Prema pisanju Slobodne Dalmacije, nakon objave ministra prometa Olega Butkovića da radovi na izgradnji Pelješkog mosta kreću sredinom srpnja, očekuje se da će iz Kine stići veliki broj građevinskih radnika, koje će, naravno, trebati negdje i smjestiti.
Navodno su se Kinezi već interesirali za neke derutne zgrade koje bi se uz minimalna ulaganja adaptirale za smještaj tih radnika. U dolini Neretve se naveliko priča da bi se radnici mogli smjestiti i u zgradu propalog poduzeća PPK u Podgradini, koja godinama stoji zapuštena i devastirana.
Riječ o objektu koji je propao početkom devedesetih godina, u eri sumnjivih tajkunskih pretvorbi i privatizacija. Ne zna se tko je vlasnik zgrade jer sama građevina nije imovinsko-pravno riješena. Po nekim nagađanjima to je Ministarstvo za državnu imovinu, koje je preuzelo ovlasti nekadašnje Agencije za državnu imovinu. Navodno su predstavnici investitora China Road and Bridge Corporation već obilazili derutni objekt u kojem će biti smješteni radnici, ali i logistika. Po nekim pričama tu će se organizirati i kuhinja za gradilište, no to nam nitko nije službeno potvrdio.
Po svemu sudeći, most koji će spojiti hrvatski sjever i jug gradit će radnici iz zemalja u okruženju, BiH, Srbije, Crne Gore, Makedonije, jer u Hrvatskoj trenutačno nedostaje nekoliko tisuća radnika u građevinskom sektoru.
Naši inženjeri, armirači, zidari i tesari već su otišli u Njemačku ili Irsku pa je realno očekivati da će kineski izvođač, koji će graditi Pelješki most za iznos od oko dvije milijarde kuna, radnike tražiti u široj regiji jugoistočne Europe.
Za 2018. godinu građevinski sektor je dobio devet tisuća dozvola za uvoz radne snage, a u toj kvoti se mogu naći i strani radnici na budućem gradilištu u Komarni i Brijesti.
Piše: Stanislav Soldo/Slobodna Dalmacija
TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA