-

U Metkoviću je palo 183 litre kiša po četvornom metru, toliko padne u jednom zimskom mjesecu

– Ukupno od kada je počela padati kiša (u noći s petka na subotu) do rano jutros (21. kolovoza) u Metkoviću je palo 183 litre kiša po četvornom metru. To je dobra količina i za cijeli zimski mjesec. Posebno je intenzivno bilo jučer ujutro kada je pala većina kiše, čak 144 litre u nekoliko sati, kazao nam je Dragan Tolić, motritelj na meteorološkoj postaju DHMZ-a koja se nalazi na Mobinama u Metkoviću.

Vatrogasci su imali pune ruke posla: ispumpavali su vodu iz mnogih objakta, imali su preko 50 intervencija. Voda je ulazila i u neke obiteljske kuće, čak kroz sifone, odnosno kroz sustav odvodnje. Mnoga su dvorišta bila poplavljena, kao i prometnice jer oborinska odvodnja nije mogla primiti toliku količinu vode u kratkom vremenu. Nasreću, nije bilo tuče pa se ne očekuje veća šteta na poljoprivrednim dobrima.

Na Pelješcu napukla cesta zbog udara groma

Nesvakidašnji događaj sinoć se dogodio na Pelješcu kod mjesta Prizdrina.

– Grom je udario sinoć u 21:5 . Putovali smo iz Orebića prema Dubrovniku, ispred nas je udario grom u cestu. Zasvijetlilo je kao u podne. Zvali smo vatrogasce, ali policija je taman naišla pa je ostala osiguravati mjesto događaja, javili su čitatelji portalu 24sata.

Foto: čitatelj / 24sata

Nevrijeme izazvalo kolaps na naplatnim kućicama u Karamatićima

Nevrijeme praćeno udarom munje izazvalo je večeras kvar na sustavu naplatnih kućica u Karamatićima, zbog čega je ulaz na autocestu bio blokiran, objavila je Dalmacija danas.

Prema neslužbenim informacijama, došlo je do pada sustava nakon udara munje, a vozačima nije dopušten prolazak dok se kvar ne otkloni. Na rampi se stvorila velika kolona, vozači trube i negoduju.

Nakon desetak minuta čekanja, počeli su puštati automobile.

Foto: DD

FOTO | Rekordne oborine u Metkoviću: u samo nekoliko sati palo 144 litre kiše po četvornom metru

U Metkoviću su od noćas do jutros u 10 sati palo čak 162 litre kiše po četvornom metru, izvijestio je motritelj DHMZ-ove meteorološke postaje, Dragan Tolić. Za usporedbu, dosadašnji rekord izmjeren na ovoj postaji bio je 155 litara u 24 sata.

Jutros do 7 sati zabilježeno je 28 litara kiše, no u sljedeća tri sata, do 10 sati, palo je još 144 litre po četvornom metru.

Prema riječima zapovjednika JVP Metković, Jure Pilja, vatrogasci su do sada odradili pedesetak intervencija, a i dalje pristižu nove dojave građana. Najviše su intervenirali u Zvonimirovoj ulici, zatim u dječjim vrtićima, Domu zdravlja, Arheološkom muzeju, a zatekli smo ih i prilikom ispumpavanja velike količine vode ispred trgovine Nida.

Igralište Iza Vage je pretvoreno u bazen, kao i ONK-ovo na drugoj strani grada, stoga je odgođena ligaška utakmica 1. kola 3.NL jug između Neretve i GOŠK Kaštela.

Prema prognozi DHMZ-a za Metković, do kraja dana se očekuje još oborina uz grmljavinu, ali u manjim količinama, tako da će se ova rekordna količina padalina još povećati.

Potop u Metkoviću: poplavljene ceste, dvorišta i objekti, vatrogasci na terenu

Jutros je Metković pogodilo jako grmljavinsko nevrijeme praćeno obilnom kišom, što je izazvalo poplave na lokalnim cestama i u naseljenim područjima. U vrlo kratkom vremenu pala je velika količina padalina, a voda je prodrla u dvorišta i u objekte na nižim kotama.

Vatrogasne ekipe su na terenu, ispumpavaju vodu iz objekata. Situaciju otežava činjenica da su pojedine prometnice potpuno neprohodne.

Preporučuje se na oprez i izbjegavanje kretanja ugroženim područjima dok se voda ne povuče.

HAK: Zbog bujice velika kolona na A1 između čvorova Ploče i Vrgorac, vozi se usporeno!!!

Kolona vozila na autocesti A1 na 467+700 km između čvora Ploče i čvora Vrgorac na kolniku u smjeru Zagreba, duljine 2 km. Promet se vodi po dvije prometne trake uz ograničenje brzine od 40 km/h. Kolona se povećava. Molimo korisnike za oprez i strpljenje, izvijestio je HAK u 10:00.

Zbog vodenih bujica za sav promet bila je zatvorena dionica između čvorova Ravča i Vrgorac u smjeru Zagreba, obilazak: čvor Vrgorac (A1) – ŽC6208-DC62-DC535-čvor Ravča (A1), no od osam sati je otvorena.

DHMZ: Crveno upozorenje za sjeverni i srednji Jadran, u subotu obilne oborine i u južnoj Dalmaciji

Državni hidrometeorološki zavod izdao je najviše, crveno upozorenje za područje sjevernog i srednjeg Jadrana zbog grmljavinskog nevremena koje se očekuje danas poslijepodne i navečer, uz moguć jak i olujni vjetar te obilnu kišom koje mogu dovesti do bujičnih i urbanih poplava.

Crveno upozorenje je za Riječku, Kninsku i Splitsku regiju, a nestabilno vrijeme zahvatit će danas i unutrašnjost zemlje.

Najprije će zahvatiti Zagrebačku i Karlovačku regiju, a potom i istočne krajeve odnosno Osječku regiju.

– Očekuju se grmljavinska nevremena, lokalno i tuča, uz prolazno jak i olujan sjeverozapadni vjetar, priopćili su u DHMZ-u.

Za sutra, 30. kolovoza, crveno upozorenje, najviši stupanj opasnosti, DHMZ je izdao za područje Kninske, Splitske i Dubrovačke regije zbog mogućeg grmljavinskog nevremena.

U noći, te tijekom sutrašnjeg dana očekuju se obilne oborine u južnoj Dalmaciji, a lokalno bi moglo pasti i do 100 litara kiše po četvornom metru, što značajno povećava rizik od bujičnih i urbanih poplava.

Postupno smirivanje i više sunčanih razdoblja očekuje se u nedjelju, zadnjeg dana kolovoza.

Iz DHMZ-a podsjećaju građane da prate vremenske prognoze i upozorenja te da svoje aktivnosti prilagode vremenskim uvjetima.

Preporučuju redovito praćenje upozorenja na meteo.hr, te da se ne zanemaruju stupnjevi upozorenja, a aktivnosti usklade s vremenskim prilikama i postupa u skladu s preporukama i uputama nadležnih službi.

Ptice selice i dječje radionice u rujnu organizira Park prirode Hutovo blato

Dok se školarci spremaju za novu školsku godinu, tisuće ptica spremaju se na svoj dugi selidbeni put.

Zašto ptice sele? Kuda putuju? Gdje se odmaraju i s kojim se izazovima susreću na svom putovanju? Odgovore na ova pitanja mališani mogu otkriti na radionicama za djecu koje organizira Park prirode Hutovo blato.

Prva radionica održat će se u srijedu, 3. rujna 2025. godine. Vrijeme održavanje radionice je 10:30 – 13:00 za uzrast od 6 do 10 godina. Sudjelovanje je besplatno!

Kroz šetnju prirodom, promatranje ptica, mini prstenovački kamp te kreativne igre i crtanje, sudionici će na zanimljiv i edukativan način upoznati čudesni svijet ptica selica i važnost očuvanja prirode.

Mjesto okupljanja: Posjetiteljski centar parka prirode Hutovo blato, Karaotok.

Broj mjesta je ograničen! Molimo sve zainteresirane da svoje prijave izvrše najkasnije do utorka, 2. rujna do 12 sati na: info@hutovo-blato.ba, 063 721 535

Prijavite svoje mališane i zajedno s nama postanite čuvari prirode.

OBAVIJEST! Zbog radova na rekonstrukciji kolnika privremena regulacija prometa

Iz komunalnog redarstva obavještvaju građane da će zbog radova na rekonstrukciji kolnika, na državnoj cesti D9 na snazi biti privremena regulacija prometa s početkom od 1. rujna 2025. godine (ponedjeljak). Obuhvat radova je od Robne kuće do GKS-a, a planirano trajanje izvođenja radova je tri dana.

Mole se građani za strpljenje i poštivanje privremene regulacije prometa.

Most Crna rijeka i prometne nesreće: opasnost prometovanja Jadranskom magistralom u Rogotinu

Portal Rogotin i Dubrovački vjesnik (tiskano izdanje – petak) pišu o dugogodišnjem problemu u Rogotinu, koji rezultira prometnim nesrećama…

Prometna nesreća u kojoj su prije nekoliko dana sudjelovala dva osobna automobila na izlazu iz naselja Rogotin na državnu cestu ponovo je podsjetila na opasnost prometovanja na tome dijelu Jadranske magistrale.

Kao i kod prijašnjih nesreća, otežavajuća okolnost je loša preglednost za vozače koji se uključuju na Magistralu zbog ograde postavljene na mostu Crna rijeka. Kada se obavljala rekonstrukcija lijeve obale Crne rijeke u dužini od 220 metara, lokalno stanovništvo očekivalo je da će biti i riješen problem s ogradom na mostu, ali to se nije dogodilo, odnosno tim projektom Grada Ploča, Hrvatskih voda i Županijske uprave za ceste, vrijednim oko milijun eura, most preko Crne rijeke nije obuhvaćen. Grad Ploče i Mjesni odbor Rogotin godinama traže od nadležnih institucija da riješe ovaj problem.

Svjesni su toga i u Hrvatski cestama, pod čijom se ingerencijom trenutno nalazi most. U utorak su otvorene ponude koje su poslale tvrtke zainteresirane za izradu idejnog, glavnog i izvedbenog projekta sanacije mosta koji će uključivati sanaciju uočenih oštećenja i nedostataka na mostu. Hrvatske ceste izdvojit će 50 tisuća eura za taj zadatak, a posao će se obaviti na temelju rezultata dobivenih u istražnim radovima prije čak sedam godina.

Most Crna rijeka dug je 31,1 metar ima tri raspona – od 10,30, 10,50 te opet 10,30 metara, koje čine slobodno oslonjeni nosači. S krilima upornjaka, most je ukupno dug 35,5 metara, a rasponska konstrukcija mu je od spregnutog sustava armiranobetonske ploče. U uzdužnom smjeru je u padu 0,6 posto od Ploča prema Dubrovniku, dok je u poprečnom smjeru kolnik u padu 2-2,5 posto u lijevu stranu.

Redovnim pregledima i specijalističkim pregledom te istražnim radovima mosta provedenim 2018. godine, uočena su razna oštećenja te je donesena odluka da most treba u sanaciju. Naime, u projektnom zadatku stoji da se na pješačkim hodnicima mjestimično odlama zaštitni sloj betona vijenaca i nastale su poprečne pukotine zbog neizvedenih dilatacija. Ograda je korodirana, oštećena je AKZ zaštita i profil ograde.

Osim toga, problem je i to što su prijelazne naprave preasfaltirane, zbog čega su nastale pukotine na površini kolnika te što uslijed procurivanja dolazi do vlaženja upornjaka i stupišta pa posljedično do ljuštenja betona. Prilikom pregleda utvrđeno je i da su rasponski nosači nedovoljne debljine, a i djelomično iskrivljeni, a ni čelični ležajevi su korodirani i degradirani su. Ništa bolje nije ni stanje armature. Iz svega nabrojanog može se zaključiti da je mostu Crna rijeka potrebna ozbiljna rekonstrukcija.

Kada je u pitanju opasnost prometovanja na tome dijelu Jadranske magistrale zbog loše vidljivosti uzrokovane ogradom na most, najvažniji je stav Hrvatski cesta kako je potrebno povećati širinu mosta za otprilike 1 metar sa svake strane, odnosno obavezno s južne, kritične, strane. Time bi se, kako stoji u projektnom zadatku, osigurala sigurnost prometovanja pješaka, te provelo uklapanje mosta sa postojećom prometnicom na način da postojeća pješačka ograda ne ometa vidljivost poglavito na izlasku iz mjesta Rogotin. Uz to, planira se izraditi i glavni geotehnički projekt rasvjete mosta.

U svrhu izrade projektne dokumentacije, treba provesti i istražne radove na konstrukciji, napraviti vizualni pregled stupova, upornjaka, kosina uz upornjak, rasponske konstrukcije i opreme mosta, kao i svih drugih vidljivih površina s kategorizacijom oštećenja. Radovi neće moći započeti ni bez geodetskog snimanja površine mosta i bušenja valjaka promjera, kao i ispitivanja tlačne čvrstoće betona.

Hrvatske cestae odgovoraju: „Hrvatske ceste d.o.o. su već 2024. godine izradile prometni elaborat – Raskrižje cesta DC8 i LC69005 u mjestu Rogotin – uređenje prometa i izvele radove po istome, pri čemu je dodatno naglašeno raskrižje na državnoj cesti. Isto tako, postupak javne nabave za izradu idejnog, glavnog i izvedbenog projekta rekonstrukcije mosta Crna rijeka na državnoj cesti DC8 u mjestu Rogotin s ishođenjem svih potrebnih dozvola je trenutno u tijeku. Navedenim projektom, odnosno projektnim zadatkom je posebno naglašena potreba proširenja mosta Crna rijeka radi omogućavanja bolje vidljivosti prilikom uključenja s LC 69005 na državnu cestu DC8, uz potrebna ispitivanja i izradu kompletnog projekta sanacije mosta“.

Zadnje objavljeno