Odgodu upisa u prvi razred osnovne škole dobilo je svako deseto dijete, pet puta više nego prije dvadeset godina. Podatak je to koji je doista zabrinjavajući, a trend od prošle godine kada je u Hrvatskoj 4042 djece dobilo odgodu upisa, nastavio se i ove godine.

Prema riječima pedagoginje dubrovačke Osnovne škole Lapad Sumejje Brković, najčešći razlozi zbog kojih Stručna povjerenstva u Osnovnim školama predlažu odgodu upisa u prvi razred su nedovoljno razvijene jezične predvještine i grafomotorika, teškoće pažnje i koncentracije, teškoće u razvoju govora, motoričke poteškoće te emocionalna nezrelost, piše Dubrovački vjesnik.

-Naglašavam da je važno da dijete ima razvijene nabrojene vještine u skladu sa svojom dobi prije polaska u prvi razred te da nisu glavni kriteriji za upis ako dijete ima visoke kognitivne sposobnosti i širok raspon poznavanja općih znanja i činjenica, što je nažalost danas uvriježeno mišljenje te je kod neke djece vidljivo da su pripremljeni na ono što će tek učiti u prvom razredu osnovne škole, dok su u deficitu u važnijim područjima koji su preduvjet za školski uspjeh – ističe psihologinja.

– U današnje vrijeme mnogo djece već u ranoj dobi provodi previše vremena ispred ekrana što nepovoljno utječe na razvoj dječjeg mozga…

Više o ovome možete pročitati u Dubrovačkom vjesniku.