-

Poplave i odroni otežavaju promet na cestama

KOLNICI su mjestimice mokri i skliski, ponegdje ima i magle, zbog veće količine vode na kolniku prekinut je promet na pojedinim cestama u Istri te na području Vrgorca, Imotskog i Metkovića, izvijestio je u subotu Hrvatski autoklub (HAK).

Zbog odrona na Jadranskoj magistrali (DC8) u mjestu Slano vozi se jednim trakom, naizmjence.

Stožer civilne zaštite RH donio je odluku kojom se privremeno zabranjuje, odnosno ograničava prelazak osoba preko svih graničnih prijelaza RH. Odluka je stupila na snagu 1. prosinca, a traje do 15. prosinca 2020.

Putnici koji dolaze iz “zelenih područja EU” ne trebaju PCR test ni ispunjavanje dodatnih uvjeta za ulazak u RH.

Svi ostali putnici koji dolaze iz EU trebaju predočiti negativni PCR test koji nije stariji od 48 sati ili se na covid testirati pri dolasku u RH i biti u samoizolaciji do dospijeća nalaza. Izuzetak su pogranični radnici, studenti i učenici, pomorci, osobe koje putuju iz nužnih privatnih ili poslovnih razloga te pacijenti koji putuju iz nužnih razloga.

Državljani trećih zemalja ne mogu prelaziti preko granice u RH, osim nekih iznimki koje uključuju negativan PCR test.

Predaja zahtjeva za nacionalnu mirovinu počet će od utorka

Hrvatska od iduće godine počinje s isplatom nacionalnih mirovina, a građanima koji ostvare pravo na isplatu prva će mirovina stići u veljači 2021. Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje postaje glavna državna institucija ovlaštena za provedbu novog zakona, a najvažniji korak počet će idući tjedan. Ivo Bulaja, zamjenik ravnatelja HZMO-a, poziva sve koji imaju pravo na isplatu da im se jave od utorka 15. prosinca jer će od tog dana početi primati zahtjeve za priznanje prava na nacionalnu naknadu za starije osobe.

Zahtjevi će se moći predati osobno u mirovinskom uredu prema mjestu prebivališta, preporučeno poštom ili elektronički u sustavu e-Građani. Očekuje se da će pravo na 800 kuna nacionalne mirovine ostvariti oko 20.000 građana starijih od 65, većinom žena, koje imaju manje od 15 godina radnog staža, ili ga uopće nemaju, te nisu stekle pravo na mirovinu po nekoj drugoj osnovi.

Pravo na nacionalnu naknadu za starije osobe mogu ostvariti državljani RH stariji od 65 godina koji žive u Hrvatskoj najmanje 20 godina. Uz prebivalište i državljanstvo kao dva osnovna uvjeta, HZMO ističe da moraju biti ispunjeni i drugi zakonom propisani uvjeti. Jedan od njih je da prihod osobe koja traži nacionalnu mirovinu zajedno s prihodima članova kućanstva ne prelazi 800 kuna mjesečno po članu kućanstva.

Dakle, ako dvije osobe zajedno raspolažu s manje od 1500 kuna, osoba bez mirovine stječe pravo na isplatu. Ako raspolažu sa 1700 kuna ili više, morat će se i dalje snalaziti s time što imaju. Primatelj nacionalne mirovine ne smije primati socijalnu pomoć, a ta će mu isplata biti uskraćena i ako je dobio smještaj u domu za starije. Jednako tako, 800 kuna nacionalne mirovine ne može dobiti ni osoba koja je sklopila ugovor o dosmrtnom uzdržavanju ili ugovor o doživotnom uzdržavanju kao primatelj uzdržavanja.

Ako netko ipak prima neki oblik naslijeđene mirovine ili socijalnu pomoć koji su manji od 800 kuna, ta im se isplata na njihov zahtjev može obustaviti te će se u takvim slučajevima i njima priznati pravo na nacionalnu naknadu. Nacionalna naknada za starije osobe osobno je pravo korisnika i ne može se prenositi na drugu osobu niti naslijediti, a ne može biti ni predmet ovrhe ili osiguranja. Usklađivat će se jednom godišnje prema stopi inflacije. Isplata će ići preko računa u banci. Tiskanica zahtjeva moći će se preuzeti na webu HZMO-a, u sustavu e-Građani ili kupiti u Narodnim novinama.

Od danas nove mjere za šoping centre i trgovine

Od danas na snagu stupaju nove mjere vezane za trgovačke centre, trgovine i prodavaonice. Trgovci će tako imati obavezu kontrolirati broj osoba ali i to da se kupci tijekom boravka u njihovom prostoru pridržavaju epidemioloških mjera.

Načelnik stožera i ministar Davor Božinović u petak je pozvao građane da se suzdrže od druženja i kontakata izvan svojih kućanstava te da je ‘najbolja i najiskrenija želja za sreću i zdravlje za Božić i Novu godinu i svima koji su nam dragi poželjeti sve najbolje telefonom ili porukom’.

Rekao je i kako je sigurno da će se ‘režim koji je sada uspostavljen u osnovi produžiti nakon 21. prosinca’. – Točno je da mjere istječu 21. prosinca, točno je da se promišlja o učinku postojećih mjera na broj zaraženih. U ovom trenutku mi možemo govoriti samo o tome da će sljedeće odluke biti bitno determinirane time kakva će biti epidemiološka situacija – rekao je Božinović na jutrošnjoj konferenciji Stožera.

U nastavku vam donosimo mjere koje se uvedene od ponoći:

– Broj kupaca odnosno posjetitelja koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru ograničava se na sljedeći način: – u prodavaonicama koje imaju do 10 m2 neto površine prodajnog prostora istovremeno može biti samo jedan kupac;

– za prodavaonice koje imaju od 11 m2 do 100 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 10 m2;

– za prodavaonice od 101 m2 do 200 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 12 m2;

– za prodavaonice od 201 m2 do 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m2;

– za prodavaonice s više od 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 20 m2;

– za trgovačke centre najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m2.

U odluci se navodi kako su sve prodavaonice i trgovački centri obvezni na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca.

Također, za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predblagdanske nabave i sl.) dužni su poduzeti dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera.

Moraju i primjenjivati pojačane mjere higijene i svakodnevnog čišćenja prostora, redovito provjetravati prostore te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke. Za prodavaonice s više do 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora i trgovačke centre uvedene su sljedeće dodatne nužne epidemiološke mjere:

– obustava organiziranog prijevoza za kupce i posjetitelje;

– obveza osiguranja sprječavanja ulaska prekomjernog broja kupaca, odnosno posjetitelja i uvođenje redara koji će sprječavati prekomjeran ulazak, kada dopušteni broj kupaca, odnosno posjetitelja prijeđe 90% maksimalno dopuštenog broja kupaca, odnosno posjetitelja;

– obveza uklanjanja ili fizičkog onemogućavanja sjedenja na zajedničkim dijelovima trgovačkog centra, uklanjanja ili ograničavanja namještaja za sjedenje iz dijelova predviđenih za konzumaciju jela i pića te uklanjanje ili onemogućavanje korištenja aparata za zabavu;

– obveza organiziranog upozoravanja kupaca na obvezu pridržavanja propisanih mjera (sprječavanje grupiranja kupaca ispred ulaza u trgovine ili trgovački centar, sprječavanje konzumacije jela i pića u zajedničkim dijelovima trgovačkih centara i sl.);

– nadležnoj službi civilne zaštite moraju se, na njezin zahtjev, učiniti dostupnim podaci i evidencije o održavanju sustava ventilacija, prozračivanja i izmjena zraka;

– obavezno određivanje kontakt osobe koja će 24 sata biti dostupna za kontakt s nadležnom službom civilne zaštite.

– Ova Odluka se odnosi i na trgovine koje se nalaze uz otvorenu šetnicu (tzv. retail parkovi, outlet centri i ostalo). Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i civilna zaštita. Odluka stupa na snagu 12. prosinca 2020., a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 10. siječnja 2021 – stoji u objavi.

 

Hrvatska do ljeta nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku službu

Hrvatska bi sljedećeg ljeta napokon mogla dobiti helikoptersku hitnu medicinsku službu. Ministarstvo zdravstva, naime, 10. ožujka 2021. planira objaviti javno nadmetanje za uspostavu HHMS-a, a planirani početak rada te službe bio bi 1. srpnja. HHMS će pritom imati četiri baze – u Splitu, Rijeci, Zagrebu i Osijeku – a cijeli taj posao, koji bi se s pružateljima helikopterskih usluga sklopio na tri godine, procijenjen je na 135 milijuna kuna, odnosno 18 milijuna eura bez PDV-a.

Pilot, tehničar i liječnik HHMS bi na raspolaganju bio 24 sata sedam dana u tjednu, a procjena troškova izrađena je na bazi 4500 sati leta. Prema dokumentaciji Ministarstva iz prethodne informacijske obavijesti za projekt helikopterske hitne medicinske službe u RH, a koja je od jučer dostupna zainteresiranim gospodarskim subjektima, procjena troškova HHMS-a za riječku regiju iznosi 40,5 milijuna kuna, za splitsku 56 milijuna kuna, za zagrebačku 2,5 milijuna kuna i osječku 18 milijuna kuna. Od odabranog ponuditelja očekuje se da osigura odgovarajuće helikoptere sukladno tehničkoj specifikaciji, prikladne za HHMS i letačku posadu odnosno pilote. Ministarstvo će pak osigurati medicinsko osoblje, liječnike, medicinske tehničare i medicinske sestre.

U dokumentaciji se navodi da se za HHMS, kao i u većini zemalja članica EU, za dnevne operacije preporučuje tročlana posada koja se sastoji od jednog pilota, medicinskog tehničara i liječnika hitne medicine. Medicinski tehničar imat će dvostruku ulogu, s jedne će strane pomagati liječniku u mjestu hitne intervencije ili po potrebi tijekom leta, ali on će pomagati i pilotu tijekom leta kao HHMS tehničar-član posade. Odabrani operater HHMS-a imat će obvezu osposobiti medicinskog tehničara za ovu drugu ulogu. Za noćne operacije preporučuje se četveročlana posada koja se sastoji od dva pilota, medicinskog tehničara i liječnika hitne medicine. Predmet nabave bit će podijeljen na grupe pa će jedan ponuditelj moći ponuditi jednu grupu, odnosno bazu, ili sve grupe. Baza će u svakoj od četiri regije biti uspostavljena na aerodromu u državnom vlasništvu, sa smještajnim objektima za posadu i hangar za helikopter koji omogućava linijsko održavanje. Baze su dizajnirane tako da osiguraju brzi odgovor na hitne pozive pa stoga tijekom dana posada mora biti u zraku u roku od najviše pet minuta nakon oglašavanja alarma. Tijekom noći posada mora biti u zraku u roku od koji ne smije prijeći 15 minuta nakon oglašavanja alarma.

Penali za kašnjenje Ministarstvo će jednom mjesečno plaćati fiksnu naknadu za operacije HHMS-a, a varijabilne naknade će se također mjesečno obračunavati po radnoj minuti letenja helikoptera. Predviđeni su i penali koje bi operater plaćao u slučaju ako, primjerice, ne poštuje rokove za vrijeme polijetanja. A određivanju hitnosti, odnosno upotrebi HHMS-a, odlučivat će liječnik koji se nalazi u medicinskoj prijavnoj-dojavnoj jedinici na broju 194. Helikopteri će pak morati imati medicinske uređaje i opremu, koji ne smiju biti stariji od dvije godine. Tako će morati imati defibrilator, transportni mehanički ventilator, aspirator, dva perfuzora (infuzijska pumpa s brizgalicom) te nosila. Helikopter mora pružiti i mogućnost transporta inkubatora za siguran prijevoz novorođenčadi. Preporučena putna brzina helikoptera mora biti najmanje 120 čvorova, a sposobnosti preleta najmanje 240 nautičkih milja plus rezerva.

Božićni kolači -skupili smo omiljene recepte na jednom mjestu!

Pečenje kolača i keksića kod onih organiziranih počinje već početkom prosinca, kako bi baš svi slatki zalogaji bili spremni do Božića. Kod onih drugih, a ponekad i same sebe ubrajamo u tu kategoriji, pečenje počinje tek nekoliko dana prije 25. prosinca.

Za vas smo sastavili listu omiljenih božićnih kolača. Svaki recept i dekoracija sadrži detaljne slike postupka izrade.

RASPUKNUTI KEKSIĆI

MEDENA KUĆICA

VANILIN ROŠČIĆI

BOŽIĆNI PAPRENJACI

MALO DRUGAČIJI LINZERI SA BADEMIMA

Sve ostale recepte možete potražiti ovdje. 

 

Zatraženo uvođenje obaveznog PCR testiranja za susjede koji žele u BiH

Foto: EPH

Federalno ministarstvo zdravstva uputilo je zahtjev Ministarstvu sigurnosti BiH za uvođenje PCR testa za građane drugih zemalja koji žele ući u BiH.

Ovu informaciju je za Oslobođenje potvrdio i zamjenik federalnog ministra zdravstva, Goran Čerkez.

Prije svega ova je odluka donesena jer je u susjednim zemljama kritična situacija kada je riječ o broju zaraženih.

Naime, Čerkez navodi kako bi uvođenjem obaveznog PCR testa smanjili rizik za domaće stanovništvo.

U Kokorićima više nema nijedne ulice: ‘Gdje ste jučer još mogli hodati u čizmama, danas možete samo čamcem!‘ A voda i dalje nadire…

U vrgoračkom selu Kokorići više nema nijedne ulice!

– Gdje ste još jučer mogli prohodati u čizmama, danas možete samo čamcem – rekao nam je jutros Ante Kukavica, pročelnik makarskog HGSS-a.

Iza spasilaca je teška noć u kojoj su krajnjim naporima branili područnu školu koja je od početka poslužila za njihovo i sjedište svih ostalih volontera koji su priskočili mještanima u teškoj situaciji. Tu su pripadnici vrgoračke Civilne zaštite, Crvenog križa koji će donijeti isušivače, vatrogasci koji donose pumpe, radnici HEP-a koji su u zadnji tren spasila dalekovod.

Oni su doslovno pet sati proveli u hladnoj nabujaloj vodi rijeke Betine, stojeći na električnim stupovima pokušavajući osigurati opskrbu za pedesetak stanovnika sela Kutac. Imali su, kaže Ozren, i proteklih godina zahtjevne intervencije na požarištima i saniranju šteta nastalih nakon vremenskih nepogoda, ali ovakvu na vodenim površinama – nikad.

I na jugoistočnom dijelu Vrgorskog polja (Jezera), u Staševici Matica se izlila iz korita i voda samo što nije prešla lokalnu cestu. Most u smjeru Otrića je pod vodom i zatvoren za promet.

Foto: Vrgorački portal / Like Metković

Ništa od putovanja za blagdane: mjere na granicama se produljuju kako bi se spriječio val dolazaka iz inozemstva

Za Božić i Novu godinu neće biti popuštanja mjera, najavio je jučer ministar unutarnjih poslova Davor Božinović. “Ovogodišnji Božić i Nova godina neće biti na tragu onih od prošlih godina. Svakodnevno pratimo situaciju, ali sigurni smo da to neće rezultirati nekakvim popuštanjem”, naglasio je Božinović.

To se odnosi i na restriktivne mjere na granicama za ulazak u Hrvatsku. Odlukom Stožera civilne zaštite od 1. prosinca u Hrvatsku državljani EU mogu ući samo s negativnim PCR testom ne starijim od 48 sati, dok je državljanima trećih zemalja dopušten samo tranzit kroz Hrvatsku. Ta mjera na snazi je do 15. prosinca.

No, kako neslužbeno doznaje Jutarnji list, ona će biti produljena na rok od oko mjesec dana. Time se želi spriječiti veliki val dolazaka hrvatskih državljana iz inozemstva u Hrvatsku tijekom božićnih i novogodišnjih praznika.

PORUKA DIJASPORI
Procjenjuje se da bi u Hrvatsku, kao i svake godine u ovo vrijeme, u kratkom vremenu moglo doći više desetaka tisuća Hrvata koji žive i rade u inozemstvu i pogoršati ionako tešku situaciju pandemije koronavirusa. Stoga su se u Stožeru odlučili produljiti ovu restriktivnu mjeru, uz jasnu poruku hrvatskoj dijaspori: “Ostanite gdje jeste”.

Prema i dalje važećoj mjeri, svi državljani EU koji u Hrvatsku dolaze iz zemalja koje su na crvenoj listi zaraženosti covidom-19 moraju imati negativan PCR test ne stariji od 48 sati. Ako se testiraju nakon ulaska u Hrvatsku, moraju biti u karanteni dok ne dobiju negativan test. Državljani trećih zemalja, što se odnosi i na građane Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Kosova i Sjeverne Makedonije, mogu ući u Hrvatsku i izaći iz nje u roku od 12 sati bez zadržavanja.

Putnici koji dolaze iz zelenih područja EU ne trebaju PCR test niti neki drugi uvjet za ulaz u Hrvatsku. No takvih područja u Europi gotovo da i nema. Hrvatska zadržavanjem ovako restriktivne mjere za prelazak granice pridružuje se ostalim članicama EU. Neke od njih već su uvele ili najavljuju uvođenje još restriktivnijih mjera kako bi zaustavile veliki val putovanja za predstojeće praznike. Austrija je tako već 7. prosinca uvela mjeru desetodnevne samoizolacije za sve one koji ulaze u tu zemlju. Nakon pet dana moguće je prekinuti izolaciju uz predočenje negativnog testa. Ova mjera traje do 10. siječnja.

Austrijski kancelar Sebastian Kurtz još je ranije najavio kako time žele spriječiti odlazak stranih državljana kućama na Balkan i u Tursku. Austrijanci se, naravno, boje da bi im se nakon praznika vratilo tisuće novozaraženih osoba. Također je propisano da karantena po povratku u Austriju nije opravdani razlog za izostanak s posla, čime se dodatno sprečava strance da otputuju izvan granica zemlje.

DRASTIČNI POTEZI
Restriktivne mjere od 14. prosinca uvodi i Švicarska. Od tog datuma Hrvatska će biti na švicarskoj crvenoj listi zajedno sa Srbijom, Slovenijom, Mađarskom, Sjevernom Makedonijom i Slovenijom. To znači da po povratku u Švicarsku iz tih zemalja putnici moraju u 10-dnevnu karantenu.

Njemačka također pooštrava mjere za božićne blagdane. Cjelokupna Hrvatska je na njemačkoj crvenoj listi, što znači da će se svi građani koji dolaze iz Hrvatske morati testirati, a vrijeme do dobivanja negativnog testa morat će provesti u izolaciji. Samoizolaciju mogu izbjeći ako predoče negativan PCR test ne stariji od 48 sati od ulaska u Njemačku. Njemačka Vlada je već pozvala svoje građane da izbjegavaju putovanja, a bavarski premijer je najavio pooštravanje mjera na granici s Austrijom. Italija uvodi još drastičnije mjere.

Putovanja između talijanskih pokrajina bit će zabranjena od 21. prosinca sve do 6. siječnja, a 25. i 26. prosinca te 1. siječnja građani neće smjeti napuštati svoje gradove. Od 20. prosinca svatko tko uđe u Italiju morat će provesti deset dana u samoizolaciji. U Sloveniji i nadalje ostaje mjera da svi koji ulaze u tu zemlju moraju imati negativan PCR test ne stariji od 48 sati. U suprotnom moraju u 10-dnevnu samoizolaciju. Sve osobe koje dolaze u Irsku iz inozemstva moraju nakon dolaska u tu zemlju ograničiti kretanje na 14 dana te prilikom ulaska u zemlju ispuniti papirnati ili online obrazac za lociranje putnika.

Čistoća Metković postavila ribarnicu kod podvožnjaka u Metkoviću

Čistoća Metković d.o.o. je kao prijavitelj u Projektu: Mjera 2.2. diverzifikacija/diferencijacija tržišta (nova i drugačija tržišta, ciljani kupci) – Nabava montažne ribarnice u Metkoviću (kod podvožnjaka), u svrhu jačanja konkurentnosti mikro i malih gospodarskih subjekata u ribarstvu na području Grada Metkovića, pravovremenom aplikacijom kod FLAG-a Južni Jadran u sklopu Mjere 2.2. diverzifikacija/diferencijacija tržišta (nova i drugačija tržišta, ciljani kupci), ishodila od nadležnog tijela suvremeno opremljenu montažnu ribarnicu, te istu instalirala na početku Ulice Zrinskih i Frankopana (kod podvožnjaka), a sve u cilju kako bi se oformio prikladan prostor za trgovanje proizvodima ribarstva i akvakulture.

Uređenjem prodajnih mjesta planira se ostvariti novi vizualni identitet i prepoznatljivost tržnice čime će se valorizirati prostor iste kao mjesto koje prvenstveno omogućuje razvoj djelatnosti ribarstva i akvakulture.

Administrativnom obradom o provedenom postupku odabira projekata utvrđeno je da javna potpora iznosi 100% sveukupnih prihvatljivih troškova što iznosi 216.991,84 kn ( bez PDV-a) . Ova potpora je sačinjena od doprinosa EU sredstava u visini od 85% i sredstva Republike Hrvatske u visini od 15% ukupne vrjednosti montažne ribarnice.

Čistoća Metković d.o.o. Metković, kao nositelj ovog Projekta nakon obnove ribarnice na lijevoj strani Grada u sklopu zelene tržnice , odlučila se za nabavu prije opisane montažne ribarnice kako bi i stanovnicima desne strane Grada osigurala adekvatan prostor za trgovanje proizvodima ribarstva i akvakulture te ujedno podignula standarde za trgovanje istim.

Prepoznali smo važnost projekta upravo da bi zadovoljila potrebu stanovništva grada Metkovića i šire za konzumacijom ribe. Osiguravajući infrastrukturu za prodaju ribe omogućuje se obrtnicima prodaju ribe sukladno tehničkim uvjetima, a stanovništvu grada Metkovića pruža adekvatna usluga i veći izbor razne ribe (plave, bijele i riječne).
U narednom periodu ćemo obajviti natječaj za davanje na korištenje navedene ribarnice kojim ćemo odabrati gospodarske subjekte koji će poslovati u navedenoj ribarnici, te privesti projekt svome kraju.

 

REGIONALNI CENTAR KOMPETENTNOSTI: TUŠ pokrenula natječaj za naziv novog zvanja u području kuharstva

Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik, u sklopu provedbe projekta Uspostava regionalnog centra kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu Dubrovnik pokrenula je online natječaj za sve učenike turističkih i ugostiteljskih smjerova u Republici Hrvatskoj. Cilj natječaja je odabir naziva novog zvanja iz područja kuharstva.

Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik, zajedno sa svojim partnerima, u sklopu provedbe projekta intenzivno radi na razvoju standarda zanimanja, kvalifikacije i strukovnog kurikuluma za kvalifikacije novog zvanja iz područja kuharstva (četverogodišnji program). Tako će učenici koji razmišljaju o srednjoj turističkoj i ugostiteljskoj školi uskoro moći upisati još jedan smjer. Novi četverogodišnji program omogućit će učenicima stjecanje više razine školovanja kao i nesmetan nastavak obrazovanja.

Da bi učenici sudjelovali u natječaju, trebaju ispuniti prijavu putem platforme www.natjecaj.rckdu.hr . U sklopu prijave potrebno je unijeti svoje podatke, ispuniti upitnik te navesti prijedlog naziva zvanja.

Svi zainteresirani učenici turističko-ugostiteljskih škola u Republici Hrvatskoj imaju pravo prijaviti se s jednim nazivom zvanja do 22. prosinca 2020. godine. Važno je napomenuti da se na natjecanje isključivo mogu prijaviti učenici turističko-ugostiteljskih škola i drugih srednjih strukovnih škola sa smjerom turizma i/ili ugostiteljstva od prvog do četvrtog razreda s adresom prebivališta u Republici Hrvatskoj. Osim što jedan od učenika može postati zaslužan za naziv zvanja koji će se koristiti u cijeloj Hrvatskoj, prijavom na natječaj učenici imaju priliku osvojiti vrijedne nagrade

Proglašenje tri najbolja prijedloga naziva novog zvanja iz kuharstva objavit će se na internetskoj stranici www.natjecaj.rckdu.hr . Imena dobitnika i škola iz kojih dolaze bit će objavljena 20. siječnja 2021. u 12:00 sati.

Podsjetimo Turstička i ugostiteljska škola izabrani su kao jedan od šest Centara kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu u Hrvatskoj. Riječ je o projektu koji se financira s više od 102 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz Europskog socijalnog fonda te Europskog fonda za regionalni razvoj.

Regionalni centar kompetentnosti u Dubrovniku će se izgraditi i opremiti u sklopu tri građevinska objekta, u postojećoj zgradi TUŠ-a, u zgradi na Stradunu (Garište 3) i u prostorima Vile Čingrija. Sva tri prostora tvorit će operativnu cjelinu centra i biti na raspolaganju svim učenicima, polaznicima obrazovanja odraslih, mentorima i nastavnom osoblju te ostalim dionicima.

Zadnje objavljeno