-

Jedina koja će biti kažnjena je liječnica koja je pomogla Gabrijelu?

Hrvatska liječnička komora od javnosti taji imena liječnika kod kojih su pronađeni propusti u slučaju smrti dječaka Gabrijela Bebića iz Metkovića. No, Index je od izvora koji je morao ostati anoniman doznao da Komora najviše tereti liječnicu Kseniju Kaleb, pedijatricu Doma zdravlja Metković, koja je jedina odmah primila i pregledala dječaka nakon što su ga odbili primiti na Hitnoj i u ordinaciji drugog pedijatra, doznaje Index.

Komora je u nalazu najviše zamjerila dr. Kaleb, koja je jedina u Metkoviću pomogla nesretnom dječaku. Zamjeraju joj što nije ostala na Hitnoj s dječakom te mu odmah u ordinaciji nije dala kisik i infuziju. A ona ga je, upravo misleći na dobrobit djeteta, odvela u 30 sekundi udaljenu Hitnu da bi mu se to sve isto brže dalo jer je Hitna opremljena za hitne slučajeve. Nadalje, u pedijatrijskoj ambulanti ne postoji defibrilator koji je možda mogao zatrebati u reanimaciji životno ugroženog djeteta, a na Hitnoj postoji jer je ona jedina opremljena za liječenje životno ugroženog pacijenta. I na koncu, jedino ga je Hitna pomoć mogla prebaciti u splitsku bolnicu.

Komora je propust našla i kod liječnice s Hitne koja je malenog Gabrijela primila u nedjelju u noći i poslala kući te kod liječnice koja je dječaka otpremila na helikopter a da mu pritom nije dala dovoljno kisika i infuzije. No, kako smo naveli, najveći propust vide kod dr. Kaleb.

Cijeli članak možete pročitati na portalu Index.hr

Krijumčari migrantima uzeli novce i ostavili ih na hladnoći i snijegu

Policija je proteklih dana na području Makarske privela dvojicu krijumčara ljudi kod kojih su pronašli i bodeže. Međutim, krijumčarenje ljudi preko granice BiH i Hrvatske ne prestaje, piše Slobodna Dalmacija.

Zadnji slučaj se dogodio na području PGP Vrgorac. U utorak navečer, oko 21:30, dok je vladalo snježno nevrijeme, dva automobila BiH registarskih oznaka dovela su skupinu od 15-ak migranta do sela Kašča među kojima su bili žene i djeca. Ostavili su ih na početku sela i uputili pješice po snijegu i hladnoći gotovo četiri kilometra u smjeru sela Stilja. Tu su ilegalno prešli državnu granicu, nakon čega ih je zapazila policijska patrola.

Više o ovom možete pročitati na portalu Slobodne Dalmacije.

Foto: Screenshot/SD

Snijeg se topi, stoga pripazite na poledicu!

Snijeg koji je pada tijekom protekle noći i jutra, topi se! Pred nama je noć, temperatura će se spustiti i moglo bi doći do smrzavanja vode na tlu. Stoga obratite pažnju na poledicu.

Djelatnici komunalnog poduzeća i vatrogasci tijekom dana su čistili ulice i posipali sol po pješačkim stazama. Stanari bi trebali isto napraviti ispred svojih kuća, odnosno ulaza u zgrade.

IZBJEGNITE GLAVOBOLJE SA SMRZAVANJEM DIZELA: držite se ovih savjeta i sačuvajte živce, vrijeme i novac za popravke!

Da biste i najveće minuse na cesti dočekali bezbrižno, redovito održavajte sustav dovoda goriva u svom automobilu s posebnim naglaskom na filtar goriva, iz kojeg treba redovno ispuštati nakupljenu vodu. I dakako, vodite računa o tome gdje točite gorivo.

Premda se zime na cesti više ne treba bojati kao nekad, činjenica je da nam ona i dalje može zadati glavobolje koje je uvijek bolje prevenirati nego sanirati. Jedan od takvih problema s kojima se susreću vozači, posebno oni manje iskusni ili nepripremljeni, svakako je i smrzavanje odnosno kristaliziranje dizelskog goriva. Što to konkretno znači? Ukratko, parafin iz dizelskog goriva na niskim će se temperaturama početi kristalizirati i u slučaju da takvi kristali narastu do veličine koja više ne može proći kroz pore filtra za gorivo doći će do začepljivanja i prekida dotoka goriva. Time dakako, i prekida rada motora, koji se ili neće moći uopće pokrenuti ili će to uspjeti tek nakratko, nakon čega će se ugasiti…

No, kako je riječ o široko rasprostranjenom i dobro poznatom problemu, uobičajeno je da se dizelskom gorivu na benzinskim crpkama dodaju aditivi koji sprečavaju ovu pojavu. To se naravno, ne radi napamet nego na temelju službenog akta hrvatske Vlade, konkretno Uredbe o kvaliteti tekućih naftnih goriva, u kojoj je točno propisano koja točka filtrabilnosti dizelskog goriva namijenjenog uporabi u vozilima s motorima s kompresijskim paljenjem mora biti zadovoljena u kojem razdoblju u godini. Konkretno, u ljetno doba, od 16. travnja do 30. rujna, ona iznosi 0 stupnjeva Celzijusa, u prijelaznim razdobljima (od 1. ožujka do 15. travnja i od 1. listopada do 15. studenoga) ona je -10 stupnjeva, a zimi, od 16. studenoga do 29. veljače, ta brojka ide do -15 stupnjeva Celzijusa.

I premda se prema ovome može činiti da problema sa zamrzavanjem dizelskog goriva dakle, zapravo i ne bi trebalo biti, u praksi to nije uvijek tako. Prema iskustvima djelatnika Hrvatskog autokluba, kako objašnjava tehnički savjetnik Marin Morava, njih itekako ima, a zanimljivo je da se na cesti češće susreću početkom jeseni negoli usred zime. Objašnjenje za to leži u gore spomenutim zakonskim propisima: neki vozači dizelskih automobila imaju naviku točenja punog spremnika goriva, a ne prevaljuju velike kilometraže, pa se zna dogoditi da u njihovom vozilu prve debele minuse dočeka isto ono gorivo koje je natočeno nekoliko tjedana ranije, dok još nije bilo adekvatno tretirano.
Da se to ne bi dogodilo, pametno je voditi računa o tome kad ste i gdje posljednji put točili gorivo te, očekujete li velike minuse, po potrebi “počastiti” takav spremnik dodavanjem aditiva…

Što napraviti ako do problema na cesti ipak dođe?

HAK-ov stručnjak upozorava kako vozači trebaju znati da se teškoće te vrste nažalost gotovo nikad ne mogu rješavati na licu mjesta, dakle na samoj cesti te da vozilo u pravilu mora ići na vuču i zagrijavanje. Pritom se to treba raditi polako i pažljivo te je najbolje vozilo ostaviti u toploj garaži na nekoliko sati i tek nakon toga nastaviti s intervencijom i zamjenom filtra. Nikakvo naglo zagrijavanje vrućim zrakom ili vodom, nije pametno jer je lako moguće da će na filtru u tom slučaju popucati lulice i drugi spojevi koji se danas uglavnom izrađuju od plastike. I da, “narodni lijekovi” poput nadolijevanja benzina u dizel neće upaliti, pa na to najbolje odmah zaboravite.

Kod intervencija HAK-ovih ekipa razlog problema, treba napomenuti, najčešće ne bude u samom smrzavanju goriva nego nemijenjanju filtera prilikom servisa i/ili neredovitom ispuštanju vode nakupljene na njegovom dnu. Problema, nadalje, zna biti i s gorivom neprovjerene kvalitete, gorivom pretakanim iz raznih neodgovarajućih kanistara koje u sustav zna ubaciti i razne vrste nečistoća, a na cesti se još uvijek zna naći vozača koji ni danas ne odustaju od vožnje na lož ulje, čak i kad imaju moderne dizelaše…Problem za sustav, upozoravaju stručnjaci, dosta često zna biti točenje biodizela umjesto dizelskog goriva ili AdBlue tekućine u ulaz spremnika goriva, jer se kod novih automobila ova dva ulaza nalaze u pravilu nalaze jedan pored drugoga. No, to je već jedna sasvim druga tema….

Loša kob broda ‘Metković’ koji je dvaput pretrpio havariju

Metković je u drugoj polovici 19. stoljeća, posebice nakon austro-ugarske okupacije BiH, bio važna  luka na istočnoj obali Jadrana. U brodogradilištima se novosagrađenim brodovima ponekad daju imena važnijih lučkih gradova. Tako su i dva broda imala čast nositi ime našeg grada. Već je pisano o parobrodu Metcovich, izgrađenom 1893. godine, koji je bio u vlasništvu tršćanskog Loyda. Manje je poznat drugi, manji brod koji je ne tako davno plovio Jadranskim morem.

U talijanskom Salernu 1948. godine izgrađen je brod koji je dobio ime San Giorgio Guerriero. Bio je dug 33,9 i širok 7,6 metara. Nosivost mu je bila 280 tona. maksimalna brzina koju je mogao doseći bila je osam čvorova. Prevozeći drvo iz Senja prema Cataniji (Italija), 27. lipnja 1959. nasukao se kod rta Lun na Pagu. Obalna plovidba Split ga je izvukla i obnovila te je 1969. zaplovio pod novim imenom Metković

Ni novo ime nije mu donijelo sreću. Već se 17. lipnja 1969. ponovno nasukao, ovaj put kraj Lokve Rogoznice (Medići) prevozeći cement iz Splita prema Metkoviću, gradu prema kojem je dobio ime.

Lokalci tvrde da su jarboli broda virili iz mora sve do 1971. godine. Olupina danas privlači ronilačke ekspedicije, a prije nekoliko godina je dospjela u novine radi pljačkaša koji su je gotovo ogolili.

Brod Metković nasukan kod Lokve Rogoznice – Medići (fotografija iz 1969.).

Očistite svoje vozilo od snijega, nije dovoljno samo uključiti brisače!

Ponukani jutrošnjim iskustvom koje umalo nije bilo neugodno, upozoravamo sve vozače da prije nego sjednu za volan u ruke uzmu lopaticu i očiste stakla na svom vozilu. Nije dovoljno samo uključiti brisače!

Treba očistiti sva stakla na vozilu zbog preglednosti i krov jer se u vožnji, pri kočenju, može dogoditi da snijeg sklizne na vjetrobransko staklo.

Vozite polako, koristite zimsku opremu, izbjegavajte kočenje i držite primjereno odstojanje! Sretan put!

ŽC 112: Zimska oprema na vozilima obavezna je na sljedećim dionicama u Županiji

Sukladno informacijama koje je zaprimio ŽC 112 Dubrovnik je objavio sljedeće upozorenje za sve sudionike u prometu:

Obavezna je zimska oprema na motornim vozilima, a promet je zabranjen za kamione s prikolicama i tegljače s poluprikolicama na cestama:

  • A1 između čvora Prgomet i naplate Karamatići
  • A10 između čvora Ploče i naplate Čarapine
  • DC8 Gradac-čvor Čeveljuša-Opuzen-GP Klek
  • DC9 GP Metković-Opuzen-DC8
  • DC62 Veliki Prolog-Metković
  • DC425 čvor Karamatići (A1)-čvorište Čeveljuša
  • ŽC5203 Dobroselo-Brotnja-Otrić
  • županijske ceste na području Metkovića (ŽC6220 Ploče A1, Žc 6279 Klek Badžula, Žc 6208 Vrgorac – Staševica, Žc 6276 Mali Prolog-Karamatići –Ploče)

Snijega ima na području Pelješca i dijela Konavala. Dubrovnik ceste javljaju da su sve  ceste posute i prohodne.

FOTO | Metković bi mogao zabijeliti, prvi put ove zime

Kako su prognostičari najavili, večeras je na širem području Dalmacije počeo padati snijeg. Najviše ga se očekuje u unutrašnjosti, do 10-tak centimetara.

Malo prije 20 sati, snijeg je počeo padati i u Metkoviću. Možda se i zadrži, premda temperatura zraka u centru grada i nije posebno niska, oko 2-3 °C. Na rubovima grada je 1-2 niža, pa bi se ujutro mogli probuditi okruženi snježnim prekrivačem.

Zimski uvjeti nisu omeli Neretvine kadete, oni su nastavili s treningom na pomoćnom igralištu gdje se snijeg polako hvata za tlo.

Policija moli građane da jave svoja saznanja o počinitelju kaznenog djela krađe

Provodeći opsežno kriminalističko istraživanje kaznenog djela krađe motocikla marke Piaggio Beverly, zagrebačkih registracijskih oznaka, plave boje, koje je otuđeno na području Dubrovnika, objavljujemo fotografije i videozapis sa snimkom osobe koja se dovodi u vezu s ovim događajem, stoji u priopćenju PU dubrovačko-neretvanske

Radi se o muškarcu starosti između 20 i 30 godina, visine oko 180 cm, srednje tjelesne građe.

Molimo građane da, ukoliko imaju saznanja o identitetu osobe sa snimke o tome, s punim povjerenjem, obavijeste Policijsku upravu dubrovačko-neretvansku, odnosno najbližu policijsku upravu ili policijsku postaju, osobno ili pozivom na dežurni telefon 192, odnosno na e-mail dubrovacko-neretvanska@policija.hr

 

Traži se ravnatelj Ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode DNŽ

Upravno vijeće Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije raspisalo je natječaj za izbor i imenovanje ravnatelja ove ustanove. Od uvjeta, traži se visoka stručna sprema i najmanje pet godina radnog iskustva u struci, a struka pritom nije navedena.

Ravnatelj/ica se imenuje na četiri godine, a rok prijave na ovaj natječaj je 15 dana od objave u Narodnim novinama.

Na ravnateljsko mjesto prije dvije godine imenovan je Ivica Grilec (HDZ), diplomirani inženjer pomorskog puta i ekonomije. Odabran je u konkurenciji s Višnjom Bukvić, doktoricom biologije i toksikologom, te Jasnom Per, biologinjom, koje su se također tada javile na natječaj.

Grilec je u travnju prošle godine imenovan na čelno mjesto Rezervata Lokrum. Otada je Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode, kojoj je osnivač Županija, bez ravnatelja. Te se rupe u upravljanju Javne ustanove ponavljaju jer je prije dolaska Grileca, ona bila bez ravnatelja godinu i pol dana. Prije Grileca, ravnateljica je bila dr. sc. Marija Crnčević, danas stručna voditeljica Odjela za zaštitu, održavanje i promicanje Rezervata Lokrum. Trenutačno, v.d. ravnateljice je Marijana Miljas Đuračić.

Ustanova je osnovana 2004. godine, a dužnost joj je zaštita, održavanje i promicanje zaštićenih dijelova prirode u cilju zaštite i očuvanja izvornosti prirode, osiguravanja neometanog odvijanja prirodnih procesa i održivog korištenja prirodnih dobara, te nadzor nad provođenjem uvjeta i mjera zaštite prirode za područje kojim upravlja.

Na području Dubrovačko – neretvanske županije proglašena su četiri područja značajna za očuvanje i ostvarivanje povoljnog stanja divljih vrsta ptica od interesa za Europsku uniju, kao i njihovih staništa, područja značajna za očuvanje migratornih vrsta ptica, a osobito močvarna područja od međunarodne važnosti, te 85 područja značajna za očuvanje i ostvarivanje povoljnog stanja drugih divljih vrsta i njihovih staništa, kao i prirodnih stanišnih tipova od interesa za Europsku uniju.

U dolini Neretve Ustanova upravlja područjima zaštićenoga krajobraza Šuma Predolac-Šibanica, Modro oko i jezero uz naselje Desne, ornitološkim rezervatima Prud, Pod Gredom i Orepak, te ihtiološko-ornitološki rezervatom jugositočnog dijela Delte Neretve (jezero Kuti)

Zadnje objavljeno