnicama. Ta odluka stupa na snagu 23. prosinca 2020., a njeno trajanje se određuje do 8. siječnja 2021. godine, piše Slobodna Dalmacija.

Krenimo najprije s mjerama koje stupaju na snagu 21. prosinca: 

Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom odlukom su:

  • zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 25 osoba na jednom mjestu
  • na privatnim okupljanjima i svečanostima može biti prisutno najviše 10 osoba iz najviše 2 različita kućanstva
  • javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 22,00 sata
  • na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni može biti prisutno najviše 25 osoba, sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera
  • ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 22,00 sata
  • zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 22,00 sata do 6,00 sati
  • obustava rada ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskih usluga na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, osim za ugostiteljske objekte iz skupina „Hoteli“, „Kampovi“ i vrste Učenički ili Studentski dom ili Akademis iz skupine „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj“, a koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja, odnosno učenike ili studente.

Dostave hrane i pića

– Iznimno od ove protuepidemijske mjere, ugostiteljskim objektima iz skupine „Restorani“, skupine „Catering objekti“ i vrste kavana, pivnica, buffet, krčma, konoba i klet iz skupine „Barovi“ dozvoljena je priprema i dostava hrane i pića. Navedeni ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane mogu vršiti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina:

  • osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez ulaska u isti
  • dostavom hrane iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim vozilom
  • dostavom hrane iz ugostiteljskog objekta temeljem ugovora o poslovnoj suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe (pravne ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik subjekata u poslovanju s hranom
  • takozvanim „drive in“ načinom.

DRUGE ZABRANE:

  • obustava održavanja svadbenih svečanosti
  • obustava rada casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje
  • obustava rada teretana, fitness centara te sportskih i rekreacijskih centara
  •  obustava održavanja dječjih i drugih radionica te organiziranih plesnih škola
  • obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih izvedbi, programa i manifestacija te proba amaterskih sastava, družina i zborova, uključujući i crkvene zborove
  • zabrana konzumacije hrane i pića tijekom kino projekcija
  • obustava održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi
  • zabrana svih treninga i natjecanja osim za klubove koji se natječu u 1. i 2. rangu natjecanja u seniorskoj konkurenciji i u 1. rangu natjecanja u juniorskoj konkurenciji na nacionalnoj razini u ekipnim sportovima, kao i klubove koji se u individualnim (pojedinačnim) sportovima natječu u seniorskoj konkurenciji u ekipnim klupskim natjecanjima na nacionalnom nivou u najvišem rangu u liga sustavu natjecanja te treninga i natjecanja kategoriziranih sportaša u individualnim sportovima (pojedinačnim) i sportaša nacionalne razine koji se pripremaju za europska i svjetska natjecanja sukladno popisu koji, na prijedlog Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, odobri Ministarstvo turizma i sporta
  • sportska natjecanja i treninzi koji su dopušteni mogu se održavati samo bez gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno pridržavaju propisanih epidemioloških mjera te da se sportski objekti iznimno koriste samo za potrebe dopuštenih treninga i natjecanja
  • škole stranih jezika mogu svoju djelatnost obavljati samo online ili na drugi način za održavanje kontakta na daljinu
  • autoškole teorijski dio mogu održavati samo online ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu, satovi vožnje mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne temperature prije ulaska u automobil, pauza između dva kandidata mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na satovima vožnje
  • obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na otvorenom prostoru kada nije moguće održavati fizičku distancu od najmanje 1,5 metar
  • obaveza stanara, upravitelja zgrada, poslodavaca i predstavnika javnih ustanova redovito dezinficiranje svih zajedničkih površina (rukohvati, liftovi, radne površine, sanitarni čvorovi, i slično)
  • preporuka da se misna slavlja kad god je to moguće prenose putem radio, tv programa ili na drugi način koji će omogućiti vjernicima da prisustvuju misnom slavlju bez dolaska u vjerske objekte, a na dane 24. i 25. prosinca 2020. godine, iznimno će se misna slavlja održavati sukladno posebnim preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

NA KOGA SE MJERE NE ODNOSE?

Protuepidemijske mjere ne odnose se na:

– profesionalne umjetničke izvedbe i programe koje ne uključuju zborno pjevanje;

– kino projekcije;

– izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima;

– sjednice predstavničkih tijela.

– Za sva događanja i okupljanja broj prisutnih osoba se ograničava s obzirom na veličinu prostora, na način da za svaku prisutnu osobu mora biti osigurano najmanje 7 m² neto površine, uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i obvezu da na ulazu u objekt u kojem se okupljanje održava bude jasno istaknuta obavijest o najvećem mogućem broju osoba koje istovremeno mogu biti prisutne u objektu.

– Organizatori okupljanja obvezni su osigurati da se prostori u kojima se okupljanja održavaju redovito provjetravaju, da na okupljanju ne bude prisutno više osoba od dopuštenog broja i da se svi prisutni pridržavaju svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

OBAVEZE POSLODAVACA

Poslodavci su obvezni:

  • zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah
  • smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, kad god je to moguće
  • uvesti rad od kuće, kad je to moguće s obzirom na narav posla
  • uvesti klizno radno vrijeme, gdje je to moguće
  • organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama, gdje je to moguće
  • smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru
  • redovito provjetravati prostore u kojima radnici borave i zadržavaju se.
O PROPUSNICAMA

S obzirom na povećani rizik od prijenosa bolesti COVID-19, kako bi se smanjila mogućnost daljnjeg širenja bolesti, zabranjuje se napuštanje županije u kojoj osoba ima prebivalište ili boravište.

Odluka stupa na snagu 23. prosinca 2020., a njeno trajanje se određuje do 8. siječnja 2021. godine.

Zabrana se NE odnosi na:

  • osoblje nužno za održavanje prometa i opskrbu
  • dnevne migracije zaposlenih u službama bitnim za: pružanje zdravstvene i veterinarske zaštite, dostavu lijekova i sanitetskog materijala, održavanje komunalne djelatnosti, vodoopskrbe i odvodnje, opskrbe plinom i strujom, zaštitarske službe
  • izvješćivanje javnosti
  • pacijente koji zahtijevaju medicinsku skrb
  • putovanja na posao i s posla ako je obavljanje posla neophodno i ne može se obaviti od kuće
  • žurne i operativne službe koje sudjeluju u sprječavanju širenja bolesti COVID-19
  • diplomatsko osoblje.

Obvezno je posjedovati iskaznicu, drugu identifikacijsku ispravu ili dokument kojim se može dokazati pripadnost jednoj od kategorija osoba na koje se zabrana ne odnosi ili valjanu propusnicu izdanu kroz sustav e-Propusnica.

Propusnice kroz sustav e-Propusnica izdaju županijski stožeri prema mjestu prebivališta fizičke osobe ili njenog stalnog boravišta.

Iznimno, ako se radi o opravdanim slučajevima koji nisu predviđeni ovom odlukom, propusnicu može izdati i Ravnateljstvo civilne zaštite.

Odluka ne odnosi se na kretanje između Grada Zagreba i Zagrebačke županije.

Zadnje objavljeno