-

Od sutra sjeverno od tunela sv. Rok obvezna je zimska oprema na vozilima

Iako su temperature neuobičajeno visoke za ovo doba godine od 15. studenog zimska oprema obvezna je na zimskim dionicama cesta u Republici Hrvatskoj. Napominjemo da od sutra ista pravila vrijede i za ceste u BiH. 

Odluci o obveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj (NN 145/2013.) koju je donijelo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, navedeno je da je zimska oprema obavezna na pojedinim dionicama od 15. studenog tekuće godine do 15. travnja iduće godine, u ovom slučaju od 15. studenog 2018. godine do 15. travnja 2019. godine.

Prema spomenutoj Odluci u zimske dionice javnih cesta ulazi 839,2 km autocesta i 1523,3 km državnih i županijskih cesta te 68,1 km državnih cesta za tranzitni promet iz luka Vukovar, Osijek, odnosno luke i rafinerije Sisak.

O zimskoj opremi u zemljama u Europi možete pogledati na našoj stranici o Zimskoj opremi u RH i Europi, a na našoj Interaktivnoj karti i pogledati koje su to zimske dionice u Republici Hrvatskoj.

Obaveza uporabe zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika. Također, zimska oprema može biti obavezna na pojedinim cestama prije ili nakon tog razdoblja, što ovisi o trenutnim vremenskim uvjetima, u slučaju snijega ili poledice.

Pod zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3,5 tonepodrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lanci za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače.

Zimska oprema za autobuse podrazumijeva lance na pogonskim kotačima ili zimske gume (M+S) postavljene na pogonske kotače.

Autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima.

Sukladno članku 193. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08) zimski uvjeti podrazumijevaju snijeg i poledicu na kolniku. Ako prometna policija zatekne vozilo bez zimske opreme na cesti u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, naredit će vozaču da odmah zaustavi vozilo ili da nastavi voziti cestom na kojoj je kretanje te vrste vozila dopušteno ili da upotrijebi zimsku opremu. U suprotnom, vozaču prijeti novčana kazna od 700 kuna.

Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, a kako posreduju između automobila i ceste presudne su za sigurnost. Dobro je da u svakom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume jer već pri temperaturi nižoj od 7°C ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu koja imaju u uvjetima za koja su predviđena.

Ljetna guma po snijegu gotovo da nema nikakve šanse, njome se produljuje zaustavni put što je vrlo opasno. Kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži. Ako automobil ima ljetne gume, zaustavit  će se nakon 62 metra, a sa zimskim gumama najdalje do 50 metara.

U 3. kolu MTKviza pobjedu je odnijela opuzenska ekipa ‘Mark Rothko’

Sinoć je u Tabakeri odigrano treće kolo četvrte sezone MTKviz lige u kojem je sudjelovalo 20 ekipa. Ovog puta su kategorije bile: Drugi svjetski rat, Znanost, 10.Ćellos, Sport ,Anagrami, Film i serije,Mitologija, Književnost i jezik, Metković nekad i sad, Igre i posebna kategorija Završni udarac.

Pobjedu je odnijela ekipa iz Opuzena Mark Rothko s osvojenih 860 bodova. Drugo mjesto  je pripalo ekipi AVŽ koja je u prošlom kolu bila treća, a ovoga puta je zaostala za prvom samo 10 bodova (850). Na trećem mjestu se našla ekipa Bulin s upisanih 790 bodova.

Organizator zahvaljuje sponzorima što su osigurali nagrade: Tabakeri na nagradi za pobjednika, zalogajnici Ham-Ham za drugo i treće mjesto te CB Urban Jungle na nagradi iznenađenja.

Zahvaljujemo se svim ekipama na sudjelovanju i upućujemo ispriku zbog malih tehničkih problema prilikom prikazivanja tablica. Vidimo se na istom mjestu 21. studenog u 19:30, poručuju iz MTKviza.

Foto: MTKviz

HAK objavio rezultate testiranja zimskih guma

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testa zimskih guma u dvije možda i najzanimljivije dimenzije.

Manju (175/65 R14 T) koriste mnoga mikro i mala gradska vozila, poput Toyote Yaris, Mazde 2, Hyundaia i10, Kije Picanto, Renault Twinga, Mitsubishi Colta, Peugeota 206…, dok se veća (205/55 R16 H) može pronaći na uistinu brojnim automobilima, kao što su VW Golf, Passat i Touran, Renault Megane i Scenic, Ford Focus, Mondeo i C-Max… U obje konkurencije pobjedu je na kraju odnio Continental, no prednost nad prvim pratiteljima je bila uistinu marginalna. Treba napomenuti da u ukupnoj ocjeni performanse na suhom čine 15 posto, na mokrom 30 posto, na snijegu 20 posto, na ledu 10 posto, baš kao i potrošnja goriva te trošenje gume. U ukupnoj ocjeni buka koju proizvodi guma čini 5 posto.

12 kompleta u manjoj dimenziji iskušano na Ford Fiesti

U manjoj dimenziji 12 kompleta testnih guma bilo je montirano na Ford Fiestu, pri čemu ni jedan brend na kraju nije zaslužio maksimalnu ocjenu. Dva su poznata proizvođača zavrijedila vrlo preporučljiv status – Continental i Dunlop, čak osam ih se plasiralo u zlatnu preporučljivu sredinu, dok se Semperit djelomično preporučuje, a Nankang nikako. Zanimljivo, Semperit se definitivno ne bi našao na pretposljednjoj poziciji da katastrofalnu ocjenu nije dobio samo na testu po suhoj podlozi, jer se većina ostalih mučila uglavnom po mokrom i na snijegu. Doduše, vrlo slab na suhom bio je i Pirelli pa, uz najmanju trajnost (zanimljivo za službenog opskrbljivača gumama bolida Formule 1), ne čudi što je osvojio treće mjesto – odostraga! Posljednji je, pak, bio kineski Nankang, koji se nije snašao ni na mokrom pa je o nekom boljem rezultatu na snijegu bilo iluzorno sanjati.

Što se tiče rezultata po podlogama, na suhom je najbolji bio Firestone. Pet proizvođača nije pokazalo nikakvu slabost – Continental, Vredestein, Dunlop, Esa-Tecar i Nankang, dok pet proizvođača nije blistalo – Nokian i Goodyear te pogotovo Debica, Sava i Pirelli. Semperit je, pak, bio toliko loš da mu je ukupna ocjena samo zbog testa na suhom srušena na djelomično se preporučuje (u svim ostalim kategorijama je bio relativno korektan). Najveće zamjerke leže na najjednostavnijim – svakodnevnim manevrima, jer je odziv upravljačkog mehanizma na vozačeve postupke bio debelo prespor, dok potrebna sigurnost nije zamijećena ni u vožnji na limitu. Prilično iznenađenje dogodilo se na testiranju kočenja pri brzini od 100 km/h, gdje se najučinkovitijim pokazao kineski Nankang (45,3 m), I to s čak 5,4 metra boljim rezultatom od najneučinkovitijeg Goodyeara (50,7).

Na mokroj podlozi čak sedam proizvođača nije pokazalo slabosti, pri čemu su favoriti – Continental i Dunlop – bili daleko najbolji. Vrlo dobri su bili i Goodyear, Nokian, Esa-Tecar, Pirelli te Semperit, dok su podbacili Firestone, a pogotovo Debica, Sava i Vredestein. S ovim posljednjima se Nankang koliko-toliko držao kad je bilo u pitanju kočenje po mokrom, no držanje u zavoju je bilo ispod svake kritike, zbog čega je i ukupna ocjena smanjena na – ne preporočuje se.

Polako smo došli i to najzanimljivije podloge za zimske gume – snježne, na kojoj je većina kvalitetno odradila svoj posao, a najbolji su ponovno (očekivano) bili Continental i Dunlop. Snižavanjem ukupne ocjene zbog nešto slabijih karakteristika na bijelom pokrivaču kažnjeni su samo Nokian, Goodyear i Esa-Tecar (svi zbog bočnog držanja). Nankang je ponovno podbacio, kako u vožnji, tako i u kočenju (svi ostali su bili unutar samo 3%), zbog čega se može postaviti pitanje radi li se ovdje uopće o zimskoj gumi. I dok je na kočenju još koliko-toliko usporavao, kod pokušaja ubrzavanja na snijegu kineski proizvod gotovo uopće nije reagirao, a o nekakvom kretanju na uzbrdici nije trebalo ni razmišljati.

Na ledu su gotovo sve gume ostvarile slične rezultate (pobjedu je u foto-finišu odnio Nokian), dok se najštedljivijom gumom po pitanju potrošnje goriva pokazala Esa-Tecar. Na kraju, testirajući habanje guma, najizdržljivijim se pokazao Goodyear, dok se najmanjom trajnošću može pohvaliti Pirelli, i to čak 40% slabijom od pobjedničkog dosega.

Rezultati čak 16 kompleta zimskih guma na testnom VW Golfu

U većoj dimenziji se na testnom VW Golfu izmijenjalo 16 različitih kompleta guma, a na čelu poretka su se na kraju isprofilirali premium proizvođači – Continental, Goodyear i Dunlop, s uistinu mizernim razlikama. Ta tri proizvoda su vrlo preporučljiva, njih čak 11 pripada skupini preporučljivih, dok su po jedan djelomično preporučljivi (Semperit) i nepreporučljivi (južnokorejski Laufenn). Baš kao i u manjoj dimenziji, Semperit je ponovno bio solidan svugdje osim na suhom, pa mu je po pravilu ukupne ocjene prema najslabijoj ocjeni pripalo začelje kolone. U vrlo sličnoj situaciji se zatekao i Pirelli. Gotovo svi ostali proizvođači platili su danak nešto slabijim rezultatima u prirodnom okruženju za zimske gume – na mokrom i na snijegu. Ipak, kao kuriozitet bismo svakako izdvojili činjenicu da su Kleber, Vredestein, Nokian i Giti praktički briljirali na snijegu, dok su na mokrom bili ispod svake prihvatljive razine. Za zimske uvjete, u kojima su kiša i snijeg dio svakodnevice, nevjerojatno je ovoliko odstupanje. Nexen i Fulda ni na jednoj od te dvije podloge nisu briljirali, dok se Michelin i Bridgestone nisu najbolje snašli upravo na snijegu. Za razliku od ove dvije poznate tvrtke, Kumho je bio vrlo dobar po bijelom pokrivaču, ali dosta slabiji na suhom i mokrom, te pogotovo u potrošnji goriva.

Posljednjeplasirani Laufenn, pak, demonstrirao je nevjerojatne oscilacije. Južnokorejski proizvod je bio vrlo dobar na suhom i snijegu, čak najštedljiviji u potrošnji goriva i vrlo otporan na habanje, ali tragičan rezultat na mokrom (uz nešto veću buku) donio mu je uvjerljivo posljednje mjesto.

Što se tiče analize po podlogama, na suhom je najbolji bio Michelin, a njemu odmah uz bok Bridgestone (očekivano) i Laufenn (neočekivano). Yokohama, Kumho, Giti i Pirelli nisu se iskazali, a Semperitu je upravo zbog testa na suhom osjetno spuštena ukupna ocjena. Analizirajući kočenje pri brzini od 100 km/h, uočena je vrlo velika izjednačenost, pri čemu je najbolji Nexen (46,1 m) bio samo 3,2 metra slabiji od najgoreg Kumha (49,3 m). Na mokroj podlozi se skupina podijelila točno na pola. Osam proizvođača nisu imali nikakvih problema (prednjačili Continental i Goodyear), dok se osam mučilo uglavnom sa slabijim prianjanjem uz podlogu u zavoju ili prilikom kočenja. Posebna priča je posljednjeplasirani Laufenn, koji je u usporedbi s prvoplasiranim Continentalom postigao čak 13 metara slabiji rezultat u kočenju i 16 sekundi sporije vrijeme u ‘kišnom’ krugu.

Po snijegu je većina proizvođača korektno odradila svoj posao te se njih 10 vrlo preporučuje, dok se 6 guma samo preporučuje. Istina, na vrhu nisu premium igrači, nego Nokian i Giti, koji su stabilnim bočnim gripom u snježnim zavojima pomalo zasjenili Continental, Dunlop, Kleber, Vredestein i Goodyear. Na bijelom dnu je Yokohama. Na ledu su svi u sličnoj kategoriji, baš kao i po potrošnji goriva, gdje najštedljivije (Continental, Nokian i Laufenn) od najrastrošnijeg (Kumho) razdvajaju samo 0,3 l/100 km. No zato su puno veće razlike u kategoriji habanja guma, gdje su Michelin i Bridgestone gotovo dvostruko trajniji od Nokiana. Nexen i Laufen su također za svaku pohvalu. Na kraju, kad podvučemo crtu, možemo zaključiti da su favoriti čvrsto zasjeli na vrh, pogotovo u većoj dimenziji, te se čini da po zimi nema iznenađenja kad je u pitanju siguran izbor.

O važnosti guma za sigurnost cestovnog prometa riječ je i u globalnoj kampanji #3500 života Svjetske automobilističke organizacije (FIA), koju Hrvatski autoklub podržava i dijeli njena nastojanja, a trenutno se provodi u Republici Hrvatskoj. U sklopu kampanje svojim osobnim svjedočanstvom na posteru legendarni tenisač Rafael Nadal šalje poruku provjerite svoje gume jer ako vozite s oštećenim ili istrošenim gumama ugrožavate svoj i tuđe živote. Kampanja naglašava kako su riziku na cesti više izloženi neiskusni vozači od 15 do 29 godina te sve vozače poziva na održavanje ispravnog pritiska u gumama i provjeravanje dubine utora.

Stručni stožer i igrači Neretve zapalili svijeću za svog vjernog navijača Milana Koljbabića

Danas je kod malih ulaznih vrata na sjevernoj strani igrališta Iza Vage zapaljena svijeća povodom smrti Milana Koljbabića Ruska, velikog i vjernog navijača Neretve. Učinila je nekolicina članova Kluba u ime stručnog stožera i igrača. Zašto baš na tom mjestu?

– To je mjesto na kojem je naš Rusko sjedio dugi niz godina i vjerno navijao za naš klub, osjetili smo potrebu odužiti mu se ovim malim znakom pažnje. Neka mu Bog podari život vječni! Njegovoj obitelji želimo izraziti iskrenu sućut, poručili su iz Kluba.

UMA METKOVIĆ ‘Škrapa’ zasjela na vrh ljestvice…

Jučer je u Gradskoj sportskoj dvorani odigrano 6. kolo malonogometne lige UMA Metković. Ekpa iz Podrujnice nije uspjela sačuvati prvu poziciju. Odigrali su neriješeno s Opuzenom što je iskoristila ekipa Škrapa Momići koja je pobjedom nad Prudom i boljom gola razlikom zasjela na vrh ljestvice. Podkraj No limit bio uvjerljiv protiv Vida i zaostaje samo bod za dvojcem za vrhu. Crni put je pobijedio Komarnu i tako se utvrdio u sredini tablice. Mlinište je napokon upisalo prvu pobjedu, a Vid i Prud će morati pokazati više od igre ako ne žele ostati na začelju.

Rezultati 6. kola:

  • MNK SVv. Roko Podrujnica – AMNK Opuzen 0:0
  • MNK Škrapa Momići – MNK Prud 3:1
  • MNK Crni put Metkovka – MNK Villa Bili Komarna 2:0
  • MNK Podkraj No limit – MNK Vid 5:1
  • MNK Mlinište – MNK Norin 3:1
  • slobodan je bio MNK Ispod strehe Solin Građa

Ljestvica nakon 6.kola:

  1. MNK Škrapa Momići 14
  2. MNK Sv. Roko Podrujnica 14
  3. MNK Podkraj No limit 13
  4. AMNK Opuzen 10
  5. MNK Villa Bili Komarna 9
  6. MNK Crni put Metkovka 7
  7. MNK Norin 6
  8. MNK Mlinište 4
  9. MNK Ispod strehe Solin Građa 4
  10. MNK Vid 2
  11. MNK Prud 1

PU dubrovačko-neretvanska objavila natječaj za nova radna mjesta

Policijska uprava dubrovačko-neretvanska objavila je oglas za prijam namještenika na određeno i neodređeno vrijeme. Traže se skladištar, voditelj praonice, kuhar, pomoćni djelatnici i spremačice.

Veći dio radnih mjesta se odnosi na objekt smještaja granične policije Mladost u Kuparima.

Cijeli tekst oglasa možete pročitati na službenoj stranici PU dubrovačko-neretvanske.

Napustio nas je Milan Koljbabić Rusko, legenda metkovskog vatrogastva

Napustio nas je Milan Koljbabić Rusko koji je čitav svoj radni vijek proveo u DVD-u a potom i u JVP-u Metković. Osim što je bio legendarni vatrogasac i veliki navijač Neretve, bio je i dugogodišnji zvonar crkve sv. Đorđa u Metkoviću.

Milan je, kao vatrogasac, preživio tešku prometnu nesreću koja se dogodila 5. kolovoza 1981. na magistrali kod Rabe u kojoj je poginuo Ante Medar Duka. U to vrijeme Klek nije imao vodovod pa su vatrogasci snabdijevali lokalno stanovništvo vodom.

Posljednji ispraćaj pok. Milana bit će sutra u 15 sati na groblju sv. Đorđa u Metkoviću.

Otišlao je Rusko, legenda metkovskog vatrogastva, neka mu je laka hrvatska zemlja.

 

 

ERASMUS: Gimnazija Metković ugostila 26 učenika i 10 profesora iz 4 europske zemlje

Gimnazija Metković, kao škola partner u Erasmus plus projektu Digitalno mapiranje tradicionalnih obrta u Europi  (A Digital Mapping of Traditional Jobs in Europe), ugostila je danas 26 učenika i 10 profesora iz 4 europske zemlje koji će u našem gradu boraviti do 16. studenog.

U prigodnom programu otvaranja projekta nastupio je gimnazijski zbor, a prisutne je u ime domaćina pozdravila prof. Branka Vladimir.

Riječ je o projektu pod vodstvom škole-koordinatora Gymnasium Würselen iz Njemačke koji je financiran od strane Europske unije preko Agencije za mobilnost i programe EU. Cilj projekta je pomoću digitalnih alata proučavati tradicionalne obrte u našem kraju te poticati zapošljivost mladih gimnazijskih usmjerenja te širenje kulturnih i jezičnih vidika. Osim Hrvatske i Njemačke, s nama su još i partnerske škole iz Italije (Firenza) i Francuske (Bourges).

Prvi zajednički susret organiziran je upravo u našem gradu. Domaćin Gimnazija Metković u tu svrhu pripremio program koji uključuje radionice i 3D printanje u Gimnaziji Metković, potragu za blagom na području Metkovića, posjet Dubrovniku i Stonu te Prirodoslovnom muzeju Metković.

Tijekom boravka profesori će biti smješteni u Hotelu Narona, a učenici u obiteljima naših gimnazijalaca. Da bi gosti u potpunosti doživjeli dolinu Neretve, u lokalnim restoranima će im, između ostalog, biti ponuđena tradicionalnih jela iz Neretve i Jadranskog mora.

U jučerašnjoj prometnoj nesreći u Zatonu ozlijeđeno 6 osoba

U jučerašnjoj teškoj prometnoj nesreći koja se, oko 13 sati, dogodila na dijelu Jadranske magistrale u mjestu Zaton pokraj Dubrovnika, tri su osobe teže, a još troje ih je lakše ozlijeđeno, priopćuju iz PU dubrovačko-neretvanske.

Do prometne nesreće je došlo kada je 40-godišnji vozač kombi vozila dubrovačkih registracijskih oznaka, koji se kretao u pravcu Slanog, izlaskom iz zavoja, zbog brzine neprimjerene uvjetima i stanju kolnika, izgubio nadzor nad vozilom i prednjim dijelom udario u dva metalna stupića na nogostupu, potom i u stup javne rasvjete i na kraju u kameni zid s iste strane kolnika.

U nesreći su teške tjelesne ozlijede zadobili vozač, 59-godišnja suputnica i 12-godišnje dijete, dok je još troje putnika zadobilo lakše tjelesne ozlijede.

Zbog počinjenog kaznenog djela „Izazivanje prometne nesreće“ protiv vozača slijedi kaznena prijava nadležnom državnom odvjetništvu u Dubrovniku.

Foto: JVP Dubrovnik

Još jedan dokaz globalnog zatopljenja: nikako da nas napusti leptir oleandrov ljiljak

Bariša Ilić iz udruge Brkata sjenica ovih je dana fotoaparatom zabilježio jednu zanimljivu pojavu na Šetalištu 116. brigade HV-a u Metkoviću. Snimio je više primjeraka poprilično velikog noćnog leptira koji je u ovo doba godine trebao biti negdje na području Afrike ili Azije, odnosno u toplijim krajevima. Izgleda da do sada nije imao potrebe za tako dug let jer mu je i kod nas dovoljno toplo.

Radi se o oleandrovu ljiljku, Daphnis nerii, velikom leptiru koji ima raspon krila do 11 cm jakog vretenastog tijela. Hrani se nektarom različitog bilja u ranu zoru i sumrak, a može imati nekoliko generacija tijekom proljeća i ljeta. Leptir je koji seli u toplije krajeve Afrike i Azije tijekom jeseni što se ove jeseni radi lijepog vremena produljilo i još je tu kod nas. Zanimljivost vezana uz ovog leptira je njegova gusjenica koja naraste do 13 cm kada se zakukulji a hrani se lišćem oleandra koji je jedna od najotrovnijih biljaka što gusjenicama nimalo ne smeta budući mogu preraditi otrove bez posljedica,a bilo bi pogubno za predatore koji bi pojeli gusjenicu koja je otrovna.Gusjenica nije baš lijepa ali leptir je jedan od najljepših, stoji na FB stranici Brkata sjenica.

Zadnje objavljeno