-

Tek je obnovljena Sportska dvorana, a već prokišnjava

nor

Radovi na rekonstrukciji Gradske sportske dvorane su završeni, a zadnje što se moglo očekivati je da će s prvim naletom jače kiše na nekoliko mjesta prokišnjavati tek postavljeni krov.

Usprkos tome, treninzi se održavaju između kanti i krpa za skupljanje vode. Subotnji nastup rukometaša Metković Mehanike ne bi trebao biti upitan jer je vremenska prognoza povoljna.

Doznajemo da je izvođač radova dužan ispraviti nedostatke u garantnom vremenu. U dugo očekivanu obnovu dvorane je uložen znatan novac iz EU fondova i iz gradskog proračuna za koji nisu primjereni ovakvi nedostaci u izvedbi.

Foto: Javnost.hr

VIDEO Putnici s trajekta promatrali formiranje pijavice na moru kod Visa

Tijekom srijede ciklona je donijela nove oborine na području Dalmacije, koje su lokalno bile i obilnije.

Hladna fronta oko 12 sati zahvatila je sjever Dalmacije, te se polako počela spuštati prema jugu donoseći umjeren pad temperature, jake i olujne udare tramontane, a lokalno i neverine s pijavicama. A formiranje jedne su doživjeli putnici u trajektu na putu prema Visu…

Evo nas na trajektu Petar Hektorović za Vis. Na području između Visa i Punte Planka razvio se olujni oblak i prava pijavica koja se formirala oko dvije nautičke milje od sjeverne obale otoka. Upali smo u frontu koja se protezala od Šolte do Visa i počela je padati jaka kiša uz olujne udare tramontane, javio je čitatelj Dalmaciji danas.

Pijavica nije trajala dugo, ali se u potpunosti formirala i kretala blizu otoka. Putnici su sretno stigli na odredište.

 

Načelnik Pavličević dodijelio pohvale najzaslužnijim policajcima

Na jučerašnjoj prigodnoj svečanosti koja se povodom Dana policije održala u PU dubrovačko-neretvanskoj načelnik Ivan Pavličević javno je pohvalio 14 policijskih i državnih službenika i službenica koji su u protekloj godini posebno istaknuli zalaganjem i motiviranošću te profesionalnim odnosom.

Javne pohvaljeni policijski i državni službenici i službenice ove su godine:

  • Zdravka Lasić i Jelena Rajčević iz Službe pravnih, financijskih i tehničkih poslova,
  • Marijana Zovkić iz Službe kriminalističke policije,
  • Boško Vukelić, Miroslav Kravat i Mato Lučić iz Policijske postaje Dubrovnik,
  • Anita Pavlović i Ivan Medak iz Policijske postaje Ston,
  • Željko Mage i Ivica Leho iz Postaje prometne policije Dubrovnik,
  • Ivana Kordić iz Postaje pomorske policije Dubrovnik,
  • Antonio Marušić iz Postaje granične policije Gruda,
  • Dražen Reškovac iz Intervente jedinice policije
  • Drago Tolj iz Policijske postaje Ploče.

NOVI PAD! Otkupna cijena mandarine u dolini Neretve polako i sigurno ‘klizi nizbrdo’

Službeno je u treći tjedan sezone berbe mandarina u dolini Neretve. Kako se i očekivalo, početna otkupna cijena mandarine polako ide nizbrdo.

Prvo sniženje je bilo na kraju prošloga tjedna, a danas su formirane nove, niže otkupne cijene mandarina: za prvu klasu (kalibar 1/2/3) otkupljivači nude 2,60 kn/kg, za drugu klasu (kalibar 4) od 2 do 1,60 kn/kg, a za treću klasu (kalibar 5) 1 kn/kg.

Ukratko, otkupna cijena mandarina je dodatno pala od 20 do 40 lipa po kilogramu, odnosno 90 lipa ako se u obzir uzme prva cijena od 20. rujna 2020. koja je tada bila 3,50 kn/kg za prvu klasu.

Uz to doznajemo i da su pojedini otkupljivači danas privremeno zaustavili otkup.

OBAVIJEST! Crni put i Opuzenska ulica sutra će biti bez vode

Iz komunalnog poduzeća Metković d.o.o. obavještavaju korisnike vodnih usluga u Opuzenskoj ulici i na Putu Narone da će 8. listopada (četvrtak), od 10 do 14 sati, doći do prekida u isporuci vode zbog radova na vodoopskrbnoj mreži. Privremena regulacija prometa će biti na Putu Narone od 8 do 14 sati.

SLANO 19-godišnja vozačica teretnog vozila udarila u betonski zid, teže ozlijeđene dvije osobe

U jučerašnjoj prometnoj nesreći koja se oko 15 sati dogodila u mjestu Slano u Dubrovačkom primorju dvije su osobe teže ozlijeđene.

Do prometne nesreće je došlo kada je 19-godišnjakinja, upravljajući teretnim vozilom zagrebačkih registarskih oznaka, krećući se iz pravca Dubrovnika u pravcu Splita, vozilom skrenula na suprotnu kolničku traku gdje je prvo udarila u rubnjak, potom u metalnu zaštitnu ogradu i naposljetku u betonski zid.

U ovoj prometnoj nesreći teže je ozlijeđena spomenuta vozačica i njena suputnica, 19-godišnja državljanka SAD-a. Obje su, nakon ukazane liječničke pomoći, zadržane na liječenju u dubrovačkoj bolnici.

OBAVIJEST Sutra se neće moći parkirati u jednom dijelu Sportske ulice

Foto: Denis Jerković

Iz komunalnog redarstva obavještavaju građane da  će zbog radova na uređenju zelenih površina dana 8. listopada 2020. godine biti onemogućeno parkiranje na djelu parkinga u Sportskoj ulici.

Građani se mole za razumijevanje i poštivanje privremene nemogućnosti parkiranja.

STOŽER: U Županiji 25 novih slučajeva zaraze, 2 s područja Kule Norinske i 1 iz Ploča

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji u posljednja 24 sata zabilježeno je 25 novih slučajeva zaraze koronavirusom.

Riječ je o šest muških i deset ženskih osoba iz Dubrovnika (za njih 14 je utvrđena epidemiološka veza), jednoj muškoj i jednoj ženskoj osobi iz Konavala (utvrđena ep. veza), dvije ženske osobe iz Župe dubrovačke (za jednu utvrđena ep. veza), dvije ženske osobe iz Kule Norinske (utvrđena ep. veza), jednoj muškoj i jednoj ženskoj osobi iz Stona (utvrđena ep. veza) te jednoj muškoj osobi iz Ploča (utvrđena ep. veza).

Europska komisija želi dovršiti autocestu od Hrvatske do Grčke, tzv. “plavu autocestu”

Europska komisija je u utorak predstavila ekonomsko-investicijski plan za zemlje zapadnog Balkana koji predviđa do devet milijardi eura pomoći toj regiji za sljedeće sedmogodišnje razdoblje te jamstvo radi smanjivanja troškova financiranja, koje može mobilizirati do 20 milijardi eura investicija u sljedećem desetljeću, prenosi N1.

“Mobilizirat ćemo do 9 milijardi eura za glavne investicijske inicijative u području prometa, energetike te zelene i digitalne tranzicije kako bi se ostvario održiv rast i otvorila nova radna mjesta. Plan nudi i put za uspješnu regionalnu gospodarsku integraciju kako bi se ubrzala konvergencija s EU-om i smanjile razlike u razvijenosti naših regija, čime se u konačnici ubrzava proces integracije u EU.

Plan bi trebao doprinijeti preobrazbi zapadnog Balkana u jednu od najprivlačnijih regija za ulaganja u svijetu”, rekao je povjerenik za proširenje Oliver Varhelyi, predstavljajući paket o proširenju koji uz ekonomsko-investicijski plan obuhvaća i izvješća o napretku zemalja kandidatkinja i potencijalnih kandidatkinja.

Plan predviđa deset glavnih inicijativa za ulaganje u glavne cestovne i željezničke veze u regiji, obnovljive izvore energije i prijelaz s ugljena, obnovu javnih i privatnih zgrada radi povećanja energetske učinkovitosti i smanjenja emisija stakleničkih plinova, infrastrukturu za gospodarenje otpadom i otpadnim vodama te uvođenje širokopojasne infrastrukture.

Izravnu korist  od tih investicija imat će Hrvatska, koja graniči s tim područjem.

Između ostaloga jedna od tih deset investicijskih inicijativa odnosi se na dovršetak cestovnog koridora od Budimpešte preko Sarajeva do Ploča, a duž toga koridora bit će dograđen i željeznički koridor.

Jedna inicijativa predviđa dovršetak cestovne povezanosti od Hrvatske do Grčke, tzv. “plavu autocestu” preko Crne Gore i Albanije. Dovršetak toga pravca znatno bi povećao promet na Dalmatini, koja trenutačno završava u Pločama, a koja izvan sezone ima prilično slab promet.

Dok su Stonu puna skladišta industrijske soli, po hrvatskim prometnicama se posipa sol iz Alžira

U Solani u Stonu godinama stoje puna skladišta soli čekajući kupca. Čak više od dvije tisuće tona. Istina, radi se o takozvanoj industrijskoj soli koja se koristi za posipanje cesta u zimskim uvjetima pa iako postoje evidentne potrebe za takvom soli nitko je ne želi otkupiti.

Javna poduzeća koja se bave održavanjem cesta godišnje prospu gotovo trideset tisuća tona uvozne soli po državnim, županijskim i lokalnim prometnicama, dok sol proizvedena u Hrvatskoj čeka bolja vremena. Takva sol se uvozi iz Alžira i Maroka po sličnom modelu kao i kod uvoza poljoprivrednih proizvoda koje Hrvatska ima, piše Slobodna Dalmacija.

Svake jeseni javna poduzeća koja se bave održavanjem cesta raspisuju tenderi javne nabave na kojima se traže tisuće i tisuće tona soli. Za sve su propisani precizni uvjeti od količine pa do granulacije zrna soli uglavnom od četiri milimetra u što se primjerice stonska solana nikako ne može uklopiti. Prije svega nema tolike količine soli, ali ima koliko ima. No na žalost sa tim što ima ne može konkurirati na tenderu javne nabave.

– Te javne nabave se ne raspisuju za proizvođače soli već za veletrgovce-ističe vlasnik solane u Stonu Sveto Pejić, koji naglašava da je potpuno svjestan da proizvodnja iz tri hrvatske solane nije samodostatna za posipanje po cestama, ali nešto se mora učinit po tom pitanju.

Tri hrvatske solane, Ston, Nini i Pag skupa proizvedu godišnje petnaest do dvadeset tisuća tona soli dok su Hrvatske potrebe za soli 60 tisuća tona samo za prehranu dok je ukupna hrvatska potreba za soli uključujući industriju, proizvodnju kozmetike i posipanje cesta od 120 do 200 tisuća tona soli.

– Jadransko more je najsjevernije more na svijetu gdje se prirodnim putem dobiva sol. Mala su isparenja na samoj granici rentabilnosti proizvodnje-pojašnjava Pejić. Od 2014 godine stonska solana ne proizvodi industrijsku sol jer nema isplativosti. Ove je godine u skladište stavljeno samo 80 tona.

– Ne možemo se javiti na natječaj primjerice Hrvatskih cesta koji traže dvadeset tisuća tona sol za posipanje cesta. Mi jednostavno u ovim okolnostima ne ispunjavamo te uvijete. Da bi mi mogli opskrbljivat ceste morali bi biti ne proizvođači nego trgovci solju, a za to nemamo infrastrukturu, primjerice velika skladišta i kamione za dostavu. – pojašnjava Pejić.

Međutim, postavlja se pitanje kako domaće solane spasiti od propadanja u ovakvim za njih nepovoljnim poslovnim uvjetima. Pejić za to nudi jednostavno rješenje.

– Naručitelji javne nabave soli za posipanje cesta trebali bi u svojim natječajima navesti da je trgovac koji se javlja za opskrbu 30 tisuća tona soli dužan otkupiti viškove soli iz naših skladišta u Stonu gdje leži dvije tisuće tona soli. To je kap u moru, a nama je spas. – rekao je Pejić za Slobodnu Dalmaciju.

Zadnje objavljeno